Strona 10 z 12 PierwszyPierwszy ... 89101112 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 113

Wątek: e65 - co wybrać 730d + chip vs 745i

  1. #91
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Cytat Zamieszczone przez Zdzira 850I Zobacz posta
    Zbichu zaloguj się na bmw-sport tam jest oficjalny temat z pomiarami RL aut i jest moje e32 z czasem 17,2s 100-200 do tego dodaj 6,3-6,5s do setki jakie mam i masz taki czas
    Świetny, a właściwie fenomenalny czas jak na E32 740. Ciekaw jestem co modziłeś oprócz dyfra.
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Tak, jak piszesz Zbichu - jak robić chip'a, to w profesjonalnej firmie, najlepiej z hamownią. .
    Nie napisałem nic takiego :)
    Cytat Zamieszczone przez jaro5 Zobacz posta
    A po takich modach potem wodac bmw z okopconą tylną lampą po stronie wydechu.Dla mnie dramat wizualny.
    Nie wiem o jakim modzie piszesz, ale tu nie ma dymku. Twoja wypowiedź powodowana jest stereotypowym, sloganowym myśleniem i brakiem wiedzy w tym temacie.

  2. #92
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,603
    BMW
    740iA e-32
    Skąd
    Rawicz Wlkp
    Blog
    1
    Silnik po remoncie kapitalnym do tego kompletny wydech i dolot oraz manualna skrzynia 6 biegowa krótszy dyfer i inny regulator paliwa

  3. #93
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Cytat Zamieszczone przez Zbichu Zobacz posta
    Świetny, a właściwie fenomenalny czas jak na E32 740. Ciekaw jestem co modziłeś oprócz dyfra.
    Nie napisałem nic takiego :)

    Nie wiem o jakim modzie piszesz, ale tu nie ma dymku. Twoja wypowiedź powodowana jest stereotypowym, sloganowym myśleniem i brakiem wiedzy w tym temacie.
    A świstak zawija w sreberko.......O jakim modzie pisze????? o modzie układu chłodzenia.....jak nie wiesz.Przynajmniej nie będą srać dymem jak te po cipsach
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  4. #94
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Cytat Zamieszczone przez jaro5 Zobacz posta
    A świstak zawija w sreberko.......O jakim modzie pisze????? o modzie układu chłodzenia.....jak nie wiesz.Przynajmniej nie będą srać dymem jak te po cipsach
    Napisz coś z sensem. Użyj argumentów. Twoja wypowiedź wygląda jak komentarz pod artykułem w onet.pl. Powtórzę jeszcze raz. Nie masz wiedzy w temacie, to nie zabieraj głosu. Nie ośmieszysz się przynajmniej.

  5. #95
    Doświadczony Użytkownik Awatar jaro5
    Dołączył
    Jun 2011
    Posty
    2,688
    BMW
    F01 750i 540km 850N x-drive,ML 3,2CDI
    Skąd
    radom
    Zabierać głos to moge kiedy chce i ty nie decydujesz o tym.Co do wiedzy,fakt...nie znam sie na elektronice.Ale nie raz widzałem takie auto po modach,które jest obsrane czarnym nalotem.Wiem że w polsce są mistrzowie tuningu.Po co kupować seryjnie mocne auto,jak każdy może moc sobie podnieść i to bezpiecznie.Co tam sztab ludzi z fabryki bmw.Przecież oni sie nie znają tyko ty Zbichu..Bravo ty

    Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
    było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril

    Post

    Nigdzie nie napisałem, że tylko ja się na tym znam. Także nigdzie nie napisałem, że ludzie z BMW nie znają się na rzeczy. Wręcz przeciwnie. Jestem pełen podziwu dla wielu ich rozwiązań o czym pisałem choćby tu: http://7er.pl/showthread.php/47507-T...l=1#post520600 .
    Zawsze miło jest podyskutować o różnych sprawach, ale by dyskusja miała treść potrzebne są rzeczowe argumenty.
    Jeśli chodzi o okopcone auta to nie musi to być zły tuning. Wynika to z zachwiania własności stechiometrycznej mieszanki i może być też powodowane przez awarie układu paliwowego, dolotowego, doładowania, egr, sterowania elektronicznego... itd, itp.

  7. #97
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez Zbichu Zobacz posta
    Nie napisałem nic takiego :)
    Cytat Zamieszczone przez Zbichu Zobacz posta
    (...) ale jeśli modyfikacja turbiny odbywa się w porządnej firmie, to uzyskamy niezbędne informacje, które pomogą nam w odpowiedniej modyfikacji oprogramowania auta.
    OK, faktycznie nie dokładnie to miałeś na myśli.

    Co do kopcenia, to w dieslu po chip'ie kopcić bardziej będzie i nic w tym dziwnego - więcej mocy = więcej paliwa = większy smog po spaleniu. Diesle to kopciuchy i nic się na to nie pradzi. Jedynie DPF może lekko przyhamować cześć tego efektu, ale jak się będzie "kopać" z DPF'em, to nic dobrego z tego nie wyjdzie, bo masa cząstek stałych wtedy dostaje się do niego i może nawet dojść do jego pęknięcia. Ja jednak DPF akurat sobie chwalę z racji komfortu niewąchania smrodu na postoju, ale to już zupełnie inny temat.

    W benzynie tylko raz się spotkałem z lekko czarnym kopceniem - jak się bawiłem ustawami klapy spiętrzającej w moim W124 2,0. Nie był to jednak w żadnym stopniu poziom kopcenia diesla.

  8. #98
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Co do kopcenia, to w dieslu po chip'ie kopcić bardziej będzie i nic w tym dziwnego - więcej mocy = więcej paliwa = większy smog po spaleniu.
    W Twoim równaniu ująłeś za mało składowych i nie podałeś proporcji. Składowych jest mnóstwo więc skupmy się na tych podstawowych. Silnik diesla do pracy potrzebuje jeszcze powietrza, którego nie ująłeś, a które okaże się kluczowym składnikiem w odniesieniu do dymu, a raczej jego braku. W laboratoryjnych warunkach mieszanka powietrza i ON najefektywniej spala się w proporcji wagowej 14,7:1. Jest to parametr lambda. Nietrudno jest się tu domyślić co jest powietrzem, a co paliwem. Jako przykład użyję silnika z auta w Twoim opisie. Domniemam Twojego auta :) M57N2 maksymalną moc (bo to ująłeś w równaniu) uzyskuje przy 4000 obr/min. i na tej prędkości się skupię, żeby nie przynudzać. W DME tego auta jest 13 map odpowiedzialnych za stechiometrię. Mapy te pilnują (ograniczają) możliwość przekroczenia tych wartości. Sprawny M57N2 na fabrycznych ustawieniach przy 4000 obr/min. zużywa, a przed zużyciem generuje ok. 55 mg. paliwa/suw oraz 1000 mg. powietrza na suw. Jak łatwo policzyć parametr lamda wyniósł 18,18:1. Natomiast mapy pilnujące stechiometrii dla 4000 obr/min. i 1000 mg. powietrza na suw fabrycznie mają ustawiony parametr lambda 17,26:1. Nietrudno więc się domyślić że mamy sporo miejsca na dodanie samego paliwa i bezdymnego zwiększenia mocy. Zaobserwowałem, że zdrowy silnik M57N pozbawiony wszelkich urządzeń katalitycznych przy lambdzie 14,5:1 wytwarza ledwie zauważalną poświatę. Przy 15.5 nie ma mowy o zauważalnym dymie. Dużo zależy tu od stanu wtryskiwaczy.
    Teraz najważniejsze czego nie ująłeś. Powietrze wytwarzane przez turbosprężarkę. Wystarczy dodać więcej powietrza w zgodzie z mapą kompresora sprężarki, aby nie wykraczać poza jej możliwości określone przez producenta (Garrett w domyśle) i możemy jeszcze podlać paliwa. Wynikiem czego otrzymujemy (w ogromnym uproszczeniu) Większą, bezdymną moc.

  9. #99
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Z tego, co się orientuję, proporcja powietrza do paliwa np. dla 4000obr/min nie jest stała - na to jest określona mapa, a i wcale najczystsza proporcja po spaleniu nie jest najbardziej wydajna.

    Następny punkt - proporcja powietrze/paliwo nie jest korygowane przez lambdę w trakcie przyspieszania, kiedy kierowca wciska gaz w podłogę.

    Kolejna sprawa - piszesz o idealnych warunkach zmierzonych statycznie. Niestety w trakcie jazdy wszystko dzieje się dynamicznie, a układ pomiarowo-przetwornikowo-sterujący ma całkiem spore opóźnienie. Stąd producenci nieco zaniżają pewne parametry, które chip'ujący zmieniają, słusznie zauważając, że coś więcej da się wycisnąć, ale zapominając o innych kwestiach, o których przeważnie nie mają pojęcia.

    Dlatego ja mówię - chcesz poprawny chip-tuning: profesjonalna firma z hamownią. Mają sprzęt, przegonią oczujnikowane auto, dostosują mapę i takie coś może mieć sens. Tak zmniejszysz prawdopodobieństwo przegrzania elementów silnika, czy nawet wysadzenia go. Mody we własnym zakresie są wg mnie bardzo ryzykowne.


    Np. Ty masz 900Nm, a skrzynia 6HP32Z jest zaprojektowana pod max. 750Nm. Nie chodzi mi o krytykę, bo na pewno masz tego świadomość i ta skrzynia pewnie przeniesie te 900Nm, ale za którymś razem może się coś sypnąć w wyniku zużycia zmęczeniowego i dokładnie o takie coś mi chodzi we wszystkich moich wypowiedziach.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 29-05-2016 o 20:21

  10. #100
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril

    Post

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Z tego, co się orientuję, proporcja powietrza do paliwa np. dla 4000obr/min nie jest stała - na to jest określona mapa, a i wcale najczystsza proporcja po spaleniu nie jest najbardziej wydajna.
    To nie tak poza tym, że proporcja dla 4000 obr/min nie jest stała. Niewiele będzie jednak ona odbiegała od podanych przeze mnie parametrów, które będą różne w zależności od biegu na jakim jedziemy, warunków atmosferycznych i pochylenia terenu. Piszesz, że jest na to określona mapa. Zapytam jaka, bo zaciekawiła mnie ta teoria. Nie napisałem, że najczystsza proporcja jest wydajna. Najczystsza byłaby bez paliwa czyli samo powietrze :)

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Następny punkt - proporcja powietrze/paliwo nie jest korygowane przez lambdę w trakcie przyspieszania, kiedy kierowca wciska gaz w podłogę.
    Skupiłem się na jednym punkcie. 4000 obr/min. Nie pisałem o momencie przyspieszania, ale skoro poruszyłeś temat to wyjaśnię. Sonda lambda w tym silniku pełni rolę pomiarową. Jeżeli zmierzone parametry wychodzą poza zakres przyjęty w mapach lambda. Sterownik ogranicza paliwo. Także w trakcie przyspieszania.

    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Kolejna sprawa - piszesz o idealnych warunkach zmierzonych statycznie. Niestety w trakcie jazdy wszystko dzieje się dynamicznie, a układ pomiarowo-przetwornikowo-sterujący ma całkiem spore opóźnienie. Stąd producenci nieco zaniżają pewne parametry, które chip'ujący zmieniają, słusznie zauważając, że coś więcej da się wycisnąć, ale zapominając o innych kwestiach, o których przeważnie nie mają pojęcia.
    Opisałem moment pomiaru dynamicznego (wziętego z życia). Ten fragment w którym silnik osiąga 4000 obr/min. Tak samo mogę opisać Ci każdy moment przyspieszania. Opóźnienia o których piszesz miały miejsce być może w latach 80-tych ubiegłego wieku. Sterownik o którym dysputujemy przesyła dane w milisekundzie. Układ sterujący też działa z prędkością która jest raczej poza naszymi zmysłami i nie ma to absolutnie nic wspólnego z domniemanym przez Ciebie zaniżaniem parametrów przez producenta.
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Dlatego ja mówię - chcesz poprawny chip-tuning: profesjonalna firma z hamownią. Mają sprzęt, przegonią oczujnikowane auto, dostosują mapę i takie coś może mieć sens. Tak zmniejszysz prawdopodobieństwo przegrzania elementów silnika, czy nawet wysadzenia go. Mody we własnym zakresie są wg mnie bardzo ryzykowne.
    A czym są mody w jak to określiłeś profesjonalnej firmie z hamownią. Są to mody wykonane we własnym (rzadko) zakresie przez ten zakład. Hamownia to fajna, ale droga rzecz, która niestety nie zapewni mi żadnego pomiaru więcej, którego nie mógłbym wykonać bez niej logując jak to trafnie ująłeś oczujnikowane auto. Bardzo często widzę, wsady z rożnych profesjonalnych zakładów z hamowniami i ręce opadają. Co dziwne często okazuje się, że właściciel jeździ na tym kilkadziesiąt tys. km. i twierdzi, że jest OK. Jest to temat rzeka nie tylko w Polsce. Od pewnego czasu sprawa się uspokaja, bo zakłady takie wykupują licencjonowany sprzęt i dostają wsparcie (odpowiednio płatne). Nie rozpisując się wgrywają gotowe rozwiązania. Jeśli mają przeszkolonych pracowników i im się chce to czasem naniosą poprawki jak klient mocno się burzy. To jest marketing. Jak widzą młodzieńca napalonego na osiągi i fajne kreski na wykresie to ustawiają odpowiednio hamownie i są wyniki na papierze. Warto wtedy zagadnąć o wydruki podstawowych parametrów z których stworzony został wykres. Znany i opisany na jednym z forów jest przypadek gdzie klient został zapytany wprost w takiej firmie czy życzy sobie wykres, którym mógłby się pochwalić na forum. Wykres jest formą umowną :) Logując zdrowe auto i obliczając na podstawie uzyskanych parametrów jego moment i moc można popełnić pomyłkę rzędu 5%.
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Np. Ty masz 900Nm, a skrzynia 6HP32Z jest zaprojektowana pod max. 750Nm. Nie chodzi mi o krytykę, bo na pewno masz tego świadomość i ta skrzynia pewnie przeniesie te 900Nm, ale za którymś razem może się coś sypnąć w wyniku zużycia zmęczeniowego i dokładnie o takie coś mi chodzi we wszystkich moich wypowiedziach.
    To rzeczywiście jest kontrowersyjna sprawa. Nie będę odpowiadał lecz zapytam: Dlaczego inżynierowie BMW zdecydowali się umieścić skrzynię zaprojektowaną na max. 750 Nm w aucie, które ma 750 Nm i to od 1900 obr/min. ???

Podobne wątki

  1. [silnik] Chip tuning 3,0d e65 231 km
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 05-04-2015, 00:53
  2. [pozostale] Rozmowa o 745i a 730d
    Przez szatann w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 59
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 13:18
  3. [silnik] Chip tuning do 730d 184km warto??
    Przez Jozymek23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 06-09-2012, 07:06
  4. Co wybrać? e65 740d albo 745i/li
    Przez kolonkos w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 192
    Ostatni post / autor: 07-01-2011, 09:59
  5. CHIP TUNING 730D
    Przez Przybysz w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 09:58

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •