To raczej nie w temacie
@Ziemba12345 ja nie wiem kto takie rzeczy w okolicach Łodzi ogarnia. Ja jestem ze Śląska. Serwis BMW na pewno sobie z tym poradzi tylko ,że oni tam mają jakiś nieludzki cennik :)
Nie twierdzę ,że nowy olej rozwali skrzynię ale może ją za mocno popłukać i problem który i tak by się kiedyś pojawił pojawi się szybciej niż myslisz. Wszystko zależy w jakiej kondycji i w jakim stanie wszystko w niej jest. Jak mocno jest zabrudzona itd.
Napisz na PW do kolegi CURSORA to on Ci może naświetlić jakie są koszta za zmianę softu itp
Nie masz żadnych błedów na silniku ? Wszystkie parametry ma w normie? Problem z silnikiem bardzo wpływa na złą pracę skrzyni.
Sądzę ,że to nie jest problem samej skrzyni tylko programu lub właśnie pracy silnika.
Napisałeś cyt. " Pomógł i się poprawiło tak, że skrzyni nie było prawie wogóle czuć. Ale następnego dnia po odpaleniu wszystko wróciło tak jak przed trikiem"
Jak by coś bylo nie tak z hydrauliką to nie sądzę ,żeby ten trik pomógł nawet na jeden dzień ,tym bardziej że sam trik ma niewiele wspólnego ze skrzynią a bardziej z przepustnicą czy położeniem przepustnicy której poprawna praca własnie wpływa bezpośrednio na pracę ASB
Ostatnio edytowane przez miro ; 20-06-2016 o 22:07
to jest jak ze wszytskim. Jak zrobisz zawczasu to zapłacisz X i będziesz śmigał. Jak poczekasz aż się rozwali to zapłacisz 3X i też będziesz jeździł :D
Ja wymieniłem ostatnio w Legionowie (od razu zażyczyłem sobie serwis mechatronika). Zrobili na miejscu tylko musiałem poczekać (od 9 do 14 prawie). Adaptacja oczywiście była w standardzie.
jak masz za mało oleju to chyba oczywiste żeby dolać..
No to szacun jak od 9 do 14 ogarneli wymianę oleju, mechatronica z poprawną adaptacją.
Poprawna adaptacja zakładając ,że masz do tego warunki to minimum dwie godziny.
Pewnie skasowali adaptację i tyle. Tak robi większość serwisów, bo nie mają pojęcia, że trzeba jeszcze jazdę zrobić. U mnie nawet w mieścinie koledze w F11 wymieniali i tylko kompem skasowali bez jazdy adaptacyjnej.
Dokładnie . Poprawna jazda adaptacyjna to 2-3 godziny jak się ma jeszcze do tego fajną nieruchliwą drogę a i tak chyb najlepiej na hamowni to zrobić.
Są tacy fachowcy co twierdzą ,że się nauczy sama ale to tak poł na poł wg. mnie. Kiedy ona się nauczy tych wszystkich ciśnień i poprawnego zachowania to ja już nie wiem.
Kolega Cursor kiedyś gdzieś podał jakiś oryginalny link z ZF jak poprawnie wykonywać adaptację i naprawdę nie jest to takie wiśta-wio.
Zależy co kto rozumie (i przez kogo głoszoną) jazdę adaptacyjną.
Podobno ASO mówi o 2óch godzinach (wgranie softu + adaptacja) a sam ZF o kilku minutach. Komu wierzyć... :)
A co do procedury 6hp (ta nie ZFowska):
(olej w temp 60-100 st C)
- na równej drodze spokojne przyspieszenie do 80km/h (więc ma być już bieg 6ty)
- puścić gaz i skrzynia schodzi do 4go biegu (ok 50km/h)
- delikatnie hamowanie i chwilowy postój z wciśniętym hamulcem
powyższą procedurę ponawia się kilka razy - w zależności od tego jak zdolną mamy skrzynię i sterownik :)
Procedura zależy od typu softu. To jest link, który podrzucił cursor: https://mega.nz/#!hk5hDBaS!I71xs88v_...cHpHESBr6XXH94
Nie przeceniałbym procedury adaptacji. Bez wykonania tych procedur skrzynia i jej soft też się "zgrają" z resztą auta tylko dłużej jej to zajmie. Ile aut stojących w salonach po wyjeździe z fabryki miało przeprowadzoną adaptację?