Od dłuższego czasu walczę z wolnymi obrotami w mojej 740, póki co bez większych sukcesów.
Problem polega na tym, że podczas pracy na wolnych silnik telepie i to naprawdę mocno niezależnie od tego czy jest zimny czy ciepły.
Po uruchomieniu przez jakiś czas ma obroty rzędu 800-900, później spada do ok 600, ale od czasu do czasu potrafi zejść do 500 - nie jest to permanentne, ale zdarza się. Poza tym ma moc, wkręca się bez problemu do odcinki (pod obciążeniem), ogólnie poza wolnymi nie mam zastrzeżeń.
Co zrobiłem do tej pory:
1. Test ciśnienia sprężania (na zimno, czytałem zaś, że należy to spr. na ciepłym silniku w przypadku m60 ?? ) patrząc z perspektywy kierowcy:
13 14
12,5 12
12,5 12,5
13,5 14
Można przyjąc, że w granicach 10% różnicy co chyba pozwala wykluczyć ten problem.
2. Następnie wymianie podlegały:
Świece
Fajki cewek (poprzedzone wymianą cewek z auta pracującego bez zarzutu)
Wszystkie uszczelki kolektora ssącego wraz z przepustnicą i odmą - Elring.
Nowa odma / membrana - oryginał BMW.
Filtry paliwa (były b. zawalone - rocznik 95)
Kompletna listwa wtryskowa wraz z regulatorem i wtryskami (miałem Lucasa, teraz Bosche)
Czyszczony przepływomierz (pokazuje 24kg/h, na wolnych)
Sprawdzony dolot pk. dziur itp. - szczelny.
Podmienione ECU "404" na drugie po aktualizacji softu w 94r. - bez zmian w pracy na wolnych.
Oscyloskopem sprawdzone impulsy na wtryski i cewki - niby wszystko jest.
EDIT:
Wyczyszczone też zostały wszystkie styki przekaźników oraz bezpieczniki.
3. Dodatkowe informacje:
Silnik nie bierze oleju, płyn czysty.
Test 9 na OBC pokazuje niskie napięcie tj. 11,4-11,6 przy w pełni naładowanym aku, silnik wyłączony.
Na wolnych obrotach bardzo widoczne przygasanie świateł w momencie kiedy nazwijmy to wypada zapłon.
Czasami kiedy jadę w trasie i dojeżdżam do świateł silnik pracuje względnie równo, nie idealnie ale o niebo lepiej niż zwykle, po czym po kilku sekundach zaczyna się trząść.
Problem jak widać dość złożony i najprawdopodobniej skończy się u mechanika, ale chciałem jeszcze poznać Wasze sugestie co mogę sprawdzić we własnym zakresie.