Pojawienie jakiego błędu?
Jak do tej pory nie napisałeś jaki błąd został odczytany ze sterownika silnika.
Chcesz czy nie, musisz podłączyć auto pod np INPĘ i odczytać błędy silnika.
Najlepiej byłoby podpiąć kompa, skasować błędy, pojeździć kilka dni i ponownie odczytać błędy.
Wtedy napisać tutaj co wypluł sterownik silnika i będzie można zawęzić krąg poszukiwań.
Inaczej masz całą litanię elementów, które mogą powodować pojawienie się kontrolki Check Engine.
Jednym z powodów odpalenia tej kontrolki jest wszelkiego rodzaju lewe powietrze, na które może składać się np:
- uszczelka pokrywy zaworów
- odma
- wszelkiego rodzaju wężyki podciśnieniowe
- DISA (ten zawór jest odpowiedzialny za pracę na luzie, jeżeli klapka jest uszkodzona to auto na wolnych pracuje jak diesel)
- uszczelka rurki bagnetu
- przepływka
- gumowe rury dolotu
- krokowiec
- zaślepki gumowe na kolektorze
- rozdzielacz powietrza, do którego podłączona jest odma

Ale nie wiadomo czy lewe powietrze (błędy sond w INPIE mówiące o zbyt bogatej mieszance) spowodowało odpalenie CHECKa u Ciebie.
Zgadywać można w nieskończoność, ale chyba nie na tym rzecz polega.