Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Zmiana foteli na komforty i problemy z tym związane

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Że lysy106 sprzedaje części to nie miałem pojęcia... Kiedyś pisałem do Impex1950, nawet nie odpisał. Mniejsza o to. Mam teraz od kogoś przypadkowego i muszę sobie jakoś poradzić.

    Spróbuję kodowania.

    Ale nie jest to dziwne, że INPA nie odnotowuje nawet zapięcia pasa? To jest związane z matą? Skoro za to odpowiedzialny jest przede wszystkim napinacz?

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK
    Miałem dokładnie to samo to podobno dział na zasadzie obiegu i mata go przerywa jak ja wykodujesz albo kupisz emulatory będzie ok tak mi wytlumaczyli Jak walczyłem ze swoimi. jak sobie nie poradzisz to na weekend może znajdę chwilę to przez teamviewer mogę to wykodowac.
    A jeszcze jedno po dodaniu fa przekodowales moduły ssfa i ssbf do nowego wyposażenia?
    Ostatnio edytowane przez lukassolski ; 17-01-2016 o 22:56

  3. #3
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Jedynie zaprogramowałem je na nowo WinKFP. A na czym polega to kodowanie? Trzeba do nich wpisać FA jak do CAS i LMA? Czy jakoś inaczej?

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    708
    BMW
    E65
    Skąd
    Chełm
    Moim zdaniem masz fotele z anglika i problem z matami jak pisze lukassolski. przerabiał temat ostatnio

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK
    W sumie nie pomyślałem o tym Ale to chyba łatwo sprawdzić przyjrzyj się dokładnie jak fotel pasażera jest bardziej wytarty na boczku od wsiadania to angliki. Ma to swoje plusy bo fotel kierowcy jest w dużo lepszym stanie 😃. To znaczy że maty pasażera i kierowcy są inne? Miało by to sens. Dlatego jest błąd obu mat nawet jeżeli to siedzenia poliftowe.

  6. #6
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Fotele są na bank od europejczyka, lewy jest bardziej zużyty od wsiadania. Zamówię w takim razie dwa emulatory, drogie nie są bo 20-30 zł/ sztuka, pod koniec tygodnia z tym powalczę dalej.

  7. #7
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Czas na update tematu- podbijam, bo potrzebuję dalszej pomocy, ale już chyba bliżej, niż dalej.

    Emulatory przyszły, nie zmieniły kompletnie nic. Nadal błąd hallsensor na obu siedzeniach. Zacząłem analizować sytuację, sprawdziłem napinacze od tych nowych foteli (te wystrzelone), porównałem ze swoimi i te moje mają tylko dwa kabelki, idące do napinacza, a te z nowych foteli, wystrzelone, cztery- z czego te dodatkowe dwa do wtyczki pasa. Moduły SSFA i SSBF wziąłem od starych foteli i nie byłoby problemu już w tym momencie, gdybym ich nie przeflashował wtedy WinKFP. Straciły ustawienia i dostały domyślne. W NCSExpert odczytałem zawartość obu sterowników i nijak nie wiedziałem jak je poustawiać. Ale udało się podglądając inną E65 poliftową, która też ma napinacze z dwoma kabelkami. Na przyszłość, w NCS Expert trzeba ustawić:
    GURTSCHLOSS_FA
    nicht_bestueckt

    Pozostaje inny problem, został mi błąd "Safety system".
    W module SSFA błąd stały: 972C Systemzeit Fehler
    W module SSBF błąd stały: 97AC Systemzeit Fehler

    Podobno rozjechała mi się synchronizacja czasu między modułem SIM zarządzającym pozostałymi modułami (m.in. tymi SSFA i SSBF). Pytanie więc jak tą synchronizację przywrócić?

    Tutaj znalazłem sposób używając DIS: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=735302

    DIS'a niestety nie mam, próbowałem kiedyś postawić, ale nie udało mi się na Windows 8.1, nawet używająć VMWare.

    Zainstalowałem ISTĘ, bo ponoć nowsza, łatwiejsza do postawienia. Ale po uruchomieniu, jak chcę przeprowadzić identyfikację albo skanowanie pojazdu, otwiera się "connection manager" i nie widzi interfejsu. Tego polskiego od Viakena, pod którym działa INPA, WinKFP i NCSExpert... Jak to ugryźć? Jest jakaś szansa na przeprowadzenie tej synchronizacji w INPIE? Albo jak tą ISTĘ do końca skonfigurować?

    EDIT: Ogarnięte!

    Żeby zadziałała ISTA z kabelkiem USB należy z folderu ediabas/bin folder uruchomić ifhsrv32.exe, później uruchamiamy ISTA Rheingold, i w settings/VCI wybieramy kropką ediabas.

    W ISTA wypluło mi te dwa błędy i zaproponowało rozwiązanie, polegające właśnie na wysłaniu czasu do satelit- podrzędnych sterowników. Potem skasowałem błędy i żaden nie wrócił- jest okay!

    Konkluzja jest taka, że E38 to to nie jest, nie wystarczy podpiąć kostek, ewentualnie wrzucić brakujący bezpiecznik do skrzynki. Męczenia się przy tym było co nie miara. Ale się udało! :-)
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 29-01-2016 o 15:58

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2011
    Posty
    205
    BMW
    brak
    Skąd
    warszawa

    Post

    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Czas na update tematu- podbijam, bo potrzebuję dalszej pomocy, ale już chyba bliżej, niż dalej.

    Emulatory przyszły, nie zmieniły kompletnie nic. Nadal błąd hallsensor na obu siedzeniach. Zacząłem analizować sytuację, sprawdziłem napinacze od tych nowych foteli (te wystrzelone), porównałem ze swoimi i te moje mają tylko dwa kabelki, idące do napinacza, a te z nowych foteli, wystrzelone, cztery- z czego te dodatkowe dwa do wtyczki pasa. Moduły SSFA i SSBF wziąłem od starych foteli i nie byłoby problemu już w tym momencie, gdybym ich nie przeflashował wtedy WinKFP. Straciły ustawienia i dostały domyślne. W NCSExpert odczytałem zawartość obu sterowników i nijak nie wiedziałem jak je poustawiać. Ale udało się podglądając inną E65 poliftową, która też ma napinacze z dwoma kabelkami. Na przyszłość, w NCS Expert trzeba ustawić:
    GURTSCHLOSS_FA
    nicht_bestueckt

    Pozostaje inny problem, został mi błąd "Safety system".
    W module SSFA błąd stały: 972C Systemzeit Fehler
    W module SSBF błąd stały: 97AC Systemzeit Fehler

    Podobno rozjechała mi się synchronizacja czasu między modułem SIM zarządzającym pozostałymi modułami (m.in. tymi SSFA i SSBF). Pytanie więc jak tą synchronizację przywrócić?

    Tutaj znalazłem sposób używając DIS: http://www.bimmerfest.com/forums/sho...d.php?t=735302

    DIS'a niestety nie mam, próbowałem kiedyś postawić, ale nie udało mi się na Windows 8.1, nawet używająć VMWare.

    Zainstalowałem ISTĘ, bo ponoć nowsza, łatwiejsza do postawienia. Ale po uruchomieniu, jak chcę przeprowadzić identyfikację albo skanowanie pojazdu, otwiera się "connection manager" i nie widzi interfejsu. Tego polskiego od Viakena, pod którym działa INPA, WinKFP i NCSExpert... Jak to ugryźć? Jest jakaś szansa na przeprowadzenie tej synchronizacji w INPIE? Albo jak tą ISTĘ do końca skonfigurować?

    EDIT: Ogarnięte!

    Żeby zadziałała ISTA z kabelkiem USB należy z folderu ediabas/bin folder uruchomić ifhsrv32.exe, później uruchamiamy ISTA Rheingold, i w settings/VCI wybieramy kropką ediabas.

    W ISTA wypluło mi te dwa błędy i zaproponowało rozwiązanie, polegające właśnie na wysłaniu czasu do satelit- podrzędnych sterowników. Potem skasowałem błędy i żaden nie wrócił- jest okay!

    Konkluzja jest taka, że E38 to to nie jest, nie wystarczy podpiąć kostek, ewentualnie wrzucić brakujący bezpiecznik do skrzynki. Męczenia się przy tym było co nie miara. Ale się udało! :-)
    tak poza konkursem...skad zassales iste rheingold?
    pzdr

  9. #9
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    May 2014
    Posty
    783
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    UK
    No i super. Trochę nie potrzebnie pospieszyles się z tym flashowaniem ale plus jest taki że nauczyles się to robić😃.

Podobne wątki

  1. 740d częste usterki i koszty z tym związane
    Przez CICHY83 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 15:37
  2. poszukiwania pracy i pułapki z tym związane
    Przez rodzinabmw w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-07-2013, 11:45
  3. [navi] Montaż MK? zamiast zwykłego radia. Czas i koszta z tym związane
    Przez seban123 w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-07-2011, 23:54
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-01-2010, 11:52
  5. Zmiana poszycia foteli
    Przez positiv w dziale TUNING
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 03-07-2009, 17:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •