Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Wątek: klimatyzacja obciąża silnik

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B

    Post

    tak na chlopski rozum, jesli mamy 2 sprezarki
    jedna dobrze pompuje a druga kiepsko

    to ktora bedzie chodzila ciezej?? ktora stawia wiekszy opor?? :)

    no, mozg pracuje :)


    zrobiles sprezarke, chodzi ciezej niz wczesniej, chlodzi dobrze

    moim zdaniem objaw prawidlowy i logiczny :)

    zalozybys totlanie zrabana nie dajaca cisnienia, oporu bys nie mial w ogole :)
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 25-05-2016 o 22:55

  2. #12
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,134
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Powodem odczuwania szarpniecia przy zalaczaniu sie kompresora moze byc jeszcze zajechany dwumas.
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  3. #13
    Vip Vip Awatar moloko5
    Dołączył
    Feb 2012
    Posty
    3,077
    BMW
    E32 730i R6 ' 87
    Skąd
    Nowy Sącz
    Blog
    7
    Tak się trochę podczepię pod temat, bo mam to samo ale w E32 i denerwujące jest to bardzo. Nie wiem gdzie leży problem, a może ten typ tak ma...

    Klimę zrobiłem w zeszłym roku, a kompresor założyłem na R134a z innego auta , bo mój był niekompatybilny, pompa po regeneracji.
    Po odpaleniu klimy i w momencie załączenia się pompy odczuwam mocne szarpnięcia na silniku i przyhamowanie auta w czasie jazdy (szczególnie odczuwalne jest to przy jeździe na niższych obrotach).
    Bo jak powiedzmy lecę sobie trasą i mam te 3 tyś obr. to już jest to znacznie mniej drażniące, ale nadal wyczuwalne.
    Objaw rzekłbym identyczny jak u autora tematu...
    Nie wiem czy tak ma być w E32, bo nigdy ze sprawną klimą nie jeździłem, ale uważam, że taka rzecz nie powinna mieć miejsca...
    Na tej klimie zrobiłem przez rok z 1.5 tyś km, chłodzi ona mega dobrze.

    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Powodem odczuwania szarpniecia przy zalaczaniu sie kompresora moze byc jeszcze zajechany dwumas.
    A to daje mi do myślenia, jeżeli to prawda. Bo ja na bank mam już dobrze zużyty dwumas, gdyż terkocze na wolnych obrotach i przy gaszeniu auta...

  4. #14
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,134
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez moloko5 Zobacz posta

    A to daje mi do myślenia, jeżeli to prawda. Bo ja na bank mam już dobrze zużyty dwumas, gdyż terkocze na wolnych obrotach i przy gaszeniu auta...
    Miedzy innymi to wlasnie jest zadanie dwumasy - niwelowac drgania/szarpniecia
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    U mnie jest tak samo jak u autora tematu; (choć żeby wyczuć załanczanie kompresora w czasie jazdy trzeba mocno się skupić ).
    Na silniku m60b30 po włączeniu klimy było wyraźne zamulenie auta
    Na obecnym m60b40 z innym osprzętem jest też to wyczuwalne (dziś byłem z nią na serwisie) do takiego stopnia jakby gdzieś zginęło z 30KM.
    U kumpla m62b35 klima też znacząco obciąża silnik.
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 27-05-2016 o 20:31

  6. #16
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Powodem odczuwania szarpniecia przy zalaczaniu sie kompresora moze byc jeszcze zajechany dwumas.
    Dwumas robiony 4 miechy temu LUK dwumas Sachs docisk i sprzęgło.

    Cytat Zamieszczone przez bawarczyk88i Zobacz posta
    U mnie jest tak samo jak u autora tematu; (choć żeby wyczuć załanczanie kompresora w czasie jazdy trzeba mocno się skupić ).
    Na silniku m60b30 po włączeniu klimy było wyraźne zamulenie auta
    Na obecnym m60b40 z innym osprzętem jest też to wyczuwalne (dziś byłem z nią na serwisie) do takiego stopnia jakby gdzieś zginęło z 30KM.
    U kumpla m62b35 klima też znacząco obciąża silnik.
    Wiecie nie ma takiego pie..cia ze zeby mozna wybić o kierownice a auto zmula tylko wyczuwalne jest wlaczajace sie obciazenie .... Generalnie jak wisko zaczyna pracowac bardziej to tez da sie odczuc zmulenie auta... do tego klima swoje dolozy i widocznie ten typ tak ma :)

    Jak ktos ma Patent albo doswiadczenie .... dalej wszyscy czekamy na jakies wiesci :).... Ja jak narazie zastanawiam sie co by bylo gdyby kompresor byl nowy :)
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 28-05-2016 o 10:59 Powód: Edytuj swoje posty zamiast pisać jednego pod drugim!

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    Nie wydaje mi się żeby producent drogich i luksusowych aut tak to zaprojektował, żeby włączenie klimy irytowało kierowcę

  8. #18
    Vip Vip Awatar marcin8181
    Dołączył
    Jan 2013
    Posty
    757
    BMW
    E65 750i (Shirley), 2005` N62B48B , e46 coupe 2.5 lift m3 (Buba)
    Skąd
    Piastów
    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    Nie wydaje mi się żeby producent drogich i luksusowych aut tak to zaprojektował, żeby włączenie klimy irytowało kierowcę
    Tez jestem tego zdania bo dziwne ze w skodzie 1.6 nie za mocny silnik klimy nie czuje wogole praktycznie a tutaj jakby pompe od tankowca podpielo sie.....
    Cos jest nie tak sadze.... tylko co..
    Pewnie jakis madry uzytkownik forum wie tylko prowadzi warsztat i nie chce zdradzic tajemnicy ;)))

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    marcin8181 kolego jeździłem kilkoma e38 z silnikami m60/62 i w każdej jest spora różnica na włączonej klimie.
    Z którego roku masz te skode ? W nowszych autach są nowsze sprężarki dwu-komorowe tak jak było to wspomniane już w tym temacie.
    Nie szukaj dziury w całym...
    W tamtym roku gdy znajomy szukał e38 oglądaliśmy kilka sztuk i zwracałem na to uwagę jak jest z klimą i bez i reakcje były bardzo podobne jak ja mam w swoim ( też myślałem że jest coś nie tak )...
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 28-05-2016 o 11:03

  10. #20
    Vip Vip
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    3,882
    BMW
    750iL840Ci730LiK53
    Skąd
    Bielsk Podlaski
    Cytat Zamieszczone przez Tommo Zobacz posta
    Nie wydaje mi się żeby producent drogich i luksusowych aut tak to zaprojektował, żeby włączenie klimy irytowało kierowcę
    bo klimatyzacje właczasz i masz właczona a nie bawisz sie w czasie jazdy, jak jak kupiłem auto 3-4 pata temu to właczyłem i tak mam do dzisiaj, nie czuje szarpniecia, nie czuje spadku mocy, jak jest klimatronik to jaki sens właczać i wylączac? nawet zimą mam włączoną
    Ostatnio edytowane przez BOSS ; 30-05-2016 o 23:19

Podobne wątki

  1. Klimatyzacja
    Przez Wiktor82 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 23-09-2014, 20:24
  2. [klima] zawór lp klimatyzacja
    Przez lukasz7 w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-05-2012, 20:04
  3. [elektryka] Problem z klimatyzacja
    Przez uzi w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 01:04
  4. Klimatyzacja a mrozy!
    Przez bmwe w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-01-2010, 07:48
  5. Klimatyzacja?
    Przez Kubanek w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 08-09-2009, 08:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •