Ostatnio edytowane przez Jakub ; 29-01-2016 o 18:26
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Możliwość naprawy pewnie jest, ale nie jest ona opłacalna.
Orientacyjnie może wiesz ile taka naprawa?.
B.-ądź M.-arce W.-ierny
Opel Signum
BMW jeszcze kiedyś kupię ;p
Ex- BMW e28 524td, e38 728i,e66 735LI , e36 316i 1.9 compact ,e46 M3 SMG ;)
Jak na moje oko to samo wyklepanie maski około 100-150zł + malowanie (w moim rejonie okolo 250-300zł). Zagięcie nie jest duże ale do aluminium nieda się przyspawać żadnego haczyka żeby ponaciągać blachę dlatego blacharze muszą prostować wszystko młotkiem i kowadełkiem. Dlatego również może nie być chętnych do wyprostowania jej. Sama szpachla to nie problem. Miałem w swojej e65 na narożniku maski lekkie zagięcie które było później poszpachlowane i przez rok czasu nic się z tym nie działo.
Ostatnio edytowane przez Mateusz1109 ; 06-02-2016 o 23:21
Czego się nie da zrobić? Napisz może jeszcze że pomalować też się nie da. Bo amelinum, prawda?
Albo inaczej - co się da zrobić?
Wyczołgaj się ze swojej jaskini i w pierwszej napotkanej osadzie ludzkiej sprawdź rower, który pospawany jest z aluminiowych elementów.
Następnie zdaj sobie sprawę że profile aluminiowe obrabia się od blisko 70 lat, z powodzeniem i bez użycia wiedzy tajemnej.
Skończ też doradzać w kwestiach o których nie masz nawet mglistego pojęcia, z pożytkiem dla wszystkich.
Haczyk pisany przez ch niech będzie przewodnim elementem w dalszych rozważaniach o tym, czego się nie da zrobić.
Ostatnio edytowane przez sz4l0ny ; 06-02-2016 o 00:25
Czarne e32 w benzynie!
Bez problemu jest to do wyprostowania + niewielka ilość betonu i będzie ok. Wszystko zależy kto i za ile to zrobi oraz jaka jest cena zakupu. Ja bym wziął ok 1000zł robota z moimi materiałami i oczywiście lakierowanie.
Moim zdaniem zeby to zrobić idealnie to blacharz musi miec auto przy sobie..
No to udaj się do jakiegoś blacharza i zapytaj o to jak i dlaczego naprawi aluminiowy element auta.
Twój przykład z rowerem jest totalnie nie trafiony. Owszem spawać aluminium można z powodzeniem, ale najpierw trzeba wiedzieć z jakiego dokładnie stopu jest dany element. Myślisz że BMW, Audi, Mercedes i inne marki używają tylko jednego, takiego samego stopu? Albo że blacharz będzie miał zapas odpowiednich elementów z każdego możliwego stopu? Nie licz na to. Rower przy produkcji będzie miał wszystkie elementy z jednego stopu i spawanie nie będzie problemem. Przy takiej masce nie wiesz z jakiego aluminium dokładnie jest i efekt przy spawaniu będzie taki że haczyk który będziesz chciał przyspawać nie będzie się po prostu trzymał lub odpadnie zanim w ogóle zaczniesz coś robić.