Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Wątek: Wahacz przedniego zawieszenie tylny, dolny - jaka firma

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Ja tam mam mentalność Polka i robię to wg swojego uznania, ale każdy ma swoje przekonania i oczywiście jak najbardziej powinien wg nich postępować. Książka niech sobie pisze swoje. Tak samo "przecież to 7er" - powinienem więc wszystko robić w ASO, bo "tak wypada"? Zawieszenie nie zużywa się równomiernie. Przeważnie prawa strona dostaje bardziej po dupie, z racji, że jest od pobocza, a to czasami w krawężnik dostanie itd.

    Z racji ceny za wahacze ja bym nie przesadzał i wymienił tylko jeden. Geometria nie kosztuje tak dużo, a robocizna się nie liczy, bo za jedną stronę zapłacisz połowę tego, co za obie. Zaraz za zasadą "wymieniaj obie", powinna być zasada "wymieniaj wszystkie", bo taki byłby tok rozumowania z przytoczonych argumentów.

    Poza tym z tą geometrią też bym nie przesadzał i po wymianie najpierw ją sprawdził. Jak wymieniłem dwa banany po obu stronach, które się rozwalił (chińczyk). Gemoetria po wymianie nie wymagała korekcji. Założyłem Mapco i jak na razie jeżdżą - geometria znowu była w normie, ale pojechałem na konkretnego Huntera i okazało się, że tył jest kopnięty, to ustawiłem wszystkie koła.
    Ogólnie Mapco to poziom Meyle wg mnie - ogólnie średnie zamienniki. Jak chcesz coś solidnego, to Lamfoerder, ale cena też będzie solidna. Pytanie więc postaw sobie sam - wolisz 2x wymieniać Meyle za połowę ceny Lamfoerder'a, czy raz wymienić na Lamfoerder'a? Ja generalnie wybrałem tą pierwszą opcję, bo mi wymiana nie sprawia większego problemu z racji, że robię ją sobie sam (oczywiście pod blokiem ;)) i przeważnie jakoś czas się znajdzie. U Ciebie może to być inaczej, więc sam zdecyduj.

    Przestrzegam Cię jednak przed tanimi zamiennikami. Moje dwa banany nie wytrzymały 4.000km, jak tuleje się rozjechały. Także kup coś sprawdzonego dla własnego dobra, bo nikt Ci za robotę nie zwróci z racji gwarancji.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 05-01-2016 o 22:39

  2. #12
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Na Allegro masz TRW po niecałe 300 zł (285?), jakość porównywalna do Lemfordera. Może coś takiego?

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik Awatar ded
    Dołączył
    Nov 2010
    Posty
    115
    BMW
    528i + LPG
    Skąd
    Ciechanów
    TRW kiepsciejsze, tym bardziej z allegro bym nie kupił. Może być drugi gatunek, zlezale albo gwarancji się nie doprosisz.

    Wysłane z mojego XT1097 przy użyciu Tapatalka

  4. #14
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    To np. w jakimś bardziej popularnym sklepie internetowym z częściami tylko do BMW taki wahacz TRW to okolice 330 zł. Z tego też sklepu dowiedziałem się kiedyś zamawiając drążek środkowy do E38 firmy Lemforder, że owe drążki robiło dla Lemfordera TRW.

    Ostatnio kupiłem tuleje Lemfordera do tych samych wahaczy, o których jest rozmowa w tym wątku i w opakowaniu są tuleje z małym napisem BOGE...

  5. #15
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,129
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez damned1 Zobacz posta
    Lemfolder szedł na pierwszy montaż.
    Coz to za herezje...
    Znajdz chociaz jedna czesc na BMW z lemfordera - producentami na pierwszy montaz sa Boge, Continental (nie chodzi tu o opony), TRW
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  6. #16
    Vip Vip Awatar damned1
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Skąd
    Wrocław
    @BOSS:

    Tematów o zawieszeniu jest wiele. Rok temu gdy ja musiałem zmieniać wahacze, też była dyskusja i zdaje się to tam padło stwierdzenie, że na pierwszy montaż szedł i Lemforder i TRW. Tak naprawdę gdzie to sprawdzić?

  7. #17
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Boss, w Auto Voll w Łodzi pokazywali mi kiedyś nowe wahacze przednie do F01 od Lemfordera, na których były starte mechanicznie (szlifierką) numery i znaczek BMW, więc może do nowszych BMW coś tam wkładają jednak. Chyba, że to taka sama sytuacja jak z tulejami do E65. Pudełko Lemforder, a produkuje np. Boge.

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2013
    Posty
    251
    BMW
    e38 740iL 98'
    Skąd
    Raszyn
    Taka mała dygresja. Jak wymieniałem tuleje w wachaczach w vw touareg to kupiłem ted-gum bo nie było nic innego. W pudełkach były tuleje lemforder. Co do tematu, zarówno TRW i lemforder zda egzamin, pod warunkiem że zostaną wymienione zgodnie ze sztuką.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kamiloo_
    Dołączył
    Apr 2014
    Posty
    423
    BMW
    e38
    Skąd
    Mazury
    Ja w poprzedniej e38 wrzucilem wszystkie wahacze naraz Firmy Teknorot taki mój kaprys zrobiłem 30 tys z hakiem i nic się nie działo.... Do lemfordera mam duży dystans kiedyś wrzucilem te wahacze do passata i po roku się posraly wrzucilem następne master sport i jeździłem 2 lata wahacze to jedna wielka loteria .... Ja jakbym miał teraz znowu wymieniać to wrzucilbym Teknorot ale cały przód lub tył

    Wysłane z mojego IdeaTabA1000-F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. zawieszenie (wahacz tylny poprzeczny)
    Przez walczaktomasz w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-11-2009, 21:26
  2. [mechanika] Przedni dolny wahacz
    Przez Dziewon w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 47
    Ostatni post / autor: 23-09-2009, 10:59
  3. [ zawieszenie] przedni dolny wahacz
    Przez trebron82 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-06-2009, 13:51

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •