Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 25

Wątek: Temperatura silnika 745d

  1. #11
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2016
    Posty
    12
    BMW
    530xd. 745d
    Skąd
    Drezdenko
    Dzikuje Tobie za pomoc będę więc spokojnie jeździł ciesząc się momentem obrotowym.
    Widzę jednak, że użytkowników 4.5d jak na lekarstwo na forum.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Jest ich tu trochę, ale nie odzywają się.

  3. #13
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    67
    BMW
    E65 740d
    Skąd
    Kwidzyn
    Zbichu a 4.0d ma tak samo jak 4.5d z tymi temperaturami? Tez mam dziwne temp tylko ze u mnie w zime bylo ok 70 wiec mysle ze termostat egr do wymiany a teraz latem mam ok 92 przy dosc ostrej jezdzie.

    Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    M67 i M67TU mają tak samo jeśli chodzi o temperaturę cieczy chłodzącej.

  5. #15
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    67
    BMW
    E65 740d
    Skąd
    Kwidzyn
    Hmm czyli u mnie cos nie halo... dzisiaj cieplo na dworze. A moje auto ledwo 80 przekracza. Jak troche mu cisnalem to do 93 poszlo...

    Wysłane z mojego Nexus 6 przy użyciu Tapatalka

  6. #16
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2016
    Posty
    76
    BMW
    e65 740d
    Skąd
    ZRDW
    U mnie jest znów inaczej.. Wczorajsza trasa na dworze 0 stopni po przejechaniu trasy 35 km przy prędkości 90/100km/h auto osiągneło temp 77-79 stopni bo się tak wahała , znów nagrywałem filmiki jak było ciepło i włączyłem temp i obrotomierzu z ukrytych funkcji licznika i auto osiągało po przejechaniu trasy również około 30km przy temperaturze otoczenie 24-26 stopni temp silnika wynosiła 82-84 stopnie .. Bo może te falujące obroty maja coś wspólnego z tą temperatura albo czujnikiem on wariuje i wprowadza jakieś zamieszanie ... Bo dziwne jest to że auto postoi parę dni wyjezdzasz i dopóki nie osiągnie 50-52 stopni to nie faluje

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Moim zdaniem 745d nie powinien się grzać ponad 95 stopni. Termostat otwiera się w nim tak samo, jak w 730d i jak w 740d - 88 stopni. Jak grzeje się do 112 stopni, to według mnie dużo za dużo. 745i ma prawo się do takich temperatur grzać, bo tam termostat główny otwiera się 17 stopni wyżej - 105'C.

    Ja bym obstawiał zasyfioną chłodnicę, albo co gorsza - zasypany ten piasek do jej uszczelniania. Ewentualnie masz jakiś nieumiejętny chip zrobiony, bądź któryś wtrysk mocno Ci leje i tym sposobem mocno podnosi temperaturę spalin (zła proporcja paliwa do powietrza), ale to raczej skończyłoby się przepaleniem denka tłoka w przeciągu kilkudziesięciu-kilunastu tysięcy kilometrów.

    Kiedyś już chyba o tym pisałem, że ziomkowi z mojej ex-pracy tak lał jeden wtrysk w 330d, że po zatrzymaniu się po jeździe autostradą tłok spiekł się z tuleją cylindra. Pamiętam, że mówił, że nie zauważył żadnych objawów, że coś jest nie tak.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 04-12-2016 o 09:39

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Moim zdaniem 745d nie powinien się grzać ponad 95 stopni.
    Każdy ma prawo do własnego zdania jednak twórcy M67TU mieli je inne. Tu zacytuję fragment BMW Workshop Manuals poświęcony systemowi chłodzenia i regulacji temp. silnika M67TU:
    "...If the vehicle handling causes the engine control unit to detect the economical operating range Economy, the
    DME regulates to a higher temperature (112 C)."

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Takie coś widziałem, ale dla silnika N52 (benzyna), ale nie dla diesla: http://www.meeknet.co.uk/e64/tis_rou...troduction.pdf

    Tymczasem dla diesla: http://file:///C:/Users/Managemet/Do...ommon-Rail.pdf

    Rozrzut temperatury mi się wydaje przesadnie wysoki - termostat otwiera się przy 88 stopniach, a rzekomo soft pozwala załączyć wiatraki dopiero przy 112'C? To aż 24'C wyżej. Trochę mało logiczne jak dla mnie.

    W benzynie to OK, bo tam termostat otwiera się przy 105'C. 7 stopni może się załapać z racji niedokładności samego termostatu, czy bezwładności wymiany temperatury między dużym i małym obiegiem. U mnie w dieslu, mimo, że termostat otwiera się przy 88 stopniach, to czasami w dokładnie ten sam sposób widzę i 94 stopnie, ale to już maks, bo wiatraki dają pełną mocą. Benzyna wiadomo, że grzeje się bardziej.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 05-12-2016 o 22:17

  10. #20
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Zbichu Zobacz posta
    Każdy ma prawo do własnego zdania jednak twórcy M67TU mieli je inne. Tu zacytuję fragment BMW Workshop Manuals poświęcony systemowi chłodzenia i regulacji temp. silnika M67TU:
    "...If the vehicle handling causes the engine control unit to detect the economical operating range Economy, the
    DME regulates to a higher temperature (112 C)."
    Zbichu zapewne chodziło Ci o ten wpis:
    http://workshop-manuals.com/bmw/7_se...e90/page_3573/

    tylko nie wiem, czy to nie jest jakiś błąd, bo tam wyraźnie jest to napisane w odniesieniu do silnika N52, choć faktycznie cały tekst jest podpięty pod M67TU.

Podobne wątki

  1. Temperatura silnika e38 m60b40
    Przez red_man w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 26-03-2020, 16:08
  2. TEMPERATURA PRACY SILNIKA 4.4 98r
    Przez zdecydowanieja w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 14-02-2015, 16:29
  3. problem z temperatura silnika
    Przez Darek87 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-01-2011, 17:15
  4. [mechanika] Skacze temperatura silnika
    Przez gawor89 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 12-07-2010, 18:10

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •