Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Wątek: 5hp30 750, nietypowy problem

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Dołączam do pytania, z okazji robienia wału będę w czwartek wymieniał olej i filtr w lekko śpiewającej skrzyni 5HP30, w dodatku słychać chyba czasem ten metaliczny dźwięk, o którym pisał Franco.
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    na zimnym tak? na cieplym niknie

    leciutko przygazujesz i slychac jakby cos sie krecilo i lekko obcieralo

    to wlasnie moze ten efekt zlego montazu skrzyni??

    ale obstawiam ze to konwerter... olej i uszczelka nic nie da
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 20-09-2016 o 14:48

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Myślę, że to nie montaż, bo nikt od 1.5 roku przy skrzyni nic nie grzebał (prócz prób dolania oleju ale stan jest cały czas ok). Na początku tego nie było (metalicznego dźwięku). Potem tylko przez chwilę na zimnym, teraz prawie cały czas przy wyższych obrotach silnika ale nie zawsze. Skrzynia pracuje poprawnie.
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  4. #14
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2016
    Posty
    10
    BMW
    7e38 2.8 Automat
    Skąd
    Gołdap
    skrzynia wpada w tryb awaryjny??? slizga się???spuść olej ze skrzyni odkręć miskę i zobacz czy nie ma dużych kawałków metalu jeśli są to rozsypał się koszyk forwardu niestety zrywa zabezpieczenie koszyka a potem pęka prze jakiś czas bedzie jescze chodzić do puki nie pęknie drugi zabezpieczenie jak peknie to już z miejsca nie ruszysz
    Ostatnio edytowane przez szarikgdp123 ; 21-09-2016 o 11:39

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Dzięki za podpowiedź. Ciężko określić czy to na pewno skrzynia bo po wyminie katów na teście przyspieszeniowym (przy 55 km/h) dupnęło głucho dwa razy ze spodu w tunelu środkowym za kierowcą i od tego czasu telepie często jakby wał przeskoczył. Gdy zaczyna telepać skrzynia wpada w tryb awaryjny (być może od rozjechania się sygnałów dot. prędkości obrotowych na skrzyni i kołach).

    Wał (lub okolice) dzwonił cichutko od dłuższego czasu metalicznie przy przyłączaniu napędu z P na D i odwrotnie, lub przy większej zmianie naprężenia (np. odjęcie gazu w zakręcie).
    Jutro rozbiórka wału, wymiana wszystkiego co się da + wymiana oleju w skrzyni.

    Potem drżyjcie Passaty w TDi!




    Albo będę skrzynię remontował
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  6. #16
    Vip Vip Awatar kruger32
    Dołączył
    Jan 2012
    Posty
    1,827
    BMW
    BMW e38 750 il audi a8 d3 4.2tdi exlusive
    Skąd
    Bielsko
    Cytat Zamieszczone przez Velocityraptor Zobacz posta
    Dzięki za podpowiedź. Ciężko określić czy to na pewno skrzynia bo po wyminie katów na teście przyspieszeniowym (przy 55 km/h) dupnęło głucho dwa razy ze spodu w tunelu środkowym za kierowcą i od tego czasu telepie często jakby wał przeskoczył. Gdy zaczyna telepać skrzynia wpada w tryb awaryjny (być może od rozjechania się sygnałów dot. prędkości obrotowych na skrzyni i kołach).

    Wał (lub okolice) dzwonił cichutko od dłuższego czasu metalicznie przy przyłączaniu napędu z P na D i odwrotnie, lub przy większej zmianie naprężenia (np. odjęcie gazu w zakręcie).
    Jutro rozbiórka wału, wymiana wszystkiego co się da + wymiana oleju w skrzyni.

    Potem drżyjcie Passaty w TDi!


    Albo będę skrzynię remontował
    Poduszki skrzyni małe z tyłu skrzyni


    1 Miejsce
    w konkursie na auto zlotu - Ślesin 2014 w kategorii E38

    3 Miejsce
    w
    konkursie na najładniejsze auto X VIP-owskiego zlotu 2015

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B

    Post

    to nie wal, nie nikloby na goracym

    ale na pewno masz wywalone gumowe laczniki na wale, skoro slychac metaliczny stukot przy przelaczeniu z p na d

    jestem ciekaw co w tej skrzyni, pewnie konwerter do regeneracji

    a propo, skad wiedziales ze masz katy do wymiany, jakie miales objawy?
    bledy sond i bledy katalizatorow? czy cos jeszcze?
    nierowna praca? troche slabszy motor?
    Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 21-09-2016 o 18:09

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Objawy katalizatorów:
    wspaniały zapach benzyny od czasu do czasu za autem
    grzechotanie (jeden był w rozsypce jak się okazało)
    błędy tylniej sondy lambda (po skasowaniu wracały zaniedługo), błędów katalizatora nie widziałem (jeśli byłyby w sterowniku silnika).

    Motor pracował prawidłowo. Przyspieszenie przed wymianą mam na filmie, w wolnej chwili zapodam razem z filmem po naprawie.

    Niedługo chłopaki kończą obrabiać wał, wymienią olej + filtr w skrzyni i zobaczymy.

    update 17:15
    Niestety Franco wykrakał.
    W misce olejowej sporo drobniutkiego szlamu, magnes oblepiony nim dość mocno. Większych kawałków żadnych w misce nie było.
    Olej brudny, chyba od 358 000 km nie wymieniany.

    Po wymianie znikło brzęczenie (50 km i nie wróciło, wcześniej było je słychać nawet na postoju (P) przy 1000 obr/min.). Delikatny gwizd w tle pozostał.
    Skrzynia zaczęła za to szarpać i przeciągać od czasu do czasu.
    Przechodzi stale w tryb awaryjny i jeździ tylko na 4-tym biegu.
    Po restarcie silnika chwilę pracuje normalnie, potem znów (niezależnie od sposobu jazdy) "getriebenotprogramm".

    Konwerter idzie do regeneracji.

    Metaliczne cykanie z wału ustało po wymianie podpory, przedniego zawieszenia, tylniego łącznika i nasmarowaniu trybów.
    Szarpanie ustało.
    Ostatnio edytowane przez Velocityraptor ; 22-09-2016 o 17:26
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Update dnia następnego.

    Jak tu nie wierzyć w cudowne właściwości samonaprawcze rzeczy.
    Postało przez noc i 100 km dziś bezbłędnie, cicho, bez szarpania i przeciągania.
    Chyba wypłukanie systemu wystarczyło.
    -------------------------------------
    Broń Masowego Wyprzedzania.

  10. #20
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2016
    Posty
    607
    BMW
    750ia, CL600
    Skąd
    B-B
    powinienes skasowac adaptacje skrzyni w inpie

    po skasowaniu ona bedzie szarpac, czasem moze i wpadnie w tryb awaryjny
    ale to przejdzie i uzlozy sie

    skasuj wtedy bledy i powinno byc ok na jakis czas

    choc konwerter pewnie sie konczy skoro swiszczy

Podobne wątki

  1. nietypowy problem z ogrzewaniem
    Przez neo386 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 19-12-2013, 22:08
  2. [silnik] Nietypowy problem z vanosem
    Przez mandrax1 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-02-2012, 21:38
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 12-02-2011, 21:38
  4. [mechanika] Nietypowy problem z hamulcami
    Przez Marecki7er w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 10-11-2010, 20:46
  5. nietypowy problem
    Przez bryce w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 22-04-2009, 19:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •