Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Wątek: Gdzie jest moduł IHKA

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    120
    BMW
    E38 728
    Skąd
    Siedlce

    Post Gdzie jest moduł IHKA

    Witam.

    Jak w temacie. Gdzie znajdę ten moduł? Czy w przypadku awarii trzeba wymieniać całą nagrzewnice?

    EZ mam sprawne a na kostce zasilającej brak masy. Na 3 różnych panelach (te same numery co oryginał) bez zmian.

    Klima manualna

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    649
    BMW
    F01 750d RWD
    Skąd
    ...
    Elektrozawory sterowane są właśnie masą więc jest to chwilowe zwieranie do masy przez moduł IHKA. A moduł IHKA sam w sobie jest tym co obsługujesz w aucie czyli panelem klimatyzacji. Pozdro

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    120
    BMW
    E38 728
    Skąd
    Siedlce
    Panel klimatyzacji daje tylko sygnał do IHKA. Podobno często zdarzają się tam zimne luty, bądź jakieś inne uszkodzenia płytki.

    Chciałbym tam zajrzeć. Wydaje mi się, że trzeba będzie cała nagrzewnice wyciągać.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik Awatar xedossfm
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    230
    BMW
    ST220, było 735i m62b35 '98
    Skąd
    Zamość
    Może opisz problem jaki masz. Po co szukasz masy we wtyczkach elektrozaworów?
    Tak jak napisał wyżej kolega @SkeYT , EZ sterowane są masą, więc nie uświadczysz masy we wtyczce dopuki IHKA jej nie poda.

  5. #5
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Panel klimatyzacji daje tylko sygnał do IHKA
    Panel klimy jest modułem IHKA, to z niego wychodzą sterowania do elektrozaworów i silników krokowych z klap.


    Zacząłeś od podstawowej diagnostyki komputerowej?

    Mierzyłeś rezystancję cewek elektrozaworów?
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    120
    BMW
    E38 728
    Skąd
    Siedlce
    Aktualnych błędów nie sprawdzę, bo padł mi laptop ale 2 tygodnie temu były 2 : Water valve right i left - short circuit to the ground - czyli brak masy. Pamiętam też że test w inpie również nie sterował EZ.

    Poświęciłem dziś pół dnia na testy i co wyszło:

    1. Prąd jest ale za słaby - gdy wyjąłem EZ i ustawiłem je w pozycji poziomej to czasami się zamykały W pionowej stoją. Po podaniu prądu na krótko cykają jak trzeba niezależnie od pozycji.

    Więc w czym jest problem? Bezpieczniki są ok;-)

    EZ były sprawdzane przez elektronika i powiedział że są ok. Gumki zmieniane.

    Mam drugą wtyczkę do EZ więc później ją przerobie, dam im prąd na krótko na stałe i zobaczymy czy będą chłodzić.
    Ostatnio edytowane przez serekkox ; 22-06-2016 o 15:11

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar xedossfm
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    230
    BMW
    ST220, było 735i m62b35 '98
    Skąd
    Zamość
    To popatrz w schematy który to bezpiecznik odpowiada za napięcie dla ez i sprawdź go czy przykładowo nie jest zaśniedziały itp.
    Może przewód gdzieś jest uszkodzony itd.

  8. #8
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,240
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    short circuit to the ground - czyli brak masy.
    Tłumacząc błąd wynika - "zwarcie do masy", więc gdzie brak masy?

    Najlepiej przeanalizować z WDS zasilanie elektrozaworów, ew. sprawdzić na odpiętym panelu czy nie ma faktycznie zwarcia do masy(może wiązka gdzieś przetarta).
    Na koniec sprawdzić przejście od elektrozaworu do panelu klimy.
    Jeśli wszystko będzie ok, to podmienić i dokodować inny panel klimy
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik Awatar xedossfm
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    230
    BMW
    ST220, było 735i m62b35 '98
    Skąd
    Zamość
    W ihka tak jest z tymi błędami. Po odłączeniu zaworów lub tej pompki przy nich nie pokazuje błędu otwartego obwodu tylko zwarcie do masy.
    Swego czasu to sprawdziłem jak usprawniałem tą pompke w obiegu ogrzewania.

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2010
    Posty
    120
    BMW
    E38 728
    Skąd
    Siedlce
    EZ podłączone na krotko działają. W weekend będę dalej szukać winowajcy.

Podobne wątki

  1. [elektryka] Mata pasażera, gdzie znajdę moduł
    Przez chiken w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2014, 15:24
  2. [elektronika] moduł sbsl gdzie ?
    Przez lukasz7 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-03-2014, 11:56
  3. [klima] ile jest rodzaji sterownikow ihka
    Przez luki730i w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-01-2012, 18:31
  4. Moduł ews GDZIE JEST I CZY JEGO WYCIĄGNIĘCIE JEST BEZPIECZNE
    Przez wojtmul w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 15:18

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •