Vanosy łatwo zdiagnozować - zarówno czujniki jak elektrozawory. Tylko do tego trzeba mieć oscyloskop i człowieka umiejącego odróżnić PWM od on-off.
Robiłem vanosy już nie raz, a zdarzyło się widzieć stan po samoczynnym odkręceniu śruby wałka... Nikt nie wiedzał dlaczego nie gada vanos na banku 2.
1) -4 deg na vanosie to nie tak dużo - i nie powoduje gaśnięcia silnika.
2) gaśnięcie z powodu awarii czujnika występuje prawie zawsze na wolnych obrotach przy zatrzymywaniu
3) naprawa vanosa to max 3000 - i masz pewność bo to Twój silnik, a nie jakiś z rozbiórki
4) taki wydruk to tylko częściowa informacja, a pełna informacja to odczyt pozycji wałków w czasie jazdy
tu sobie czytnij:
http://7er.pl/showthread.php/10107-m...dium-przypadku




Odpowiedz z cytatem