Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy ... 234
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 40

Wątek: klima,logic 7 i pare innych

  1. #31
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Mając na myśli, że można zrobić, twierdziłem, że to wykonalne. Nie szukałem w sieci, czy ktoś to zrobił.

    Można ewentualnie odwrócić tylko 14V i z plus minus 14V można wyciągnąć nieco ponad 20W RMS sinus. Trochę mało, ale w mostku to już 40W, a ten TDA dla mocy >35W i tak już produkował tylko same zniekształcenia. Można by taki mostek zrobić na klasie AB, ale nie wiem jaki tam jest radiator, a byłoby to już bajecznie proste na przykład na LM3886. Układy tanie, nie podrabiane, pancerne i świetnie grające, zostawiające tego TDA daleko w tyle. W mostku przy napięciu +-14V pociągną spokojnie nawet 2 Ohmy.

    Przetwornica obojętnie jaka w pełni izolowana DC DC, z wejściem od 10 do 20 V, wyjściem 15V, tylko wyjście podłączone odwrotnie plus do masy auta, minus do zasilania ujemnego. Moc myślę, że 200W wystarczy, nie wiem ile tych kanałów jest w logicu, do przeliczenia, szczególnie należy zwrócić uwagę na sprawność klasy AB.

    Myślę, że całość spokojnie do zmieszczenia w obudowie modułu logic 7, przetwornica na zewnątrz. Dobrych marek przetwornice nie sieją w zakresie audio, polecam Traco, PowerOne itd.

    Myślałem, że chłopaki z Vgarage mają temat rozpracowany i dobrze to robią, a nie tylko przelutowują układy mocy na takie same.

    Gdybym miał czas to bym to wyskrobał, ale najbliższe wolne terminy na design w przyszłym roku :)

    Ale jak się ktoś podejmie z forum, to chętnie pomogę.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 30-05-2016 o 17:01
    pozdrawiam Bartek

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Skąd
    Kalisz
    Kopara mi opadla. Totalnie nie wiem o czym mowa. Ale jak mi nie wyjdzie z moimi tda to ja jestem chetny na testy :D

  3. #33
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    67
    BMW
    E65 740d
    Skąd
    Kwidzyn
    Wsrodku wlasnie za wiele miejsca nie ma. A jakby nie dwie pcb ktore tam soedza musza tam zostac, bo wszystko leci na swiatlowodach. Do tego przy zmianie koncowek przydaloby sie odrazu glosbiki wymienic kyore sa zabudowane w podlodze. Tez myslalem zeby wcisnac tam inny wzmak nawet obok niech by lezal ale po co skoro udalo sie naprawic to a wystarczy mi jak gra to naglosnienie. A chlodzenia nie ma tam praktycznie wcale. Te tda przykreca sie do obudowy i to jest jedyne chlodzenie nie ma tam zadnego radiatora. Bo fakt du*y nie urywa jak to gra, jak na tamte czasy. Ja bym chetnie sie dowiedzial czy dalo by sie nowego logica podlaczyc od nowej 7 do tej.

    Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

  4. #34
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)

    Post

    czy dalo by sie nowego logica podlaczyc od nowej 7 do tej.
    Myślisz, że wiele zmieniło się w konstrukcji?
    Co najwyżej procesor się zmienił ;)

    Układy tanie, nie podrabiane, pancerne i świetnie grające, zostawiające tego TDA daleko w tyle. W mostku przy napięciu +-14V pociągną spokojnie nawet 2 Ohmy.
    To jest bardzo ważny argument. Nie jestem pewien jak w E65, a w E60 suby mają impedancję 2ohm




    BTW. Jeden subwoofer z L7 z E60 zabudowałem do skrzynki zamkniętej ok. 12l.
    Różnica w dźwięku wyraźna.
    Okazuje się, że te głośniki wcale takie złe nie są, tylko warunki pracy mają bardzo ciężkie


    Kiedyś już myślałem, żeby usunąć wzmacniacz z L7 i użyć wzmacniacza z Hifi(praktycznie bezawaryjny), i przekodować układ na Hifi.
    Wprawdzie tracimy głośnik centralny w desce i średniotonowe w tylnych drzwiach, ale kończy nam się problem z brakiem subwooferów pod fotelami

    Suby Hifi w E60(tylko takie miałem w ręku) też mają impedancję 2ohm, więc wzmacniacz powinien sobie poradzić.

    Jedyne co należałoby zrobić to dołożyć instalację od ASK do wzmacniacza w bagażniku
    Ostatnio edytowane przez cursor ; 01-06-2016 o 10:12
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Skąd
    Kalisz
    Zapytam jeszcze raz: czy dałoby radę sygnał, który powinien być na wejściu końcówek mocy podłączyć przez high input do zewnętrznego wzmacniacza i z niego sygnał wyjściowy podłączyć do subwooferów?

  6. #36
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Cytat Zamieszczone przez jayeti Zobacz posta
    Zapytam jeszcze raz: czy dałoby radę sygnał, który powinien być na wejściu końcówek mocy podłączyć przez high input do zewnętrznego wzmacniacza i z niego sygnał wyjściowy podłączyć do subwooferów?
    Jak najbardziej. Problem w tym, że jeśli już padną końcówki to nic nam to nie daje.
    Wtedy jedynym wyjściem jest usunąć wadliwe końcówki z L7 i wyprowadzić RCA z niego.
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Skąd
    Kalisz
    Doprecyzuje. Zakladam odlutowanie padnietych koncowek i podlaczenie pinow ktore byly ich wejsciem do wzmacniacza zewnetrznego . Sygnal wyjsciowy z wzmacniacza zewnetrznego do instalacji glosnikow w samochodzie. W skrajnym przypadku mozna chyba zrezygnowac z dolnej plytki bo uklady dekodujace dzwiek z swiatlowodu sa na plytve gornej z tego co czytalem. Niestety nie widzialem nigdzie schematu wzmacniacza Logic7 i nie wiedzialbym gdzie sie podlaczyc na gornej plytce

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Skąd
    Kalisz
    @Update: Końcówki przyszły, przylutowałem, 2 razy sprawdziłem połączenia i bas nie gra. Końcówki TDA1562 to dzisiaj towar na wagę złota. Z Chin to jest jednak loteria. Dodatkowo zauważyłem, ze nie graja głośniki w drzwiach, a grały.

    Zastanawiam się, czy nie kupić wzmacniacz zewnętrznego i czy nie poprowadzić sygnału od Logic do niego i potem do głośników.
    Chyba, że jest ktoś na forum, kto chce podjąć się naprawy tego wzmacniacz? Dogadamy się co do $$$

  9. #39
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Jeżeli masz ten wzmacniacz wyrzucić to ja chętnie przygarnę i zastanowię się nad rozwiązaniem jakie opisałem wyżej. Natomiast jest to luźny temat który musi poczekać na realizację, mam dużo projektów w tym roku. chyba, że ktoś inny ma taki uszkodzony wzmak. temat elektronicznie prosty tylko trzeba zobaczyć jak z dopasowaniem wszystkiego
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 04-06-2016 o 16:50

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Skąd
    Kalisz
    Wyrzucic nie chce ..... i zalezy mi na szybkim zalatwieniu problemu :)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •