Strona 10 z 14 PierwszyPierwszy ... 89101112 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 91 do 100 z 137

Wątek: Beznynka? Diesle?? Namieszaliście...

  1. #91
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    Nie wiem dlaczego uczepiono sie w dziale E65 porównan z E38. Niemniej blitz doskonale pokazal, ze 740d E38 to odpowiednik 530d E39 pod względem osiągów i tutaj się całkowicie zgodze.

    Natomiast wracając do diesli, to numerki pokazują dobitnie jak to wyglada przy 0-100km/h:
    745i - 6.1 (long 6.3)
    740d - 7.4 (longa nie ma)

    Jako ciekawostka:
    745d - 6.6 (tez nie ma longa)
    760i - 5.5 (long 5.6)

    Jak widac jest to wynik na poziomie 530d w E60. Tylko ze serwis V8 w dieslu jest co najmniej 2x, a zazwyczaj 3x drozszy, niestety :)

    Jak widac moment momentem, ale mimo ze jest spory za wiele do setki nie daje. Na codzien mozna z niego korzystac, ze zeby POCZUC roznice to trzeba wsiąść do 745d, gdzie tego momentu jest pod dostatkiem. W 740d różnicy z benzynami 745i i 750i aż takiej wielkie nie bedzie, jesli w ogole ktoś ją zauwazy.

    Wszystko dzięki temu, że w E65 benzyny zostały znacznie wzmocnione (4.4 V8 ma 333KM, 450Nm, 4.8 V8 ma 366KM i 490Nm). Przy tym palą na prawdę ilości paliwa skromne i oszczędność z tankowania 740d jest żadna. A wystarczy pad turbo, problem z wtryskami, z pompa, czy też przepływkami (są 2 z tego co wiem) i juz oszczednosci znikaja.

    Mnie póki jeździlem 30% lokalnie 70% trasy srednio spalało 745i (mialem dwie, wiec nie pisze bajek ;) ) 12.5l/100km, teraz jezdze w tygodniu bardzo duzo lokalnie i to wygladac 80% lokalnie i 20% trasa, spalanie 15.2l/100km. 740d nie spali mniej niż odpowiednio 11l/100km i 14l/100km, wiec co to za oszczednosc.

    Reasumujac, moze w E38 są jakieś przesłanki ku dieslowi, nie jeździłem i nie miałem nigdy E38 więc nie wiem jak sprawują sie silniki w tych autach. E65 natomiast smigam juz od paru lat i do diesla nie wsiąde - chyba że jest to 745d (i że znajde sponsora w razie awarii :D ).

  2. #92
    Vip Vip Awatar Wiktor
    Dołączył
    Nov 2007
    Posty
    1,544
    BMW
    EVO VIII
    Skąd
    Kraków
    No tak, co się dzieje do setki łatwo przewidzieć na podstawie liczb :) pytanie co się dzieje powyżej?

    Np patrząc na liczby w e38:

    740d 8.4s do 100
    750i 6.6s do 100

    wydawało by się, że jest między nimi przepaść, a powyżej 100 idą niemal łeb w łeb :|
    Pozdrawiam
    Wiktor
    Używajcie polskich znaków - jest różnica czy robisz komuś łaskę czy laske.

  3. #93
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    Cytat Zamieszczone przez Wiktor
    wydawało by się, że jest między nimi przepaść, a powyżej 100 idą niemal łeb w łeb :|
    Ta, rownie dobrze mozna rozmawiac o tym co idzie dobrze powyzej 200 i 300 :D

    Bo na codzien przecież tyle wykrecamy od swiatel do swiatel, w korkach za ursusem (akurat nie o 740d mnie chodzi ;) ), czy po naszych autobanach zawsze załatanych, bez zwężeń, dróg eskpresowych i fotoradarow co 100m... :D

    No dobrze, ale skoro mamy mowic ze powyzej 100 idą rowno, do 250 dochodzą równo i ogólnie to są "równe" auta :D

  4. #94
    sa równe pod warunkiem ze to nie long bo wtedy 750 jest dłuższe :D :D :D :D



    “Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy”

