Strona 7 z 12 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 113

Wątek: e65 - co wybrać 730d + chip vs 745i

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    Cytat Zamieszczone przez Kondzio Zobacz posta
    To moze ja sie wtrąca w dyskusję znajomy miał e39 kombi 530d 194KM zrobił czip tunig i osiągnął ok. 250KM spalanie przy ekonomicznej jeździe ok 15L ale jak zaczynał wciskać pedały w podłogę to wychodziło do 23 L wszystko bylo pieknie przez 3 miesiące do momentu kiedy tłoki zaczęły puchnac i skończył sie czip tuning. Dla mnie tragedia bo silnik byl kaput i kasa poszla w błoto. Seria 7 to limuzyna a nie GTR
    Jedna jaskółka wiosny nie czyni. Jaki majster taki chiptuning. Z powodzeniem 20-25% można dołożyć tym silnikom z bdb. efektem, na seryjnych podzespołach i jest bardzo przyzwoicie. Jednak to się robi ze wstępną diagnostyką czy się silnik do chiptuningu nadaje, hamownią przed i po zabiegu, a ten co to robi musi mieć poukładane pod sufitem w tej dziedzinie. Żeby działać na oryginalnym sofcie zgranym z danego auta potrzeba wiedzy. Gotowca z chomika czy allegro zakupionego z chińskim galletto może wgrać każdy średnio rozgarnięty "kowalski", tylko efekty są tego opłakane jak w w/w przykładzie.

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar pixel1988
    Dołączył
    Jun 2014
    Posty
    72
    BMW
    E38 728i e30c m54b30 Ex. E93 330d e65 745i, E39 530d, E34 m50b25,
    Skąd
    gdańsk
    Cytat Zamieszczone przez Kondzio Zobacz posta
    To moze ja sie wtrąca w dyskusję znajomy miał e39 kombi 530d 194KM zrobił czip tunig i osiągnął ok. 250KM spalanie przy ekonomicznej jeździe ok 15L ale jak zaczynał wciskać pedały w podłogę to wychodziło do 23 L GTR
    To musiał być niezły trupek :], miałem e39 530d w manualu i nie udało mi się nigdy przekroczyć 11l przy bardzo dynamicznej jeździe mimo że to było kombi (w trasie na tempomacie przy 180 było 8,5) w bardzo zakorkowanym mieście w wakacje podchodziło do 10, ciężko mi w to uwierzyć nawet przy zmianie na GT2260v i normalnej mapie.

    Jeżeli chodzi o 3.0d i 4.4i to w sumie zależy bardziej od tego ile będziesz jeździł,

    http://********************/ - po tych przykładowych rozkodowanych E65 widać, co w tych silnikach przy jakim przebiegu się powtarza.
    Według mnie do 12 tyś km lepiej wziąść 745i (ja tak wybrałem) - nie jest demonem przyśpieszenia ale jest naprawdę dynamiczne,
    powyżej 20 wziałbym 730d ale raczej skłaniałbym się w stronę polifta. W moim odczuciu V8 daje dużo frajdy chociaż w dieslu miałem wysokie poczucie, że jest bezawaryjny (w m57 przez 40 tysi jeżeli chodzi o silnik nie wymieniłem nic poza zaworem ciśnienia paliwa i krućcem węża chłodzenia).

    Co do kwestii wytrzymałości silników, jeżeli podniesie się za dużo moc (z 218 na 280) to silnik w przypadku diesla tez nie będzie taki trwały. M57N ma problemy z klapkami, kolektorem wydechowym, ponadto jest turbo, wtryski koło pasowe i kilka elementów które też powyżej 250 tyś. w większości przypadków trzeba wymienić lub regenerować. W N62B44 z kolei poza standardową rurką, uszelniaczami, valvetronicami dochodzą jeszcze problemy związane z wysoką temp. roboczą. i poszczególnymi uszczelkami pod pokrywami, podstawą alternatora itp. jeżeli jest LPG to dodatkowo trzeba czuwać nad instalacją.

    Ostatnio się orientowałem i jest też firma która wymienia silniki, można u nich kupić silniki z różnymi przebiegami 80-110 tyś itp. w przypadku diesla był to koszt ok. 4-5 tyś zł 4.4 z przełożeniem ok. 8 tyś zł.

    Co do samego modelu E65 moim zdaniem dużo oferuje w swoim przedziale cenowym, jeżeli chodzi o porównanie do starszych modeli, może silniki wypadają trochę słabiej ale napewno na duży plus jest skrzynia biegów, wyposażenie i zabezpieczenie przed korozją
    Ostatnio edytowane przez pixel1988 ; 18-05-2016 o 21:03

  3. #3
    ULA Vip Awatar tequila1909
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    3,412
    BMW
    E39 525iA ex. E32 735i, E32 735iAL, E38 728iA
    Skąd
    Jura KC
    Cytat Zamieszczone przez senio Zobacz posta
    To wiem. Tylko bardzo zbliżone parametry do V8 740d miał M57 R6 bi-turbo, a jednak go nie montowali z jakiegoś powodu. I właśnie ten powód jest ciekawy. W kolejnej generacji N57 (pomijam jego konstrukcję :)) już go zamontowali jako bi-turbo i tri-turbo choć w ofercie dalej są dwa V8.
    Wg mnie, polityka firmy pod koniec lat 90-tych jak zaczeli projektować E65 była taka, że jak ktoś chce w limo mocnego kopciucha to tylko V8. Teraz niestety wszechobecny downsizing zmusił ich do pakowania kilku turbin do mniejszych pojemności - jest moc, jest ekologia ale trwałości brak...
    V8 w ofercie pozostało chyba tylko dla wybrednych klientów.
    Mr. Perfect 4 x K1 World Champion

  4. #4
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    Cytat Zamieszczone przez tequila1909 Zobacz posta
    Wg mnie, polityka firmy pod koniec lat 90-tych jak zaczeli projektować E65 była taka, że jak ktoś chce w limo mocnego kopciucha to tylko V8. Teraz niestety wszechobecny downsizing zmusił ich do pakowania kilku turbin do mniejszych pojemności - jest moc, jest ekologia ale trwałości brak...
    V8 w ofercie pozostało chyba tylko dla wybrednych klientów.
    Ciężko zrozumieć taką politykę. Słabiutkiego TDS-a potrafili zamontować do E38, a później 530D 184 KM który też nie robi jakiegoś szału w E38 czy E65, a jednak je montowali. M57 bi-turbo kiedy powstał od 2004 roku to w/g mnie był by dla wielu bardzo dobrym kompromisem pomiędzy skomplikowanym i drogim w serwisie dieslem V8 czy nawet benzyną 740i. Udana konstrukcja z dobrą mocą i momentem, a jednak przeszła obok e65. Sądzę że był by to popularny, chętnie kupowany silnik w tym modelu. O nowościach diesli serii N BMW się nie wypowiadam. Szkoda czasu i nerw na taką dyskusję.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B

    Post

    v8 nie byl drogi w serwisie czy skomplikowany, to byl wol roboczy
    a zrezygnowali z niego przez normy srodowiskowe

    dodali dpfa, wyewoluowal do 4.5 litrow az w koncu zderzyli sie z normami euro, wiec nie bylo wyboru, musieli go zdjac

    mniej spalin przy 3.0 i 4 turbinach niz v8 4l i dwoch, ot i caly powod znikniecia tego silnika
    a nie ze byl nieudany czy drogi w osbsludze, nawet bardzo ekonomiczny (6.5 na trasie)

    teraz bmw wszystkie silniki robi nieudane :)

    bmw 750d na 3 litrach, nawet jalk ma osiagi, to mega wyzylowany silnik

    bmw strasznie sie zmienilo, w czasach gdy wszysy robili 4,5 cylindorow bmw mialo 6cylindrowe rzedowki
    a teraz?? szkoda gadac
    juz audi ma lepsze silniki
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 18-05-2016 o 12:24

  6. #6
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Nowe bmw si świetnie sprzedaje to po co robić coś dobrego...

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    Gdybym juz mial wybierac z silnikow do e65, wybralbym diesla 4.5
    choc na pewno nie jest on tak bezproblemowy jak w e38
    z racji dpfa czy sypiacych klap w kolektorze

    ale chyba jednak trwalszy od bezyn :)

  8. #8
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    32
    BMW
    BMW E60 535D BMW Z4 2,5i
    Skąd
    Wlkp.
    "Masa krytyczna" to jakiś 2008 rok, niestety została przekroczona i tego już nic nie cofnie. To co po tej dacie jest produkowane nawet dyskusji nie warte dla mnie, bo szkoda nerw. Owszem ładnie opakowane z trylionem błyskotek i wodotrysków, ale nie o to chodzi. Starsze BMW co jeszcze latają się wykruszą już niedługo, a reszta po 150,000 przebiegu pójdzie na przetop, bo naprawy będą/są ekonomicznie nieuzasadnione. Tak się to skończyło niestety. Piorą jeszcze mózgi co niektórym, że tak musi być i sprzedają. Ale rynek wtórny będzie / już jest zawalony jedynie złomem po kilku latach eksploatacji, na który nie bardzo znajdują się świadomi nabywcy. Ta struna, którą naciągają (nie tylko BMW) coraz bardziej, w końcu pęknie w/g mnie, a wtedy będzie już za późno klientów odzyskać. Już wielu moich znajomych przesiadło się na na inne marki po bolesnych przeżyciach "super marki" rujnujących budżet, i nie planują wracać do śmigła. Ja też już nie kupię nic nowszego używanego z BMW, bo nie chcę robić za niewolnika samochodu i serwisu. Jakaś firma , nowa sztuka, gwarancja, może i ma jakiś sens, ale używki z 5-7 letnie to czyszczenie skarbonki i nic więcej. Myśleć jedynie co dzisiaj zaświeci i ile będzie kosztowało, to dzięki za taką "radość z jazdy".

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    ja mysle dokladnie tak samo

    bo teraz jak ktos fajnie zauwazyl bmw sa tylko dla jednego wlasiciela
    bardzo bogatego ktoremu zwisa mega utrata wartosci po 5,8 latach
    sprzedaje to za bezcen i kupuje znow nowe

    i tak chyba bedzie ze wszystkimi autami

    nam mniej zamoznym milosnikom fajnych aut zostana nowe skody i ople
    bo na 10latki ze stajni bmw nie bedzie nas stac z racji absurdalnych kosztow serwisu

    a na stare jeszcze trwale klasyki tez juz nas nie bedzie stac, bo ceny za ladne egzemplarze poszybuja jako ze byly to ostatnie solidne bmw :)

    jaki moral z tego? dbac o stare dobre bmw, kupic w jak najlepszym stanie, nie szczedzic na serwis, nawet kupic nowe drzwi (w e38)
    to auto w super stanie posluzy jeszcze dlugo :)
    bo to i tak jest tanio w porownaniu do nowszych aut premium :)

    bo alternatywa bedzie skoda badz opel :)
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 18-05-2016 o 13:54

  10. #10
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Alternatywą tak naprawdę to będą chyba tylko Koreańce. Skoda czy opel to takie samo gów.. tylko tańsze.
    Będziemy Kia Optima albo Hyundai Genesis jeździć :) Sportage miało najlepszą sprzedaż w Niemczech. :)

Podobne wątki

  1. [silnik] Chip tuning 3,0d e65 231 km
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 00:53
  2. [pozostale] Rozmowa o 745i a 730d
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 13:18
  3. [silnik] Chip tuning do 730d 184km warto??
    Przez Jozymek23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 07:06
  4. Co wybrać? e65 740d albo 745i/li
    Przez kolonkos w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 192
    Ostatni post / autor: 07-01-2011, 09:59
  5. CHIP TUNING 730D
    Przez Przybysz w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 09:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •