Przesiadka z e38 na e65

Thread: Przesiadka z e38 na e65

  1. Pawliko's Avatar

    Pawliko said:
    Nie chcę 35d, nie stać mnie na 286KM, a 272 czytałem że nie jest dobrym pomysłem. Szczególnie że to zawsze trochę wiekszy koszt przy ewentualnej awarii, a wg mnie 3.0d 218ps po mapie na 270 też jedzie nienajgorzej.
    W E65 tez biore pod uwage tylko i wylacznie 30d, bo 40d nie chce (nie stac mnie na diesla v8) a 45d mimo ze podobno super sie sprawuje to jednak kosztuje kupe siana.
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'
     
  2. Polus111 said:

    Post

    Mnie nigdy nie podobało się z wyglądu e65, teraz jestem posiadaczem tego modelu i tak szczerze dalej mi się nie podoba, ale tylko przód. Mimo to kupiłem, bo auta kupuję kierując się rozumem a nie sercem. Na felgach 19'' patrząc z boku, prezentuje się całkiem nieźle, trochę sportowa linia, tył masywny i agresywny, ale jak na tamte lata bardzo nowoczesny i nawet pasuje do dzisiejszych czasów, bardziej podoba mi się w przedlifcie aniżeli w polifcie. Przód jak już wspomniałem nie podoba mi się, taka "żaba ze zdziwioną mordą". Ale przecież auto jest po to, żeby jeździć, a nie żeby podziwiać wygląd, gdybym chciał sobie popatrzeć, to powiesiłbym plakat. Czytając wcześniejsze posty dowiedziałem się, że są nawet tutaj osobniki, dla których najważniejsze jest, żeby auto pięknie wyglądało - szczerze współczuję im światopoglądu.

    Porównując do e38, E65 jest autem bardziej wygodnym, bardziej przestronnym, komfortowym, ergonomiczym, mniej męczącym na długich trasach, lepiej wyciszonym, wyższym, lepiej się go prowadzi, sprzęt audio zdecydowanie lepszej klasy, jest na pewno o wiele bezpieczniejszym i lepiej wyposażonym autem, technologicznie o dziwno wcale nie tak bardzo zacofany, nawet jak na dzisiejsze czasy. Jednym zdaniem - nie ma za bardzo co porównywać, E38 to po prostu przeżytek w porównaniu z E65.
    E65 to auto do jeżdżenia i to jeżdżenia z przyjemnością, na długie trasy bez męczenia się jazdą. Ja mam 3.0d i na silnik nie narzekam, na bagnecie między wymianami nie ubywa nawet 0,5mm oleju, skrzynia po wymianie oleju, płyty separatora i tłumików mechatronika oraz oleju w tylnym moście działa idealnie, zmiany bardzo płynne, zero szarpnięć czy tąpnięć (przed wymianą olejów lekko tąpała podczas nagłego zatrzymywania). Wyolbrzymiane są też problemy z elektroniką. Oczywiście są bo muszą być takie przypadki, że sypie się wszystko po kolei, ale nie ma się dziwić, jeżeli ktoś jest dusigroszem i kupi najtańszą z okazji czyli auto w stanie agonalnym, po wypadku i kilku kolizjach. Opinie ludzi, którzy piszą że nigdy nie kupiliby E65 bo jest brzydka, nie traktuj poważnie, bo takie stwierdzenie jest dowodem kompetencji tychże ludzi. Jeżeli chodzi o awaryjność, to spodziewałem się znacznie więcej problemów, ja jestem pozytywnie zaskoczony. Oczywiście mam kilka problemów, takich jak zatarta regulacja sztycy elektrycznej czy wystukane ograniczniki w drzwiach, ale to tak szczerze drobiazgi, które tanim kosztem można ogarnąć, tylko trzeba mieć nieco więcej czasu. W skrócie - e65 to o wiele lepsze auto o e38, a f01 to o wiele lepsze auto od e65. Również seria G jest o wiele lepsza od F. To czy ktoś się na nią zdecyduje, w 99% przypadków zależy od tego, czy go na nią stać. A to że coraz więcej plastiku wszędzie, to nie ma co się dziwić, przecież każdemu zależy na tym, żeby auto mało paliło.
    Last edited by Polus111; 21-09-2016 at 14:31.
     
  3. IceMan11's Avatar

    IceMan11 said:
    Quote Originally Posted by Polus111 View Post
    Mnie nigdy nie podobało się z wyglądu e65, teraz jestem posiadaczem tego modelu i tak szczerze dalej mi się nie podoba, ale tylko przód. Mimo to kupiłem, bo auta kupuję kierując się rozumem a nie sercem. Na felgach 19'' patrząc z boku, prezentuje się całkiem nieźle, trochę sportowa linia, tył masywny i agresywny, ale jak na tamte lata bardzo nowoczesny i nawet pasuje do dzisiejszych czasów, bardziej podoba mi się w przedlifcie aniżeli w polifcie. Przód jak już wspomniałem nie podoba mi się, taka "żaba ze zdziwioną mordą". Ale przecież auto jest po to, żeby jeździć, a nie żeby podziwiać wygląd, gdybym chciał sobie popatrzeć, to powiesiłbym plakat. Czytając wcześniejsze posty dowiedziałem się, że są nawet tutaj osobniki, dla których najważniejsze jest, żeby auto pięknie wyglądało - szczerze współczuję im światopoglądu.

    Porównując do e38, E65 jest autem bardziej wygodnym, bardziej przestronnym, komfortowym, ergonomiczym, mniej męczącym na długich trasach, lepiej wyciszonym, wyższym, lepiej się go prowadzi, sprzęt audio zdecydowanie lepszej klasy, jest na pewno o wiele bezpieczniejszym i lepiej wyposażonym autem, technologicznie o dziwno wcale nie tak bardzo zacofany, nawet jak na dzisiejsze czasy. Jednym zdaniem - nie ma za bardzo co porównywać, E38 to po prostu przeżytek w porównaniu z E65.
    E65 to auto do jeżdżenia i to jeżdżenia z przyjemnością, na długie trasy bez męczenia się jazdą. Ja mam 3.0d i na silnik nie narzekam, na bagnecie między wymianami nie ubywa nawet 0,5mm oleju, skrzynia po wymianie oleju, płyty separatora i tłumików mechatronika oraz oleju w tylnym moście działa idealnie, zmiany bardzo płynne, zero szarpnięć czy tąpnięć (przed wymianą olejów lekko tąpała podczas nagłego zatrzymywania). Wyolbrzymiane są też problemy z elektroniką. Oczywiście są bo muszą być takie przypadki, że sypie się wszystko po kolei, ale nie ma się dziwić, jeżeli ktoś jest dusigroszem i kupi najtańszą z okazji czyli auto w stanie agonalnym, po wypadku i kilku kolizjach. Opinie ludzi, którzy piszą że nigdy nie kupiliby E65 bo jest brzydka, nie traktuj poważnie, bo takie stwierdzenie jest dowodem kompetencji tychże ludzi. Jeżeli chodzi o awaryjność, to spodziewałem się znacznie więcej problemów, ja jestem pozytywnie zaskoczony. Oczywiście mam kilka problemów, takich jak zatarta regulacja sztycy elektrycznej czy wystukane ograniczniki w drzwiach, ale to tak szczerze drobiazgi, które tanim kosztem można ogarnąć, tylko trzeba mieć nieco więcej czasu. W skrócie - e65 to o wiele lepsze auto o e38, a f01 to o wiele lepsze auto od e65. Również seria G jest o wiele lepsza od F. To czy ktoś się na nią zdecyduje, w 99% przypadków zależy od tego, czy go na nią stać. A to że coraz więcej plastiku wszędzie, to nie ma co się dziwić, przecież każdemu zależy na tym, żeby auto mało paliło.
    Tu bym się nie rozpedzał za bardzo. Między E38, a E65 była i jest naprawdę duża przepaść, ale już między E65, a F01 takiej nie ma.
     
  4. Polus111 said:
    Tak, wiem, ale zauważ, że nie napisałem, iż jest taka sama przepaść, bo nie da się ukryć, że największy postęp i metamorfozę BMW wprowadziło właśnie poprzez E65. Takiego przeskoku jak z e38 na e65 nie było chyba w całej historii motoryzacji. Miałem okazję kilka próbnych kilometrów zrobić w F01 i jednak wolałbym F01 od E65. Może nie ma już tej przestrzeni, jest wyraźnie ciaśniej, siedzenia już też nieco mniej komfortowe i manetka z biegów powróciła w to "złe miejsce", bo w E65 rozwiązanie z manetką było rewelacyjnie pomyślane, mnie to się bardzo podobało, bo dzięki temu mnóstwo miejsca mamy pod ASK i pomiędzy fotelami. Ale mimio że F01 jest też bardziej awaryjne i ośmielę się napisać że wręcz bardziej delikatne, to jednak wnętrze dużo nowocześniejsze, lepiej i dokładniej spasowane elementy, zdecydowanie lepiej wyciszone co ma bardzo duże znaczenie na trasach przy prędkościach ponad 200km/h. Poza tym eFka jest zwinniejsza, lepiej się prowadzi i lepiej się zbiera bo mocniejsze motory, mniejszy opór powietrza, a do tego spalanie mniejsze. Bardziej zaawansowana elektronika poprawia ergonomię i to co jest tak naprawdę najważniejsze a o czym tak wielu z Was zapomina - bezpieczeństwo. A dla niektórych jest najważniejsze to, że f01 jest ładniejsza :)
    Last edited by Polus111; 21-09-2016 at 18:30.
     
  5. Xardas's Avatar

    Xardas said:
    F01 jest fajniejsza, ale mnie jeszcze na nią nie stać. Ja mam e65 3.0d jeżdżę 2 lata i jest lux, oprócz grubszego serwisu po kupnie, latam bezproblemowo. Natomiast kolega ma e60 z 3d i inwestuje miesięcznie 3 tys. Ale znowu mam ochotę kupic E38 740i a miałem już 4 takie tęskno mi do dźwięku v8 i ciągle myślę, ale czy posiadanie 2 siódemek to nie przesada. Juz raz miałem tak ze kupiłem inny samochód a potem wróciłem do e 38 i niby było fajnie była lepsze poliftowa ale dalej to było to samo. A jest tu ktos taki co miał e65 a znowu chce e38 ? e 65 jeżdżę 2 lata a e38 miałem 7 lat
    Last edited by Xardas; 21-09-2016 at 19:31.
     
  6. darekbb's Avatar

    darekbb said:
    Apropo bezpieczeństwa, widać że e38 jest solidne, odnoszę wrazenie że to nie o konstrukcje chodzi a o jazde z predkościami sporo powyżej dopuszczalnej i wtedy żadne nowoczesne zabezpieczenia nie pomogą jak przy 200 km/h uderzysz w slup albo drzewo
    https://www.youtube.com/watch?v=BiJIxEgoxvY
    Last edited by darekbb; 21-09-2016 at 22:40.
     
  7. Ronin's Avatar

    Ronin said:
    Ciekawe ile z aut przedstawionych na filmie dostało drugie, "nowe" życie? :D Pójdę dalej, ile z nich jeździ po naszych pięknych drogach?
     
  8. Polus111 said:
    Quote Originally Posted by Xardas View Post
    A jest tu ktos taki co miał e65 a znowu chce e38
    Gdyby rosły na drzewach, albo za "Bóg zapłać" ktoś by dzielił takimi, które bez dramatycznych wydatków pojeżdżą jeszcze lata, to czemu nie? Ale tylko jako dodatkowe, drugie 7er tak jak Ty masz. Natomiast przypadek zamiany zdecydowanie nie wchodzi w opcję. :)
     
  9. Tommo's Avatar

    Tommo said:
    Kolega ma 750d F01 poliftowe 2011 rok. Jechałem tym i szczerze, wolę swoją starą 760. głośne toto silnik brzydko warczy przy wyższych obrotach, jest ciaśniej. Jedyne co jest lepsze to mniejsza kiera i bardziej bezpośredni układ kierowniczy. No i wyposażenie dużo skromniejsze.
     
  10. Zbichu's Avatar

    Zbichu said:

    Post

    Quote Originally Posted by Tommo View Post
    Kolega ma 750d F01 poliftowe 2011 rok.
    Raczej nie poliftowe :)
    Rozwiń listę wyposażenia swojego auta i tej F-ki kolegi, to się przekonasz gdzie jest skromniej. Rozumiem, że zachwyciłeś się swoją 760-ką, bo to naprawdę fajny wóz i gratuluję zakupu, ale nijak ma się ona do F01 750d. To trochę jak walczyć z mieczem przeciwko karabinowi. F01 750d jest szybsze, wyposażone w nowocześniejszą technologię i co najważniejsze najczęściej występuje z napędem x-drive. Nie ma właściwie o czym pisać, bo to są auta z innej epoki.