  5. #95
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    May 2009
    Posty
    4
    No dobrze... W takim razie i ja wtrącę swoje 3 grosze... Jestem posiadaczem dwóch aut BMW: E65 745d 330 KM @ 750-Nm oraz benzynowej: E60 M5 507 KM @ 520 Nm. Poprzednio miałem E60 535d 272KM @ 560 Nm bi-turbo.
    Każde z tych aut służy innym celom i wrażeniom. Jeżeli chce się pośmigać z bardzo mocnymi wrażeniami - nic nie zastąpi M5 nawet 760. Przyspieszenie M5 to 4,7s do 100 km/h, w wersji otwartej takiej jak moja prędkość maksymalna to 325 km/h. Silnik dokręca się do 9 tys obrotów na minutę i pięknie go słychać. Wrażenia z jazdy... bezcenne zapraszam wszystkich Klubowiczów to przetestowania. Spalanie spore - średnio 20 l/100km.
    Do rzeczy: 745d. Moim zdaniem to najlepszy silnik to 7. V8: kultura pracy tak duża, że prawie nikt nie wierzy że to diesel. Ekonomia: 10l/100 lm średnio w cyklu mieszanym. Przyspieszenie - z dołu rewelacja, lepiej niż M5, w wyższych pułapach szybkości - bardzo dobre. Awaryjność - póki co żadna przy przebiegu 130 tys. km. Moim zdaniem porównywanie 740d z 745i nie jest trafione. Za to śmiało można porównać 745d i 745i. Jeśli chodzi o silnik benzynowy z dużymi emocjami w nowe serii 7 - interesująco zapowiada się 760 z serii F01, ale póki co nie jechałem.
    745d E65, M5 E60

  6. #96
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    745i vs 740d --> to są auta z tego samego okresu (przedliftowe).
    750i vs 745d --> to juz konkretne porównanie, na korzyść z tego co mnie mówili użytkownicy obut wersji - dieslowskiej właśnie.

    Wierze że 760i nie da jakiś konkretnych przeżyć, bo to nie jest auto do ścigania się (jak M5) tylko do szybkiej, wygodnej jazdy :)

    Szkoda tylko ze w naszym kraju posiadanie go mija sie z celem, bo i tak nie mozna mocy tego potwora na codzien wykorzystac.

  7. #97
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Duża moc i wysoki moment przydaje sie wszędzie, nawet u nas tylko z ta różnicą ze przydałby sie jeszcze super hamulce aby wyhamować przed debilem co Ci bez migacza zajedzie droge czy też przed fotoradarem :)

  8. #98
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    U nas to najbardziej przydaloby sie zawieszenie kewlarowe. Jak robie co kilka dni traske Katowice <-> Tychy to mam wrażenie że przy odpowiednim uskrzydleniu (czyt. ospojlerowaniu) auta moglbym spokojnie wzbic sie w powietrze.

    W vectry nie śpią też.

  9. #99
    Doświadczony Użytkownik Awatar Aldik
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    6,425
    BMW
    740xd f01
    Skąd
    Katowice
    Cytat Zamieszczone przez Zodiac
    U nas to najbardziej przydaloby sie zawieszenie kewlarowe. Jak robie co kilka dni traske Katowice <-> Tychy to mam wrażenie że przy odpowiednim uskrzydleniu (czyt. ospojlerowaniu) auta moglbym spokojnie wzbic sie w powietrze.

    W vectry nie śpią też.
    Ja robie ok 4 razy w tyg trase Katowice - Pszczyna, wiec wiem o czym mówisz, najlepszy odcinek przy zjeździe na Czułów (kierunek Tychy) hmm koleiny dają wrażenia jak na statku - bo samolotem nie leciałem wiec nie wiem :D Vectre juz odwiedziłem od wewnątrz ale okazała sie dosyć ładne wnętrze mięc :) :x

  10. #100
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Apr 2009
    Posty
    140
    BMW
    320dT E91, było 745i E65 x2
    Skąd
    Oświęcim
    Cytat Zamieszczone przez Aldik
    Cytat Zamieszczone przez Zodiac
    U nas to najbardziej przydaloby sie zawieszenie kewlarowe. Jak robie co kilka dni traske Katowice <-> Tychy to mam wrażenie że przy odpowiednim uskrzydleniu (czyt. ospojlerowaniu) auta moglbym spokojnie wzbic sie w powietrze.

    W vectry nie śpią też.
    Ja robie ok 4 razy w tyg trase Katowice - Pszczyna, wiec wiem o czym mówisz, najlepszy odcinek przy zjeździe na Czułów (kierunek Tychy) hmm koleiny dają wrażenia jak na statku - bo samolotem nie leciałem wiec nie wiem :D Vectre juz odwiedziłem od wewnątrz ale okazała sie dosyć ładne wnętrze mięc :) :x
    Tak, dokladnie, ten odcinek rządzi. Przed samymi Tychami od strony Oświęcimia tez jest świetnie, a droga szybkiego ruchu w Tychah - obok Fiata - dopelnia całości. Nie chce mi sie nawet na tych drogach cisnąć auta, szkoda mi go.

    Vectry już znam na pamięć, jak narazie zwiedziłem dwie i przyznam że złe nie są, a obsługa też miła :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •