Strona 3 z 15 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 150

Wątek: Bije sterem jak szalona ...

  1. #21
    Początkujący Użytkownik Awatar Krzysztof1967
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    51
    BMW
    730 D E38 1999 r.
    Skąd
    Śląsk

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Pawliko Zobacz posta
    W automacie trzeba też zwracać uwagę na to żeby po ostrym hamowaniu/jeździe zatrzymując się na światłach nie trzymać nogi na hamulcu. Jak równy asfalt to wyrzucaj na N i stój bez hamulca, żeby nie przywierać gorących klocków do tarcz.
    Większej bzdury nie słyszałem, na N jak będzie pochyłość to auto się stoczy, i co wtedy, może podłożyć klin pod koło :) Hamulec to hamulec, nie trzymanie pedału nic nie daje.
    Pozdrawiam Krzysiek

  2. #22
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4
    Wg mnie daje.
    Logiczne, że jak będzie pochyłość to jesteś zmuszony trzymać ten hamulec. Ale zazwyczaj stojąc na światłach masz równą powierzchnię na tyle, żeby auto stało w miejscu. Ja tak robię, a jeżdżę raczej drastycznie i nigdy tarcz nie pokrzywiłem, a trochę aut miałem.
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'

  3. #23
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,527
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Pawliko Zobacz posta
    W automacie trzeba też zwracać uwagę na to żeby po ostrym hamowaniu/jeździe zatrzymując się na światłach nie trzymać nogi na hamulcu. Jak równy asfalt to wyrzucaj na N i stój bez hamulca, żeby nie przywierać gorących klocków do tarcz.
    I zużywać niepotrzebnie tarcze sprzegłowe... trzeba jeździć spokojniej a nie kombinować z luzowaniem skrzyni bo z tego jest więcej szkody niż dobrego...
    Ostatnio edytowane przez darekbb ; 10-06-2016 o 22:20

  4. #24
    Początkujący Użytkownik Awatar Krzysztof1967
    Dołączył
    Feb 2016
    Posty
    51
    BMW
    730 D E38 1999 r.
    Skąd
    Śląsk
    Jeżdżę samochodem od 30 lat, zawsze stojąc mam wciśnięty hamulec. Moim skromnym zdaniem jest to właściwe. Wiele razy widziałem jak stojący przede mną samochód zaczynał staczać się do przodu lub do tyłu, i kierowca nie był tego świadomy ( dopiero trąbienie wytrąciło go z "zadumy" ). Mam nadzieję że nigdy nie będziesz stał przede mną i nie zaczniesz staczać się do tyłu :) miłego.......
    Pozdrawiam Krzysiek

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ruszasz dajesz "D". Przyjeżdżasz na miejsce dajesz "P". Żadnego "N" w trakcie jazdy się nie używa bo przy takiej eksploatacji to za niedługo będziesz skrzynię robił. W E65 jest opcja w I-Drive Auto Park i po zatrzymaniu przed światłami nie trzeba trzymać nogi na hamulcu bo robi to za kierowcę sterownik. Nie wiem tylko czy na Auto Park trzymają wszystkie hamulce czy tylko tylny.
    Chętnie też bym się to dowiedział.
    Wracając do bicia wg mnie te tarcze są po prostu wadliwe i trzeba je wymienić na inne i już. Jedynie to się zastanawiam ,czy aby w tym wszystkim prowadzenie zacisków hamulcowych jest dobrze oczyszczone i wysmarowane.
    Ostatnio edytowane przez miro ; 10-06-2016 o 23:09

  6. #26
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Auto park lub na P - myślę że po ostrym hamowaniu nie zaszkodzi. Ale na pewno nie na N

  7. #27
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Pawliko
    Dołączył
    Jul 2011
    Posty
    931
    BMW
    Audi A5 Coupe 2.7 TDI S-line
    Skąd
    Szczecin / Gryfice
    Blog
    4
    Faktycznie, nie wiem czemu się na N uwzialem. W każdym razie chodziło o to żeby nie trzymać hamulca i nie smażyć

    Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
    Były:
    VW Jetta A2
    Opel Astra G Caravan
    BMW E32 730i[*][*]
    VW Passat B5 Variant
    BMW E38 728iA
    BMW E39 535iA
    Audi A3 8P 2.0T++
    Audi A6 C6 2.7 TDI++ Quattro
    BMW E91 318d+
    VW Phaeton 3.2
    Astra GTC OPC Line
    Mercedes CLK W209 200K lift
    BMW E90 320dA 177KM 08'

  8. #28
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Pawliko Zobacz posta
    Faktycznie, nie wiem czemu się na N uwzialem. W każdym razie chodziło o to żeby nie trzymać hamulca i nie smażyć

    Wysłane z mojego Tornado 348 przy użyciu Tapatalka
    Najgorsze jest to że ciągle mówimy o tarczach za pare stów które po prostu powinny to wytrzymać !

  9. #29
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Wg mnie masz jeden z przypadków:
    - przegrzane tarcze (stąd nawrót przypadłości mimo przetoczenia)
    - niedoważone koła (poza tym, że wulkanizacje mają w zadzie kalibrację sprzętu, to większość wulkanizacji stosuje dokładność 5g, a ona dla BMW jest za duża - 2g powinno być; możesz spróbować doważania kół na samochodzie albo chociaż przerzucić koła z tył na przód i sprawdzić jak objawy)
    - banany do wymiany (moje też nie miały luzów ani bicia, a mimo to po wymianie jak ręką odjął)
    - krzywa felga (dla alu dopuszczalna odchyłka bicia osiowego, to bodajże 0,3mm)
    - geometria kół skopana (na Huntera i posprawdzać)

    Przesuńcie dokładnie na 14:00 i zobaczcie co się dzieje w BMW podczas hamowania w zwolnionym tempie:
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 11-06-2016 o 16:57

  10. #30
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Byłem u kilku wulkanizatorów włącznie z Hunterem gdzie się na siebie obraziliśmy a powód był prozaiczny.
    Kazałem ściągnąć wszystkie koła oraz do kompletu wyciągnąłem koło z rezerwy na którym jest opona innej firmy niż te 4 które są na samochodzie dodatkowo nowe.
    Poprosiłem aby wszystkie wyważyli ładnie na 0/0 i tak też się stało. Następnie poprosiłem aby ponownie zakładali każde z wyważonych 5 minut wcześniej kól i co......???????????
    Na każdym kole wychodziły wartości rzędu od 10 do 20 gram niedoważenia. Aby było śmieszniej wystarczyło po wyważeniu nie ściągać koła z maszyny tylko obrócić koło na wrzecionie o 180* i znów 20/0 gram.
    Poświęciłem się jeszcze i byłem u dwóch innych wulkanizatorów i wszędzie taki cyrk. U jednego wzieliśmy inne koła i to samo. Dodam tylko ,ze czym mniejsze koło tym wartości mniejsze. Suma sumarum ,wszyscy mają wydu..one maszyny ,nie skalibrowane albo wywalone na łożyskach lub mocowania koła.
    Jak się komuś chce niech sobie przeczyta http://www.lewor.pl/informacje/techn...-wywazania-kol
    Problem taki ,że nie ma gdzie pożądnie wyważyć kól. Dodam tylko że u żadnego "fachowca" nie zapłaciłem ani złotówki bo raczej i tak nie było za co .

Podobne wątki

  1. Bije przy hamowaniu - nie tarcze
    Przez bloodyopel w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-09-2014, 21:40
  2. Pomocy bije koło /a czyzby koniec klocków??
    Przez mik231 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 20-01-2011, 18:58
  3. Bije kierownica!?
    Przez Livre w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 27-03-2010, 14:44
  4. E32 Której cały czas serduszko bije.
    Przez BUMMER w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-05-2009, 22:26
  5. [ elektryka] xenon bije w górę
    Przez adam.waszczyszyn w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 24-03-2009, 21:24

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •