Kilka razy mnie tutaj pytano jak sprawdzić sobie DPF za pomocą ISTA, więc wrzucam krótką instrukcję.
Odpalamy ISTĘ, klikamy "Start vechicle check" robi się identyfikacja i odczytywanie błędów. Następnie wyskakuje nam taki ekran, na którym wybieramy prostokąt "DDE" i klikamy "Call up ECU functions" poniżej:
https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Następnym krokiem jest wybranie "Exhaust emission system":
https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Następnie zaznaczamy co chcemy sprawdzić i klikamy "Read data":
https://picasaweb.google.com/lh/phot...eat=directlink
Nie wiem dokładnie jakie są maksymalne wartości dla back pressure, więc nie będę teoretyzował. Na pewno jeśli Wasz filtr cząstek zacznie się zapychać wyskoczy Wam błąd "480A DDE: Particulate filter system, bank 1". On znacza, że filtr się wstępnie zapchał. W internecie piszą, że niby regeneracja wtedy jest nie załączana przez ECU, ale ja ten błąd miałem i po trasie do Niemiec i wykasowaniu go z pamięci, ponownie się nie pojawił.
Kolejny po 480A wyskakuje 481A (znaczące zapchanie filtra) i wtedy już jest po zawodach i trzeba wypalać/czyścić chemicznie serwisowo, albo wymieniać. Przy tym błędzie powinna się też pojawiać informacja na desce rozdzielczej (przez 10 minut od odpalenia), że filtr jest zapchany.
Znalazłem też informację, że żeby regeneracja się załączyła, temperatura spalin musi mieć minimum 200 stopni C. Być może to jest właśnie również wymóg tego, żeby manualnie załączyć regenerację.
Pozdrawiam
HTN