Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: Obrotnica karoserii

  1. #21
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez Dzuda Zobacz posta
    Wiem bo widziałem to auto Mi też się wydaje że powinno być w okolicy 120 a na słupkach ok 50-60
    Nie dość, że jest cienko to chłopaki z MX Nowicki skarżyli się, że lakier jest bardzo miękki co zupełnie nie pasuje do krążącej opinii o mega twardych lakierach w BMW. Ja uważam, że owe garażowe "polerki" z dawnych lat bardziej zaszkodziły niż pomogły.

  2. #22
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    1,569
    BMW
    E38 750i 1997 rok
    Skąd
    Opolskie
    Często jest tak,ze nowe auta mają różne przygody po wyjeździe z fabryki.
    Nie raz już widziałem świezo kupione auto od 1 właściciela które było rzeźbione jeszcze w serwisie przed wydaniem do własciciela.
    Zdarzają się obcierki,lekkie uderzenia itp.
    Na pewno nie jedne nowe auto pewnie spadło z wagonu kolejowego przy zjeżdzaniu albo z jakiejś lohry.Różnie to bywa.
    Wtedy się nie pierdzielą w serwisie tylko zamawiają wszystkie nowe części,które sa np w podkładzie i normalnie lakierują lakierami bazowymi i bezbarwnymi ogólnie dostępnymi.To żadna nowość,ze fabrycznie nowe auto miało kilka elementów lakierowanych powtórnie-znam takie przypadki osobiście.
    I co? Nie jest to nigdzie udokumentowane.

  3. #23
    Początkujący Użytkownik Awatar Lupik
    Dołączył
    Dec 2015
    Posty
    44
    BMW
    e32
    Skąd
    KRK
    Cytat Zamieszczone przez impex Zobacz posta
    Często jest tak,ze nowe auta mają różne przygody po wyjeździe z fabryki.
    Nie raz już widziałem świezo kupione auto od 1 właściciela które było rzeźbione jeszcze w serwisie przed wydaniem do własciciela.
    Zdarzają się obcierki,lekkie uderzenia itp.
    Na pewno nie jedne nowe auto pewnie spadło z wagonu kolejowego przy zjeżdzaniu albo z jakiejś lohry.Różnie to bywa.
    Wtedy się nie pierdzielą w serwisie tylko zamawiają wszystkie nowe części,które sa np w podkładzie i normalnie lakierują lakierami bazowymi i bezbarwnymi ogólnie dostępnymi.To żadna nowość,ze fabrycznie nowe auto miało kilka elementów lakierowanych powtórnie-znam takie przypadki osobiście.
    I co? Nie jest to nigdzie udokumentowane.
    Dokładnie , nowe auta często ulegają uszkodzeniu podczas gradobicia i napraw nigdzie się nie ujawnia .

  4. #24
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez impex Zobacz posta
    Często jest tak,ze nowe auta mają różne przygody po wyjeździe z fabryki.
    Nie raz już widziałem świezo kupione auto od 1 właściciela które było rzeźbione jeszcze w serwisie przed wydaniem do własciciela.
    Zdarzają się obcierki,lekkie uderzenia itp.
    Na pewno nie jedne nowe auto pewnie spadło z wagonu kolejowego przy zjeżdzaniu albo z jakiejś lohry.Różnie to bywa.
    Wtedy się nie pierdzielą w serwisie tylko zamawiają wszystkie nowe części,które sa np w podkładzie i normalnie lakierują lakierami bazowymi i bezbarwnymi ogólnie dostępnymi.To żadna nowość,ze fabrycznie nowe auto miało kilka elementów lakierowanych powtórnie-znam takie przypadki osobiście.
    U siebie raczej nie sądzę żeby coś odkręcali i kombinowali, bo lakier jest idealnie równy na całym aucie. Poza tym nie wierzę, że da się odkręcać elementy fabrycznie przykręcone w fabryce nie zostawiając na śrubach nawet najmniejszej ryski, najmniejszego śladu.

    Po doświadczeniach z E34 po prostu wierzę, że lakier lub samo lakierowanie było kiepskiej jakości i tyle.

    Biorę też pod uwagę możliwość, że skoro ktoś zamówił nowe auto do Polski która była wtedy krajem trzeciego świata, mogło zostać ono potraktowane wg trochę niższych standardów jakości.
    I co? Nie jest to nigdzie udokumentowane.

  5. #25
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    1,569
    BMW
    E38 750i 1997 rok
    Skąd
    Opolskie
    Ja nie sugeruje,ze akurat z Twoim autem było/jest coś nie tak.
    Stwierdzam tylko fakt,że takie rzeczy się dzieją i nie są czymś niezwykłym.
    Da się odkręcić lakierowane śruby od błotników bez ich uszkadzania.Są specjalne klucze do tego,które mają taką scianke ochronną w sobie.
    Nie wydaje mi się,ze Twoje E32 zostało polakierowane bardziej dupiasto.
    Na twardość lakieru wpływa tylko lakier bezbarwny.E32 było lakierowane normalnie taśmowo,wszędzie płynął rurociągami ten sam materiał.Myślisz,ze zmienialiby lakier bezbarwny tanszy o kilka marek bo auto idzie do Polski albo do Ukrainy?Bo nie wydaje mi się.

  6. #26
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Impex pewnie jest jak mówisz. Sam słyszałem o kombinacjach lakierniczych z nowymi autami przed wyjazdem z salonu. Tym bardziej uważam ze z moim lakierem bawił sie w przeszłości ktoś kto nie miał o tym zielonego pojęcia.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  7. #27
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Feb 2013
    Posty
    1,569
    BMW
    E38 750i 1997 rok
    Skąd
    Opolskie
    Ogólnie cała powloka lakiernicza wliczając w to podkłady,szpachlowki,lakiery bazowe,bezbarwne tworzy jedną całość ktora daje odczyt na mierniku.
    Najgrubszą warstwą jest lakier bezbarwny.Pewnie Twoje auto kiedyś miało robione "polerki "przez nieodpowiednich ludzi.
    Słowo "polerki" piszę w cudzysłowiu bo taki zabieg nie ma za dużo wspolnego z profesjonalną korektą lakieru,którą mialeś robiona u Nowickich.
    Podejrzewam,ze w przeszlosci lakier mogł zostać brutalnie potraktowany papierami ściernymi i mocno ścierna farecla g3 z połączeniu z wodą i dlatego Ci troche tych mikronów ubyło.Ale nawet takie zabiegi nie zmieniają z tego co się orientuje stopnia twardości lakieru.Ja tego nie zauważam.

  8. #28
    Zaawansowany Użytkownik Awatar qba
    Dołączył
    Sep 2011
    Posty
    692
    BMW
    E32 750iL, E46 330Ci
    Skąd
    Warszawa
    Trudno mi z tym dyskutować, bo nie mam pojęcia co dokładnie było robione z lakierem. Mam podstawy zeby twierdzić ze robił to jakiś leszcz, który o tej robocie nie ma pojęcia.
    Na pewno tez poza bieżącym dbaniem o lakier i pamiętaniu przy tym o jego ciężkiej przeszłości nie mam zamiaru malować auta ani prowadzić jakiś prac lakierniczych.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  9. #29
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2014
    Posty
    78
    BMW
    E32 M30B35 4HP22EH
    Skąd
    Gorzów Wielkopolski
    Blog
    3
    To ja z ciekawości przejdę się po inny tester jak zjadę do domu, bo nie ukrywam że jestem w lekkim szoku (A wcześniej nie znalazłem żadnych informacji odnosnie grubości ori powłoki lakierniczej, i przyznaję że nieszczególnie szukałem)

  10. #30
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    300um to auto powtórnie malowane. U mnie malowane elementy ponownie mają nie więcej niż 200um. Miejscami natomiast fabryczna powłoka, na przykład ostatnie słupki przy ćwiartce schodzą do 60um.

    Elementy fabrycznie malowane jest około 120-140um.

    Powiem więcej, mam w mesiu fragment przeciągnięty szpachlą na pasie pod klapą bagażnika po lekkiej obcierce I miernik pokazuje właśnie 300um.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 10-02-2016 o 12:55
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Zabezpieczenie karoserii
    Przez ace w dziale Kosmetyka / detailing
    Odpowiedzi: 41
    Ostatni post / autor: 21-09-2016, 14:58
  2. Drgania na kierownicy i karoserii od silnika.
    Przez grześ73 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-07-2010, 00:44
  3. [mechanika] Drgania na karoserii
    Przez lockbud w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 31-01-2010, 08:56
  4. Usuwanie naklejki z karoserii
    Przez aqwsxc w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 14-09-2008, 19:21

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •