Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Wątek: Dynamic Drive failure- błędy 4C08, 5F13, A3B3

  1. #11
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Okay, poczytam dziś wieczorem o tym kodowaniu pustym plikiem i spróbuję coś zdziałać. Wczoraj próbowałem nauczyć się zmieniać VIN przez Tool32 z Youtube, ale jest tylko jeden filmik i bardzo zagmatwany. Masz może jakąś instrukcję albo odnośnik do innego forum?

  2. #12
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Gdybym miał zmieniać Vin w module sterującym DD próbowałbym zrobić to tak:

    1. Uruchamiam Tool32 (komputer jest prawidłowo połączony z autem działającym kablem Dcan)
    2. F3 load Sgbd group file i tu dla nowego modułu wybrałbym ARS_70. Spróbowałbym też z ARS_e65
    3. W okienku "jobs" wybrałbym c_fg_schreiben
    4. Pod napisem Arguments jest okienko w które należy wpisać pełny VIN zakończony nr checksum'y (jest to zazwyczaj litera), a znajdziesz ją odczytując auto z NCS expert
    5. Następnie kliknąłbym na Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Clipboard01.jpg
Wyświetleń:	36
Rozmiar:	1.2 KB
ID:	8551
    6. Powtórzyłbym punk 3., ale wybrałbym c_fg_auftrag i znowu Punk 4. i 5.

    Jeśli nic to nie da, to jeszcze raz polecam ISTA/P z informacją o wymianie sterownika.

  3. #13
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Dzięki za tą instrukcję, w życiu bym tego nie VIN'u nie zmienił bez tego! Postępując zgodnie z podanymi krokami zmieniłem VIN w sterowniku, dodając na końcu literę "N"- tak wynikało z NCS'a.

    Błąd nadal był aktywny, więc próbowałem połączyć się INPĄ ze sterownikiem, wybierając E65, Chassis, Active Roll Stability. Niestety bezskutecznie- wyświetlało błąd, że sterownik jest z rodziny ARS70.

    W sumie przypadkiem wszedłem w BMW X5 E70 i tam Chassis, Active Roll Stability- INPA połączyła się z modułem, chociaż co chwila wywalała błąd, że coś jest nie tak z komunikacją. Udało mi się skasować w nim błędy i błąd DD już się nie świeci. Połączenie nie jest natomiast stabilne i nie da się tam np. wykonać procedury adaptacji. Chociaż wygląda na to, że wszystko z systemem jest w porządku i auto prowadzi się jak po szynach- należy po wymianie sterownika taką adaptację przeprowadzić. Poza tym nadal nie działa diagnozowanie ARS z menu E65 w INPIe oraz w Rheingoldzie/ISTA. W ISTA nadal nie mam zakładki z Dynamic Drive. Zastanawiam się, czy mimo numeru widniejącego na realoem.com jako sterownika kompatybilnego, nie powinienem szukać czegoś innego, co znajduje się w ARS65, czyli 6762208 lub 6768383 lub 6776655...

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Spróbuj teraz przekodować za pomocą NCS ten sterownik wyposażeniem Twojego auta FA.

  5. #15
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice

    Post

    Zbichu, dzięki za podpowiedź, ale niestety nie mam możliwości przekodowania tego sterownika ARS do wyposażenia mojego auta FA. W zakładce "Choose job" nie ma ani FA_LESEN, ani FA_WRITEN. Przejrzałem kilka innych modułów i np. HKL od klapy też takiej możliwości nie ma.


    Oto opcje, które mam dostępne w NCS'ie w module ARS (na drugim obrazku zaciemniłem te, które powtarzają się z pierwszym):






    Sam odczyt pliku FSW_PSW z nowego modułu ARS (CODIERDATEN_LESEN) też kończy się niepowodzeniem, efekt poniżej:




    Plik FSW_PSW.man otworzyłem w notatniku, skasowałem całą zawartość, zapisałem zmiany. Próbowałem opcji SG_CODIEREN, niestety też błąd:




    Programowanie WinKFP kończy się natomiast tak:

    1. Dla modułu wybranego z grupy ARS65:



    2. Dla modułu wybranego z grupy ARS70:



    Namierzyłem niedaleko moduł z grupy ARS65, wyprodukowany w 2004r., z żółtą naklejką na obudowie (mój taką miał, ten nowy- białą). Chyba nie pozostaje nic innego jak zakup drugiego i kolejna podmiana? Czy coś jeszcze przed tym można spróbować zrobić?
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 03-04-2016 o 20:14

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    A próbowałeś kodowania pustym plikiem .man?

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Wrzuciłem screen'a z tej próby. Po nieudanym odczycie "CODIERDATEN_LESEN" sprawdziłem co mam w pliku FSW_PSW.man, były tam jakieś ustawienia z innego modułu, który kodowałem z miesiąc temu. Skasowałem wszystko, zapisałem. Plik miał 0kb. W NCS wybrałem SG_CODIEREN i wyświetlił się błąd podany w poprzednim poście. Czy wykonałem tą procedurę poprawnie?

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Wygląda, że robisz to dobrze. Czy inne moduły normalnie możesz kodować? Czy w opcjach systemowych portu com masz ustawione latency 1 ms?

  9. #19
    Vip Vip
    Dołączył
    Dec 2009
    Posty
    4,269
    BMW
    Nie mam
    Skąd
    Racibórz(Śląsk)
    Sprawdzałeś zasilanie przy samym sterowniku?

    W ISTA jest możliwość wyświetlenia schematów
    Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
    Henry Ford

    Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms

  10. #20
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice

    Post

    Więc tak. Jako, że interfejsu nie używałem kilka tygodni, a podłączałem do komputera sporo innych akcesoriów USB, przy pierwszym podłączeniu interfejsu INPA ani nic innego nie działało. Zmieniłem wtedy w ustawieniach portu USB z COM3 (taki wtedy wskoczył) na COM1. O opóźnieniu na śmierć zapomniałem, chociaż kiedyś już to ustawiałem poprawnie- dzięki za kolejną podpowiedź. Zmieniłem przed chwilą na 1ms bo wskoczyło domyślne 16.

    Siedzię teraz z kompem przy aucie. Udało mi się odczytać w NCS'ie plik FSW_PSW.TRC. Plik FSW_PSW.MAN miałem pusty, więc wybrałem SG_CODIEREN i operacja też się powiodła. Nie zmieniło to na razie odczytu sterownika w INPIE- nie łączy się przez E65, łączy przez X5 E70, za to bez żadnego problemu z komunikacją- winny był na pewno zły parametr opóźnienia portu.

    Pozostaje tylko kwestia przejścia z tego ARS70 na ARS65, żeby łączyło się jak należy. Nadal nie mogę też dopisać FA do tego modułu.

    Spróbować programowania WinKFP?

    Zawartość pliku odczytanego z NCS'a: https://dl.dropboxusercontent.com/u/...DD/FSW_PSW.TRC

    EDIT: Próbuję jeszcze diagnozy ISTĄ, zaraz dopiszę jakie są efekty. Może tam pojawi się z powrotem zakładka Dynamic Drive.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 03-04-2016 o 23:17

Podobne wątki

  1. [ zawieszenie] dynamic drive
    Przez wern w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 14-11-2020, 23:29
  2. [zawieszenie] Dynamic Drive failure!?
    Przez Stano w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 14:31
  3. [elektronika] E66 730d - problem - Błędy Dynamic Drive, ABS, Skrzynia
    Przez Loyd w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-08-2012, 19:35
  4. [zawieszenie] montaż dynamic drive
    Przez b.a w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-08-2012, 22:05
  5. [zawieszenie] dynamic drive
    Przez piterrjc w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 06:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •