Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 113

Wątek: e65 - co wybrać 730d + chip vs 745i

  1. #61
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Bo mieli w ofercie V8 740d/745d
    To wiem. Tylko bardzo zbliżone parametry do V8 740d miał M57 R6 bi-turbo, a jednak go nie montowali z jakiegoś powodu. I właśnie ten powód jest ciekawy. W kolejnej generacji N57 (pomijam jego konstrukcję :)) już go zamontowali jako bi-turbo i tri-turbo choć w ofercie dalej są dwa V8.

  2. #62
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,412
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Cytat Zamieszczone przez senio Zobacz posta
    To wiem. Tylko bardzo zbliżone parametry do V8 740d miał M57 R6 bi-turbo, a jednak go nie montowali z jakiegoś powodu. I właśnie ten powód jest ciekawy. W kolejnej generacji N57 (pomijam jego konstrukcję :)) już go zamontowali jako bi-turbo i tri-turbo choć w ofercie dalej są dwa V8.
    Wg mnie, polityka firmy pod koniec lat 90-tych jak zaczeli projektować E65 była taka, że jak ktoś chce w limo mocnego kopciucha to tylko V8. Teraz niestety wszechobecny downsizing zmusił ich do pakowania kilku turbin do mniejszych pojemności - jest moc, jest ekologia ale trwałości brak...
    V8 w ofercie pozostało chyba tylko dla wybrednych klientów.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  3. #63
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Wg mnie, polityka firmy pod koniec lat 90-tych jak zaczeli projektować E65 była taka, że jak ktoś chce w limo mocnego kopciucha to tylko V8. Teraz niestety wszechobecny downsizing zmusił ich do pakowania kilku turbin do mniejszych pojemności - jest moc, jest ekologia ale trwałości brak...
    V8 w ofercie pozostało chyba tylko dla wybrednych klientów.
    Ciężko zrozumieć taką politykę. Słabiutkiego TDS-a potrafili zamontować do E38, a później 530D 184 KM który też nie robi jakiegoś szału w E38 czy E65, a jednak je montowali. M57 bi-turbo kiedy powstał od 2004 roku to w/g mnie był by dla wielu bardzo dobrym kompromisem pomiędzy skomplikowanym i drogim w serwisie dieslem V8 czy nawet benzyną 740i. Udana konstrukcja z dobrą mocą i momentem, a jednak przeszła obok e65. Sądzę że był by to popularny, chętnie kupowany silnik w tym modelu. O nowościach diesli serii N BMW się nie wypowiadam. Szkoda czasu i nerw na taką dyskusję.

  4. #64
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B

    Post

    v8 nie byl drogi w serwisie czy skomplikowany, to byl wol roboczy
    a zrezygnowali z niego przez normy srodowiskowe

    dodali dpfa, wyewoluowal do 4.5 litrow az w koncu zderzyli sie z normami euro, wiec nie bylo wyboru, musieli go zdjac

    mniej spalin przy 3.0 i 4 turbinach niz v8 4l i dwoch, ot i caly powod znikniecia tego silnika
    a nie ze byl nieudany czy drogi w osbsludze, nawet bardzo ekonomiczny (6.5 na trasie)

    teraz bmw wszystkie silniki robi nieudane :)

    bmw 750d na 3 litrach, nawet jalk ma osiagi, to mega wyzylowany silnik

    bmw strasznie sie zmienilo, w czasach gdy wszysy robili 4,5 cylindorow bmw mialo 6cylindrowe rzedowki
    a teraz?? szkoda gadac
    juz audi ma lepsze silniki
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 18-05-2016 o 12:24

  5. #65
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Nowe bmw si świetnie sprzedaje to po co robić coś dobrego...

  6. #66
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    Gdybym juz mial wybierac z silnikow do e65, wybralbym diesla 4.5
    choc na pewno nie jest on tak bezproblemowy jak w e38
    z racji dpfa czy sypiacych klap w kolektorze

    ale chyba jednak trwalszy od bezyn :)

  7. #67
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    "Masa krytyczna" to jakiś 2008 rok, niestety została przekroczona i tego już nic nie cofnie. To co po tej dacie jest produkowane nawet dyskusji nie warte dla mnie, bo szkoda nerw. Owszem ładnie opakowane z trylionem błyskotek i wodotrysków, ale nie o to chodzi. Starsze BMW co jeszcze latają się wykruszą już niedługo, a reszta po 150,000 przebiegu pójdzie na przetop, bo naprawy będą/są ekonomicznie nieuzasadnione. Tak się to skończyło niestety. Piorą jeszcze mózgi co niektórym, że tak musi być i sprzedają. Ale rynek wtórny będzie / już jest zawalony jedynie złomem po kilku latach eksploatacji, na który nie bardzo znajdują się świadomi nabywcy. Ta struna, którą naciągają (nie tylko BMW) coraz bardziej, w końcu pęknie w/g mnie, a wtedy będzie już za późno klientów odzyskać. Już wielu moich znajomych przesiadło się na na inne marki po bolesnych przeżyciach "super marki" rujnujących budżet, i nie planują wracać do śmigła. Ja też już nie kupię nic nowszego używanego z BMW, bo nie chcę robić za niewolnika samochodu i serwisu. Jakaś firma , nowa sztuka, gwarancja, może i ma jakiś sens, ale używki z 5-7 letnie to czyszczenie skarbonki i nic więcej. Myśleć jedynie co dzisiaj zaświeci i ile będzie kosztowało, to dzięki za taką "radość z jazdy".

  8. #68
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    ja mysle dokladnie tak samo

    bo teraz jak ktos fajnie zauwazyl bmw sa tylko dla jednego wlasiciela
    bardzo bogatego ktoremu zwisa mega utrata wartosci po 5,8 latach
    sprzedaje to za bezcen i kupuje znow nowe

    i tak chyba bedzie ze wszystkimi autami

    nam mniej zamoznym milosnikom fajnych aut zostana nowe skody i ople
    bo na 10latki ze stajni bmw nie bedzie nas stac z racji absurdalnych kosztow serwisu

    a na stare jeszcze trwale klasyki tez juz nas nie bedzie stac, bo ceny za ladne egzemplarze poszybuja jako ze byly to ostatnie solidne bmw :)

    jaki moral z tego? dbac o stare dobre bmw, kupic w jak najlepszym stanie, nie szczedzic na serwis, nawet kupic nowe drzwi (w e38)
    to auto w super stanie posluzy jeszcze dlugo :)
    bo to i tak jest tanio w porownaniu do nowszych aut premium :)

    bo alternatywa bedzie skoda badz opel :)
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 18-05-2016 o 13:54

  9. #69
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Alternatywą tak naprawdę to będą chyba tylko Koreańce. Skoda czy opel to takie samo gów.. tylko tańsze.
    Będziemy Kia Optima albo Hyundai Genesis jeździć :) Sportage miało najlepszą sprzedaż w Niemczech. :)

  10. #70
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    Optima jest spoko, tylko silniki na rynek europejski kończą się na 2 litrach, a to już trochę mało na to auto.

Podobne wątki

  1. [silnik] Chip tuning 3,0d e65 231 km
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 00:53
  2. [pozostale] Rozmowa o 745i a 730d
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 13:18
  3. [silnik] Chip tuning do 730d 184km warto??
    Przez Jozymek23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 07:06
  4. Co wybrać? e65 740d albo 745i/li
    Przez kolonkos w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 192
    Ostatni post / autor: 07-01-2011, 09:59
  5. CHIP TUNING 730D
    Przez Przybysz w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 09:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •