Cytat Zamieszczone przez krzywy191
po pierwsze to mozna zprawdzic czy piasta jest krzywa a po nastepne to gdyby piasta byla krzywa to nawet po zalozeniu nowych tarcz odrazy masz bicie, identycznie jak na starych, moze sie zalozyc ze jak hamujesz lekko lub tak srednio to masz bicie a jak mocno to juz nie, zgadlem?
I tu się mylisz, MiBhell pisze o moim przypadku i mojej pierwszej E39 528i. Ten sam problem dotyczy się E38. Do sprawdzenia krzywizny piasty potrzeba specjalnego urzadzenia, gołym okiem nie jest się w stanie tego dostrzec. Nierówności tupu 0,01mm uznaje się za normalne i nie odczuwalne. Wszystko powyżej 0,03 jest odczuwalne ale dopiero po czasie. Po założeniu nowych tarcz nie będzie bicia podczas hamowania ale po ok 1000-2000km tarcza ulegnie skrzywieniu i znów problem bicia powróci. U mnie nierówność piasty wynosiła 0,06mm i pokrzywiło nowe tarcze brembo-nicinane w ciągu 2,5tys km. Po zeszlifowaniu nierówności papierem ściernym do 0,01mm i załozeniu nowych tarcz zrobiłem 10tys km i bicia już nie stwierdzono.