Nie wiem dlaczego uczepiono sie w dziale E65 porównan z E38. Niemniej blitz doskonale pokazal, ze 740d E38 to odpowiednik 530d E39 pod względem osiągów i tutaj się całkowicie zgodze.
Natomiast wracając do diesli, to numerki pokazują dobitnie jak to wyglada przy 0-100km/h:
745i - 6.1 (long 6.3)
740d - 7.4 (longa nie ma)
Jako ciekawostka:
745d - 6.6 (tez nie ma longa)
760i - 5.5 (long 5.6)
Jak widac jest to wynik na poziomie 530d w E60. Tylko ze serwis V8 w dieslu jest co najmniej 2x, a zazwyczaj 3x drozszy, niestety :)
Jak widac moment momentem, ale mimo ze jest spory za wiele do setki nie daje. Na codzien mozna z niego korzystac, ze zeby POCZUC roznice to trzeba wsiąść do 745d, gdzie tego momentu jest pod dostatkiem. W 740d różnicy z benzynami 745i i 750i aż takiej wielkie nie bedzie, jesli w ogole ktoś ją zauwazy.
Wszystko dzięki temu, że w E65 benzyny zostały znacznie wzmocnione (4.4 V8 ma 333KM, 450Nm, 4.8 V8 ma 366KM i 490Nm). Przy tym palą na prawdę ilości paliwa skromne i oszczędność z tankowania 740d jest żadna. A wystarczy pad turbo, problem z wtryskami, z pompa, czy też przepływkami (są 2 z tego co wiem) i juz oszczednosci znikaja.
Mnie póki jeździlem 30% lokalnie 70% trasy srednio spalało 745i (mialem dwie, wiec nie pisze bajek ;) ) 12.5l/100km, teraz jezdze w tygodniu bardzo duzo lokalnie i to wygladac 80% lokalnie i 20% trasa, spalanie 15.2l/100km. 740d nie spali mniej niż odpowiednio 11l/100km i 14l/100km, wiec co to za oszczednosc.
Reasumujac, moze w E38 są jakieś przesłanki ku dieslowi, nie jeździłem i nie miałem nigdy E38 więc nie wiem jak sprawują sie silniki w tych autach. E65 natomiast smigam juz od paru lat i do diesla nie wsiąde - chyba że jest to 745d (i że znajde sponsora w razie awarii :D ).


Odpowiedz z cytatem