Dołączam do pytania, z okazji robienia wału będę w czwartek wymieniał olej i filtr w lekko śpiewającej skrzyni 5HP30, w dodatku słychać chyba czasem ten metaliczny dźwięk, o którym pisał Franco.
Dołączam do pytania, z okazji robienia wału będę w czwartek wymieniał olej i filtr w lekko śpiewającej skrzyni 5HP30, w dodatku słychać chyba czasem ten metaliczny dźwięk, o którym pisał Franco.
-------------------------------------
Broń Masowego Wyprzedzania.
na zimnym tak? na cieplym niknie
leciutko przygazujesz i slychac jakby cos sie krecilo i lekko obcieralo
to wlasnie moze ten efekt zlego montazu skrzyni??
ale obstawiam ze to konwerter... olej i uszczelka nic nie da
Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 20-09-2016 o 14:48
Myślę, że to nie montaż, bo nikt od 1.5 roku przy skrzyni nic nie grzebał (prócz prób dolania oleju ale stan jest cały czas ok). Na początku tego nie było (metalicznego dźwięku). Potem tylko przez chwilę na zimnym, teraz prawie cały czas przy wyższych obrotach silnika ale nie zawsze. Skrzynia pracuje poprawnie.
-------------------------------------
Broń Masowego Wyprzedzania.
skrzynia wpada w tryb awaryjny??? slizga się???spuść olej ze skrzyni odkręć miskę i zobacz czy nie ma dużych kawałków metalu jeśli są to rozsypał się koszyk forwardu niestety zrywa zabezpieczenie koszyka a potem pęka prze jakiś czas bedzie jescze chodzić do puki nie pęknie drugi zabezpieczenie jak peknie to już z miejsca nie ruszysz
Ostatnio edytowane przez szarikgdp123 ; 21-09-2016 o 11:39
Dzięki za podpowiedź. Ciężko określić czy to na pewno skrzynia bo po wyminie katów na teście przyspieszeniowym (przy 55 km/h) dupnęło głucho dwa razy ze spodu w tunelu środkowym za kierowcą i od tego czasu telepie często jakby wał przeskoczył. Gdy zaczyna telepać skrzynia wpada w tryb awaryjny (być może od rozjechania się sygnałów dot. prędkości obrotowych na skrzyni i kołach).
Wał (lub okolice) dzwonił cichutko od dłuższego czasu metalicznie przy przyłączaniu napędu z P na D i odwrotnie, lub przy większej zmianie naprężenia (np. odjęcie gazu w zakręcie).
Jutro rozbiórka wału, wymiana wszystkiego co się da + wymiana oleju w skrzyni.
Potem drżyjcie Passaty w TDi!
Albo będę skrzynię remontował![]()
-------------------------------------
Broń Masowego Wyprzedzania.
to nie wal, nie nikloby na goracym
ale na pewno masz wywalone gumowe laczniki na wale, skoro slychac metaliczny stukot przy przelaczeniu z p na d
jestem ciekaw co w tej skrzyni, pewnie konwerter do regeneracji
a propo, skad wiedziales ze masz katy do wymiany, jakie miales objawy?
bledy sond i bledy katalizatorow? czy cos jeszcze?
nierowna praca? troche slabszy motor?
Ostatnio edytowane przez Franco750 ; 21-09-2016 o 18:09
Objawy katalizatorów:
wspaniały zapach benzyny od czasu do czasu za autem
grzechotanie (jeden był w rozsypce jak się okazało)
błędy tylniej sondy lambda (po skasowaniu wracały zaniedługo), błędów katalizatora nie widziałem (jeśli byłyby w sterowniku silnika).
Motor pracował prawidłowo. Przyspieszenie przed wymianą mam na filmie, w wolnej chwili zapodam razem z filmem po naprawie.
Niedługo chłopaki kończą obrabiać wał, wymienią olej + filtr w skrzyni i zobaczymy.
update 17:15
Niestety Franco wykrakał.
W misce olejowej sporo drobniutkiego szlamu, magnes oblepiony nim dość mocno. Większych kawałków żadnych w misce nie było.
Olej brudny, chyba od 358 000 km nie wymieniany.
Po wymianie znikło brzęczenie (50 km i nie wróciło, wcześniej było je słychać nawet na postoju (P) przy 1000 obr/min.). Delikatny gwizd w tle pozostał.
Skrzynia zaczęła za to szarpać i przeciągać od czasu do czasu.
Przechodzi stale w tryb awaryjny i jeździ tylko na 4-tym biegu.
Po restarcie silnika chwilę pracuje normalnie, potem znów (niezależnie od sposobu jazdy) "getriebenotprogramm".
Konwerter idzie do regeneracji.
Metaliczne cykanie z wału ustało po wymianie podpory, przedniego zawieszenia, tylniego łącznika i nasmarowaniu trybów.
Szarpanie ustało.
Ostatnio edytowane przez Velocityraptor ; 22-09-2016 o 17:26
-------------------------------------
Broń Masowego Wyprzedzania.
Update dnia następnego.
Jak tu nie wierzyć w cudowne właściwości samonaprawcze rzeczy.
Postało przez noc i 100 km dziś bezbłędnie, cicho, bez szarpania i przeciągania.
Chyba wypłukanie systemu wystarczyło.
![]()
-------------------------------------
Broń Masowego Wyprzedzania.
powinienes skasowac adaptacje skrzyni w inpie
po skasowaniu ona bedzie szarpac, czasem moze i wpadnie w tryb awaryjny
ale to przejdzie i uzlozy sie
skasuj wtedy bledy i powinno byc ok na jakis czas
choc konwerter pewnie sie konczy skoro swiszczy