Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 23

Wątek: wymienic tlok czy nie

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik Awatar rexman
    Dołączył
    Jul 2015
    Posty
    602
    BMW
    e31
    Skąd
    Irlandia

    Post

    Gdyby trafiło na mnie, to bym wymienił tłok i korbowód. I spał bym spokojnie.
    Wiem, wiem... ach te pieniądze, ale żeby ta oszczędność nie wyszła bokiem.
    Dwa razy przechodziłem remont silnika (TDS), ale tylko dlatego, że pierwszy mechanik chyba posłużył się uczniami. I nie dopilnował.
    Drugi raz silnik był wyjęty i gruntownie zregenerowany u innego mechanika. (Nie mogę odżałować pieniędzy, które utopiłem w pierwszy remont).

    Autko od tego czasu służyło mi kilka lat i z tego co wiem dalej dobrze służy innemu właścicielowi.
    Zostań dawcą szpiku kostnego... dkms.pl

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    268
    BMW
    e65
    Skąd
    niemcy
    nie chodzi o kase bo tlok juz nawet mam lezy w domu tylko o czas. bo nie mam kiedy przy tym grzebac ale o korbowodzie mi nikt nie mowil :( tez mam go wymienic? jakie zadania przy tym ida jak wyglada taka wymiana? mowie jeszcze silnika swojego od dolu nie ruszaem to nie wiem jak to tam wyglada

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2011
    Posty
    174
    BMW
    E66 750LI
    Skąd
    Warszawa
    najlepiej caly silnik :)

    Trochę zabawne jest to namaszczenie bo to E65, jak by sprawa miała miejsce w takim samym silniku tylko powiedzmy w 3'ce bo chyba nie trzeba było by aż tylu rzeczy wymieniać ;)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Jak masz wszystko rozebrane, to wymień i się nie zastanawiaj. Tłok jest bardzo mocno poddawany naprężeniom termicznym. Jest rysa, odbicie i jest to tzw. karb. Kiedyś poszalejesz, tłok dostanie po zadzie, denko pęknie i może Ci roboty dopiero narobić. Moim zdaniem wydasz 200zł więcej i raz, że będziesz spał spokojnie, dwa, że zaoszczędzisz sobie niepotrzebnych koszów i roboty w przyszłości.

  5. #15
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Poobijany tlok mialby po "wyczyszczeniu" zostac?? U autora tego pomyslu w domu wszyscy zdrowi?
    Zakladajac nawet ze waga tloka sie nie zmieni to jak ma sie po tym rozpylac mieszanka paliwowa?

    Do tego silnika jest 6 rodzajow tlokow - tlok mozna wymienic tylko na dokladnie taki sam poniewaz w zaleznosci od wersji i producenta roznia sie gramatura,
    W krotkim czasie po wymianie na taki "aby pasowal" za 2 paki z allegro silnik bedzie do wywalenia...


    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  6. #16
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez tedi Zobacz posta
    No właśnie kolego czytam i oczom nie wierzę co tu za głupoty wypisują. Jak można tłok wymienić dołem ? tego jeszcze nie słyszałem i nie widziałem.
    Robi się tak, jeżeli pacjent ma nie być rozebrany cały, a stało się coś na dole. Oczywiście nie wszystkie silniki na to pozwalają, więc ocenia się to po zdjęciu miski. Chyba, że zjeżdżasz z całym wałem w dół, wtedy nie ma żadnego problemu. Nie piszę tego, żeby zalecać takie podejście zawsze, ale nie każdy chce wyjmować silnik i rozbierać go w mak, jeżeli tłucze sworzeń tłoka na przykład.

    Nie rozumiem, dlaczego uznajesz to za głupotę.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 22-04-2016 o 11:50
    pozdrawiam Bartek

  7. #17
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    268
    BMW
    e65
    Skąd
    niemcy
    jaka wymiana silnika dla mnie to totalna glupota bo nigdy nie wiesz co kupujesz a zrobie romont silnika to bede wiedzial co mam a nie wsadze uzywke i za jakis czas *** strzeli. mam przyklad na znajomych jak kupowali silniki uzywane dlatego wole swoj rozebrac i zrobic wszystko tak jak trzeba a o tlok sie pytam tylko dlatego ze jedni mi mowia nie ruszaj a drudzy ruszaj i tylko to mnie w tym poscie interesuje. po kilku odpowiedziach i lektorze na necie biore sie za wymiane tloka tez. pozdro

    panowie troche mnie przychamoway prace z wymiana tloka fakt mialem dzisiaj malo czasu. moje pytanie czy miske wystarczy odkrecic i da sie ja jakos wysunac...bo z ego co widzialem jest tam jakis element aluminiowy jakies usztywnienie albo element zawieszenia czy na tym silnik lezy? jak wyglada sciagniecie miski w e65 z silnikiem m57. nigdy od dolu w silniku nic nie robilem :/


    Edytuj posty!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 30-04-2016 o 14:42

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez halunnn Zobacz posta
    moje pytanie czy miske wystarczy odkrecic i da sie ja jakos wysunac...bo z ego co widzialem jest tam jakis element aluminiowy jakies usztywnienie albo element zawieszenia czy na tym silnik lezy? jak wyglada sciagniecie miski w e65 z silnikiem m57. nigdy od dolu w silniku nic nie robilem :/
    Pod spodem jest rama, na której leży silnik, maglownica i jest do niej przymocowane zawieszenie. Trzeba ją odkręcić i opuścić - wtedy masz dostęp do przednich śrub miski. Oznacza to, że trzeba podwiesić u góry silnik, rozebrać i opuścić dół i dopiero brać się za miskę. Bez takiego podejścia marne są wg mnie szanse na poprawne włożenie miski z uszczelnieniem. Mógłbym nawet stwierdzić, że miska w ogóle nie wyjdzie.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 24-04-2016 o 10:23

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2012
    Posty
    268
    BMW
    e65
    Skąd
    niemcy
    panowie nie bylo tak zle od spodu trzeba rame opuscic i troche zawieszenie rozkrecic i miska zejdzie. wymiana tloka mi zajela ponad 6 godzin i przerwami malymi to nie najgozej mi sie wydaje jak na pierwszy raz :)

  10. #20
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    najważniejsze, że się udało
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 284
    Ostatni post / autor: 22-02-2017, 22:35
  2. [pozostale] Pióra wycieraczek- czy mozna wymienic same pióra?
    Przez Smoku w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-09-2012, 21:17
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2009, 18:16
  4. [19] muszę kupić 2 opony tylko nie wiem czy na przód czy na
    Przez Wiktor w dziale Felgi, opony, itp.
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 19-10-2008, 11:23

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •