Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 24

Wątek: Dynamic Drive failure- błędy 4C08, 5F13, A3B3

  1. #1
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice

    Post Dynamic Drive failure- błędy 4C08, 5F13, A3B3

    Witajcie.

    Po kilkutygodniowym postoju auto (730d 2005r.) wita mnie komunikatem "Dynamic Drive failure", a na wyświetlaczu centralnym dodatkowo "Vehicle leans more steeply when cornering. Avoid high speed cornering. Have checked by BMW Service."

    W zeszłym roku taki komunikat pojawiał się ponieważ miałem wyciek z tylnego stabilizatora- został wymieniony i problem nie wrócił. Nawet nie wiem jaki był wtedy błąd w sterowniku, bo po prostu znalazłem wyciek. Warsztat założył używany stabilizator, nowe łączniki i gumy, a cały układ zalał olejem CHF11s.

    Ostatnie kilka tygodni auto było nieużywane i po drugim czy trzecim uruchomieniu silnika, wyświetlił się błąd DD. Nie ma na liczniku błędu DSC ani żadnego innego.

    Po podpięciu ISTY mam następujące błędy:
    4C08- Message (status ARS, 0x1AC) faulty, receiver DDE, transmitter ARS
    5F13- No message from Dynamic Drive control unit, receiver DSC, transmitter ARS
    A3B3- No message from active roll stabilisation, receiver KOMBI, transmitter ARS

    Nie ukrywam, że chciałbym jak najprędzej zająć się usunięciem tej usterki, więc bardzo proszę o wszelkie sugestie. Nie bardzo wiem od czego zacząć.

    Co podejrzewam:

    1. Uszkodzony moduł sterujący Dynamic Drive (czyli ARS- active roll stabilisation). Nie wiem niestety gdzie on się znajduje. Na allegro jest kilka aukcji, np.:
    http://allegro.pl/modul-sterownik-dy...010910904.html
    http://allegro.pl/modul-sterownik-dy...239687730.html
    http://allegro.pl/sterownik-modul-dy...037405510.html
    Gdzie szukać w samochodzie tego modułu?

    2. Uszkodzony zespół zaworów DD (zwana pompą?), znajdujący się za prawym nadkolem od strony nóg pasażera. Przykładowa aukcja: http://allegro.pl/pompa-dynamic-driv...056382401.html
    Zdjąłem nadkole, odpiąłem i wpiąłęm większość wtyczek, wszystkie były przymocowane jak należy, a przewody też nie noszą śladów uszkodzeń.

    3. Uszkodzona wiązka? To podejrzewam jako ostatnie, bo auto nie miało żadnej poważnej przygody, nie paliło się, nie pływało, a żadnych przypadkowych błędów innych systemów w aucie również nie ma.

    Przeszukałem forum, szukałem też w google i nawet na zagranicznych forach rozwiązania problemu nie namierzyłem.

    Bardzo proszę o jakieś porady.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 30-03-2016 o 22:27

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    ...Po kilkutygodniowym postoju ...
    Jak się miewa akumulator po tym postoju? Bywa, że problemy z prądem mogą przywołać niechciane błędy.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2016
    Posty
    245
    BMW
    BMW e65 740d
    Skąd
    Międzychód/Międzyrzecz
    Zgadza się Zbichu. Łukasz akumulator miałeś w pozycji OFF czy ON???;>

  4. #4
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Akumulator jest chyba w porządku. Tzn. żadnych objawów nienaładowania nie wykazuje. Na teście 9 na zegarach mam 14.2- 14.3 V ładowania, silnik zapala bez problemu. Wczoraj miałem tak, że auto za pierwszym razem odpaliło bez błędu DD, później przy każdym kolejnym, jak było już rozgrzane, błędy się pojawiały. Odłączyłem aku na całą noc i dziś rano błąd też się nie pojawił, zobaczymy jak w ciągu dnia. Mam w każdym razie już z tydzień czasu ten problem i nie jest to nic przypadkowego, bo błędy wracają...

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Kontroler DD jest za schowkiem na rękawiczki, bo to chyba on jest winowajcą. Brak komunikacji między tym modułem, a pozostałymi elementami sterującymi. Bezpieczniki sprawdzałeś? Robiłeś test DD Istą?

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Dzisiaj znowu DD wariowało. Po całej nocy z odłączonym akumulatorem auto odpaliło bez błędu. Kolejne odpalenie, jeszcze nienagrzanego silnika- pojawił się błąd. Co dziwne, sam zniknął po 5 km jazdy, by powrócić od razu przy kolejnym uruchomieniu silnika (a właściwie włożeniu kluczyka do stacyjki). Od tamtej pory błąd wyświetlał się cały czas. Sprawdziłem bezpieczniki, od Dynamic Drive jest w schowku pasażera, nr 8, 10 amperów, jest w porządku. Podłączyłem ISTĘ by wykonać test DD, ale, co dziwne, w Activities ---> Service function ---> Chassis and suspension mam tylko takie opcje:
    Fully electric steering column
    Parking brake
    Single-axle air suspension
    Steering angle sensor
    Traction control system

    Nie ma nic odnośnie Dynamic Drive, również w Traction control system.
    Sprawdzam to w chwili wyświetlania błędu. Może faktycznie moduł DD wyzionął ducha? Chyba dzisiaj wygrzebię go zza schowka.

    EDIT:
    Przed chwilą dokonałem również próby połączenia się przez INPĘ. DSC wyrzuca błąd 5F13, w tym przypadku po niemiecku: CAN Botschaftsfehler ARS
    Próba połączenia z Active Roll Stability kończy się komunikatem: IFH-0009 No response from control unit
    Wyciągam moduł w wolnej chwili.

    EDIT 2:
    Ze starych odczytów błędów we wszystkich sterownikach w INPIe zapisanych kiedyś w PDF'ie odczytałem, że mój moduł DD (ARS) ma numer 6776655 (37146776655). Wydaje mi się, że już raz był wymieniany, bo mam auto z lipca 2005r., a moduł o tym numerze był produkowany od stycznia do września 2006r.
    Według realoem.com istnieje sporo modułów crossujących się z moim numerem: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=6776655
    Pozostaje pytanie, które są wymienne bez problemu? "Superseded by:" czy "Supersedes:"? Z adnotacją "Exchangeable retrospectively" czy "Bilaterally exchangeable"? Moduł chciałbym kupić gdzieś w okolicy, ale nie wiem czy będzie akurat taki o moim numerze i jakie ewentualnie mogę jeszcze szukać.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 31-03-2016 o 18:02

  7. #7
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Podbijam temat i uzupełniam fakty.

    Moduł wyjąłem dziś z auta- znajduje się na wysokości schowka pasażera, ale przykręcony jest do prawej strony samochodu. Oprócz schowka, trzeba zdemontować osłony pod nim i osłonę między listwą ochronną progu, a schowkiem.

    Okazuje się, że mimo odczytów z INPY pokazujących numer modułu 6776655, w aucie miałem zamontowany nr 6771264 wyprodukowany w 22 tygodniu 2005r. Auto mam z lipca 2005, więc wygląda na to, że to moduł, z którym auto wyjechało z fabryki. Dziwne trochę, że INPA pokazywała inny numer, ale winę za to ponosi chyba warsztat, który rok temu robił mi aktualizację sterowników.

    Według realoem.com mój moduł jest zamienny z wieloma innymi: http://www.realoem.com/bmw/enUS/partxref?q=6771264
    Dzisiaj udało mi się kupić w okolicy moduł o numerze 6780590, który widnieje na tej liście. Produkowany był w 2007r. Włożyłem go do auta i próbowałem programowania WinKFP. Niestety nie udało się- problem polega na tym, że wybierając Enter ZUSB i podając ten numer, WinKFP wyświetla błąd, że nie ma takiego modułu w plikach. Próbowałem wybrać ręcznie z zakładki Choose ZUSB, spośród ECU family ARS65 oraz ARS70. W ARS65 mam 6762208, 6768383, 6776655, a w ARS70 6778541 oraz 6786139. Wybrałem po kolei wszystkie z ARS70 i bodajże dwa z ARS65, za każdym razem po wpisaniu nr VIN i naciśnięciu Program, WinKFP zatrzymywał się na 0%, chwilę myślał, a później wyświetlał błąd. Niestety nie zapisałem jaki. W każdym razie wygląda na to, że nie mam wsadu do tego sterownika.

    Moje SPDaten ma wersję V54- podobno.

    Tutaj pytanie do Ciebie, Zbichu. Mógłbyś sprawdzić, czy masz do wyboru numer sterownika, który kupiłem (6780590)?

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Według moich danych sterownik 6780590 należy do ECU family ASR70 i najnowszy wsad do niego to 6786139. Jednak jak piszesz nie wchodzi. Numery ze starego sterownika podchodzą pod ECU family ASR65. Próbowałeś po podłączeniu nowego sterownika jego inicjalizacji Inpą, Istą, czy od razu wziąłeś się za programowanie? Skoro programowanie WinKFP sprawia problemy dobrze jest podpiąć się ISTA/P. Program najczęściej sam proponuje rozwiązania.
    Edit: Nr Vin zmieniłeś w nowym sterowniku i przekodowałeś pustym plikiem *.man ?
    Ostatnio edytowane przez Zbichu ; 01-04-2016 o 22:39

  9. #9
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Po włożeniu sterownika do auta podłączyłem kompa i odpaliłem WinKFP z nadzieją, że od razu zaprogramuję sterownik, wpisując w "Enter ZUSB" jego numer, następnie VIN i po tym nastąpiłoby programowanie.

    Jak mogę w takim razie w inny sposób dokonać zmiany numeru VIN?

    Nic nie kodowałem pustym plikiem .man i szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak to zrobić. NCS'em?

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Vin zmieniasz Tool32 z pakietu Standart tools. Kodowanie pustym plikiem .man wykonuje się NCS'em tak jak normalne kodowanie tylko "opróżniasz plik .man 0 Kb. Opisy dostępne w necie.

Podobne wątki

  1. [ zawieszenie] dynamic drive
    Przez wern w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 118
    Ostatni post / autor: 14-11-2020, 23:29
  2. [zawieszenie] Dynamic Drive failure!?
    Przez Stano w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-01-2013, 14:31
  3. [elektronika] E66 730d - problem - Błędy Dynamic Drive, ABS, Skrzynia
    Przez Loyd w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 30-08-2012, 19:35
  4. [zawieszenie] montaż dynamic drive
    Przez b.a w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-08-2012, 22:05
  5. [zawieszenie] dynamic drive
    Przez piterrjc w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 01-05-2012, 06:04

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •