Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Wątek: Regeneracja płyty sterownika (valve body) skrzyni 5hp24 - Gdzie to robią?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez shebi Zobacz posta
    Mnie poraża brak profesjonalizmu w naprawach asb. Porzadnych warsztatów gdzie mają testery elektrozaworów i płyt sterowników jest kilka w całej pl (trafiłem na 2-3), ale jeszcze nie wszystkie mają płyty pod nawet tak popularna skrzynię/awaryjny sterownik jak 5hp24 (******** nie ma).

    Większość skrzyniarzy by naprawiala na zasadzie rozbieżmy wymienimy co połamane i złożymy (trochę jak mechanicy z diagnoza "auto nie pali na zimnym" - wymienimy akumulator, świece i cewki) nie usuwając przyczyn, więc problem często się powtarza.

    Albo jak nic nie połamane w środku to wymień Pan olej i skasuj adaptacje (a potem zajeździj skrzynię jak już błąd wyskoczy i wtedy już będziemy wiedzieć co - wszystko :P i za 12 koła ).

    Pomijam sposób traktowania klienta (w ******** warszawa to afrontem i obelga było zapytanie się jakim testerem chce ta skrzynię testować - "to po coś Pan tu przyjechał") - coś tam o skrzyniach wie ale już o diagnozie samochodu i silnika i jak to wszystko wpływa na siebie to już niezbyt wiele. Taka wiedza praktyczna z prób i błędów bez podstaw teorii. Przykre bo u wielu mechanikow samochodowych jest to samo - niewielu rozumie co robi. Może po prostu Ci co rozumieją siedzą w jakiś ASO i zarabiają porządne pieniądze.

    Poraża mnie po prostu niski stan wiedzy, specjalizacji, narzędzi... Podobnie też u wielu mechanikow (przypomina mi się tu kiedyś rozmowa jak jednemu specowi od głównie/tylko bmw tłumaczyłem że w m62 jest elektrycznie sterowana temperatura na termostacie, a on upierał się ze na pewno nie, nie możliwe, że to czujnik - a robił już trochę takich aut).

    Tak mi się na refleksje zebrało po trudach, niemożności zdiagnozowania problemu ze skrzynia... :-P
    Ale się rozpisałeś :)

    Generalnie jak nie masz wiedzy inżynieryjnej to nic nie zrobisz, a ilu znasz polskich mechaników inżynierów? Oczywiście są tacy również. Nie jest to biznes dochodowy w Polsce, bo Polak najlepiej sam by sobie naprawił młotkiem I sznurkiem, więc ludzie kompetentni się w to nie pchają, można zarabiać znacznie wyższe pieniądze zupełnie spokojnie, bez dyskusji z wszystkowiedzącym klientem.

    Dziwisz się, że nie mają sprzętu do testowania konkretncyh modeli skrzyń. A pomyślałeś, że skrzyń jest już co najmniej kilkadziesiąt rodzajów, a jak znam życie z pomiarówki, jeden taki przyrząd to pewnie 30-50 kPLN. A tutaj klient przyjedzie z taka skrzynią raz w roku I chce mieć całość za 5k ogranięte. Życie niestety. Już pominę takich, co 5k jest za dużo I najlepiej wymienić na skrzynię ze szrotu za 500.

    Ja z ******** mam dobre doświadczenie, w pracy jest dużo znajomych z automatami I jak trzeba coś zrobić w Wawie, to zawsze się wybiera ********. Podejrzewam, że gość nic nie mówi, bo nie chce się dzielić wiedzą I doświadczeniem I wcale mu się nie dziwię. A na kasę naciągają wszyscy bez wyjątku, taki dzisiaj świat, trzeba nosić siły na zamiary.

    Jeżeli chcesz mieć skrzynię zrobioną jak nową to kupujesz regenerowaną od przedstawiciela ZF I masz temat z głowy. Takie skrzynie do 5 biegów nie kosztują więcej niż 10k. Wszystkie inne zabiegi z automatami są ryzykowne, niestety w Polsce kultura napraw skrzyń automatycznych jest niska, bo I użytkowników ciągle procentowo jest mało.

    Ja jeżdżę automatami od 15 lat I nigdy żadnej skrzyni nie musiałem rozbierać, poza wymianą filtra I oleju, tak rzadkie problemy też nie sprzyjają rozwijaniu się bazy serwisowej.
    Miałem lub mam skrzynie GM, ZF I Mercedesa, nigdy najmniejszej usterki poza uszczelkami I okresowymi czynnościami serwisowymi.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 26-04-2016 o 13:10
    pozdrawiam Bartek

  2. #2
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    1,085
    BMW
    e38 2001r M62TUB44 + LPG
    Skąd
    Warszawa
    Do ttrol:

    No właśnie tam w testerze to się tylko blachę wymienia pod konkretny sterownik.

    Ale fakt że problemem z jakością usług jest polska mentalność "tanio i dobrze". :-)

Podobne wątki

  1. [skrzynia] Wymiary - oringi wtyczki sterownika 5HP24 (A5S440Z)
    Przez ratovnik w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 13:52
  2. naprawa sterownika dsc- kto, gdzie?
    Przez YBSA w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 16:43
  3. [skrzynia] 5hp24 aktualizacja sterownika?
    Przez michal84 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 02-04-2014, 12:17
  4. regeneracja sterownika ABS??
    Przez lukasz_kozlowski w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 28-10-2012, 17:35

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •