Strona 6 z 7 PierwszyPierwszy ... 4567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 70

Wątek: [mechanika] katalizator padł... Co dalej

  1. #51
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    katalizator stawia spalinom naturalny lekki ale jednak opór, dzięki czemu spaliny nie przelatują koło sondy zbyt szybko, dając jej czas na odczyt. Strumienica jest tzw bardziej gładka i spaliny zbyt szybko przelatują koło sondy. Powoduje to mylny jej odczyt. Na sąde zakłada się mini obrączkę lub coś innego aby "zakotłować " i spowolnić spaliny

  2. #52
    Vip Vip Awatar MiBhell
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    1,156
    BMW
    ex. E32 735iA
    Skąd
    www.ASO-BMW.pl
    Cytat Zamieszczone przez bonopingwin
    katalizator stawia spalinom naturalny lekki ale jednak opór, dzięki czemu spaliny nie przelatują koło sondy zbyt szybko, dając jej czas na odczyt. Strumienica jest tzw bardziej gładka i spaliny zbyt szybko przelatują koło sondy. Powoduje to mylny jej odczyt. Na sąde zakłada się mini obrączkę lub coś innego aby "zakotłować " i spowolnić spaliny
    Jako ciekawostke dodam ze katalizator wygłusza wydech do 50% wiec znacznie..

    nio jasne sprawa jest oczywista tylko powiedz jak ja zrealizowac od strony praktycznej? cała sonda w pierscieniu? iles jej wystaje ponad pierscien? jak wspawac pierscien? trzeba ciac miejsce z drugiej strony sondy zeby sie tam dostac?


    jeszcze tu klik myslicie ze faktycznie dobieraja strumiennice do auta czy to tylko czcze mrzonki? zna ktos firme AWG? :D tak sie nad tym zastanawiam tylko nie wiem do jasnej jaki bedzie ten dzwiek bo o to mi najbardziej chodzi! :/

    pzdr

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    ja zleciłem to profesjonalnej firmie, strumienice dobrali odpowiednio do starych katów i śmiga, moje przerabiali ale ostatnio u nich widziałem takie fajne pod kątem

  4. #54
    Vip Vip Awatar MiBhell
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    1,156
    BMW
    ex. E32 735iA
    Skąd
    www.ASO-BMW.pl
    porozmawiałem sobie z Panem od aukcji na temat strumiennic i wychodzi na to ze strumiennica to nic innego jak tłumik przelotowy ze specyficznie nacieta perforacja.. podobno dobór takiego tłumika przelotowego jest mało realny ze wzgledu na kształt i pomieszcznei go pod autem ponadto jest bezzasadny w zwiazku z powyzszym..

    Co do teori z sondą to dowiedziałęm sie ze:

    "spaliny cały czas otaczają sondę, jeżeli powstaje różnica rzędu 0,02-0,05 sek w przelocie to i tak bezwładnosć strumienicy nie zdąży zareagować (...) sondy mają swoją bezwładność, bo inaczej silnik by zgłupiał (...) aby sonda zmieniła dawkę musi upłynąć jakiś czas"
    tak mniejwiecej odnosi sie do info o obudowywaniu sondy.

    Coi do samego doboru strumiennicy to w przypadku łuskowej o jakiej jest mowa w gr wchodzi jedynie przesuwanie jej blizej badz dalej kolektora co moze dac rózne efekty... innej mozliwosci osobiscie nie widsze.


    Decydowac sie wiec bede najprawdopodobniej na wynalazek z mojego ostatniego linku jedyne co mnie smucie to to ze zdaniem mojego rozmówcy metaliczny podzwiek bedzie dalej wystepował mniej słyszalny ale bedzie a całkowite jego wyeliminowanie da tylko kat!

    I teraz duża prosba!! Czy ktos kto ma najlepiej R6 i zamontowana strumiennice mógłby nagrac dzwiek silnika przy dodawaniu i odejmoaniu gwałtownym gazu lub/i pod obciazeniem ??

    pzdr i dzieki za zainteresowanie

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    416
    przy V8 nie ma metalucznego dzwięku

  6. #56
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    a może być dzwięk z kończącymi się katami :)

  7. #57
    Vip Vip Awatar MiBhell
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    1,156
    BMW
    ex. E32 735iA
    Skąd
    www.ASO-BMW.pl
    Cytat Zamieszczone przez Neuf
    a może być dzwięk z kończącymi się katami :)
    hehhe nio taki dzwiek to ja miałem kat jeszcze był w porzdku i mam filmik od 0do100km piekny dzwiek!

    To widze ze Cie podobny temat czeka..

    pzdr

  8. #58
    użytkownik
    Dołączył
    Jul 2007
    Posty
    5,673
    BMW
    e38 czerwone
    Skąd
    Białytok
    jak przestanie ganiac to wtedy cos zaczne robic narazi jest ok i tylko przy spuszczaniu gazu jak se na parkingu dodam troszke obrotow to slychac jak kat oddycha i brzeczy :) czyli narazie to ja w koszta nie wchodze :)

  9. #59
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,133
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez MiBhell
    porozmawiałem sobie z Panem od aukcji na temat strumiennic i wychodzi na to ze strumiennica to nic innego jak tłumik przelotowy ze specyficznie nacieta perforacja.. podobno dobór takiego tłumika przelotowego jest mało realny ze wzgledu na kształt i pomieszcznei go pod autem ponadto jest bezzasadny w zwiazku z powyzszym..

    Co do teori z sondą to dowiedziałęm sie ze:

    "spaliny cały czas otaczają sondę, jeżeli powstaje różnica rzędu 0,02-0,05 sek w przelocie to i tak bezwładnosć strumienicy nie zdąży zareagować (...) sondy mają swoją bezwładność, bo inaczej silnik by zgłupiał (...) aby sonda zmieniła dawkę musi upłynąć jakiś czas"
    tak mniejwiecej odnosi sie do info o obudowywaniu sondy.

    Coi do samego doboru strumiennicy to w przypadku łuskowej o jakiej jest mowa w gr wchodzi jedynie przesuwanie jej blizej badz dalej kolektora co moze dac rózne efekty... innej mozliwosci osobiscie nie widsze.


    Decydowac sie wiec bede najprawdopodobniej na wynalazek z mojego ostatniego linku jedyne co mnie smucie to to ze zdaniem mojego rozmówcy metaliczny podzwiek bedzie dalej wystepował mniej słyszalny ale bedzie a całkowite jego wyeliminowanie da tylko kat!

    I teraz duża prosba!! Czy ktos kto ma najlepiej R6 i zamontowana strumiennice mógłby nagrac dzwiek silnika przy dodawaniu i odejmoaniu gwałtownym gazu lub/i pod obciazeniem ??

    pzdr i dzieki za zainteresowanie

    MiBhell ja na strumienicach smigam juz od dawna i roznymi autami (strumienice mam nawet w busie!!) zawsze odczuwalny jest przyrost mocy- w E32 730i R6 tez mialem luskowe strumienice- auto lepiej chodzilo i bez zadnych dodatkowych niepozadanych efektow dzwiekowych- dzwiek wydechu zrobil sie po montazu strumienic o pol tonu nizszy- lekko bardziej tubalny, wiec zmiana na + :]

    p.s: w zadnym aucie nigdy nie mialem klopotow z sonda L :)

    p.s2: strumienica luskowa wyglada wewnetrznie jak lufa pistoletu- lufy sa tak skonstruowane zeby jak najszybciej odprowadzic gazy po wystrzale wiec i w strumienicy spaliny troche przyspiesza ;)

    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  10. #60
    wiekszosc skupow zlomu :)

    ja zawsze calosc gonielm wiec wiecej Ci nie podpowiem

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •