Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Wątek: mechanika -wspomaganie

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik Awatar Jordan23
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    35

    mechanika -wspomaganie

    Hejka
    Posiadam bmw e 38 750 i z 2000r w aucie jest układ kierowniczy w M pakiecie , jest to wspomaganie aktywne. Ostatnio kierownica obraca mi sie dosc ciezko a dotychczas moglem obracac nią malym palcem. Zwłaszcza im glebszy skręt to kierownica cieżej chodzi. Sprawdzałem plyn jest OK , skanowanie też nic nie wykazało zawieszenie jest ok. a objawy nie ustepują . Proszę o pomoc moze ktoś miał podobny problem.

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Mam to samo, tzn. jak odpalę to kiera chodzi masełko a jak tylko ruszę to twardnieje i tak zostaje. Czuć, ze wspomaganie pracuje ale tak jakby servotronic nie zwiększał siły wspomagającej kiedy zwalniam albo się zatrzymam. Cały czas zastanawiam się, czy nie walnął właśnie moduł odpowiedzialny za servotronic, pozycja nr 5 na rysunku:
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3..._steering_box/
    Mam nadzieje, że się mylę?! ;(
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  3. #3
    Początkujący Użytkownik Awatar Jordan23
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    35

    wspomaganie

    Niestety u mnie od poczatku kierownica cieżko chodzi i nie mozemy dojsc dlaczego ?

  4. #4
    Początkujący Użytkownik Awatar Jordan23
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    35

    wspomaganie

    hejka ....czy nikt więcej nie miał takich problemów.......

  5. #5
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Może najpierw wyczyść układ wspomagania, wchodzi 1 litr oleju, najlepiej wymienić olej na nowy, później po jakimś czasie znowu wymienić. U mnie pomogło. Teraz chodzi jak powinno. Koszt nie duży.
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar YBSA
    Dołączył
    Jul 2010
    Posty
    433
    BMW
    730d 2001r.
    Skąd
    WPZ
    W jaki sposób wymienić płyn wspomagania?

    - mamo, mamo, dlaczego ci ludzie klękają?
    - bo to jedzie BMW e38 synku...
    -------------------------------------------------
    ///M-Sport Individual

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Rafciu
    Dołączył
    Apr 2010
    Posty
    523
    BMW
    E38, 740iL, 2000rok
    Skąd
    Góra Kalwaria
    W pompie wspomagania masz korek spustowy na klucz imbusowy, ale jakiej wielkości nie pamiętam. Podstawiasz miskę, odkręcasz koreczek i sobie ścieka, w między czasie odkręć korek wlewowy na zbiorniczku. Jak wszystko ścieknie, zakręcasz koreczek w pompie, nalewasz olej do zbiorniczka, uruchamiasz silnik, kręcisz kilka razy kierownicą (od oporu, do oporu), dolewasz olej, znowu kręcisz kierą i sprawdzasz poziom oleju. Jak jest w normie to już ;)

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar tgracing
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    970
    BMW
    BMW E38 750iL '00 Cosmosswarz Shadowline, F11 535d xDrive '16, Ex. Mini R53 Cooper S '02 & E34 525i
    Skąd
    Szczecin, aktualnie: DE, Bodensee
    Cytat Zamieszczone przez max mt
    Może najpierw wyczyść układ wspomagania, wchodzi 1 litr oleju, najlepiej wymienić olej na nowy, później po jakimś czasie znowu wymienić. U mnie pomogło.
    U mnie niestety nie pomogło.
    "Nada pode me separar do amor de deus" Ayrton Senna da Silva (1960-1994)

  9. #9
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Cytat Zamieszczone przez max mt
    Może najpierw wyczyść układ wspomagania, wchodzi 1 litr oleju, najlepiej wymienić olej na nowy, później po jakimś czasie znowu wymienić. U mnie pomogło. Teraz chodzi jak powinno. Koszt nie duży.
    > Wymiana samego płynu mija się z celem ,trzeba wymienić też filtr płynu jakim jest zbiorniczek.
    > W zbiorniczku na dole jest filtr wymienialny tylko razem ze zbiorniczkiem.
    > Wymiana samego plynu wspomagania to tak jakby wymienić olej w slniku ,a filtr pozostawić stary.

    > Jak zalejecie nowy płyn wspomagania do starego zbiorniczka ,to po nagrzaniu znowu jest to samu ,więc bez sensu :)

    > Pozdtrawiam

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2011
    Posty
    527
    BMW
    wiele
    Skąd
    Śląsk
    Cytat Zamieszczone przez ELVIS Zobacz posta
    > Wymiana samego płynu mija się z celem ,trzeba wymienić też filtr płynu jakim jest zbiorniczek.
    > W zbiorniczku na dole jest filtr wymienialny tylko razem ze zbiorniczkiem.
    > Wymiana samego plynu wspomagania to tak jakby wymienić olej w slniku ,a filtr pozostawić stary.

    > Jak zalejecie nowy płyn wspomagania do starego zbiorniczka ,to po nagrzaniu znowu jest to samu ,więc bez sensu :)

    > Pozdtrawiam
    ja u siebie wymienialem sam plyn (przy spuszczaniu po odkreceniu korka w pompie lub dolnego przewodu dochodzacego do niej warto jeszcze odpalic silnik na 2-3min poniewaz wowczas pompa wytloczy jeszcze wiecej starego plynu, po tym mozna jeszcze pokrecic kiera od oporu do oporu i tez jeszcze troche wyleci) natomiast zbiorniczka nie wymienialem a tylko przeplukalem go ludwikiem a nastepnie wodą pod dużym ciśnieniem i kierownica chodzi teraz duuzo lepiej. Weszło mi dokladnie 1 litr plynu (mam zwykle wspomaganie bez servotronica).

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •