Macie rację! Dzisiaj wymieniliśmy w 535d termostat EGR na nowy Mahle za 60 zł. Przypomnę, że jakiś miesiąc temu auto dostało nowy ori termostat główny i po wymianie nie rozgrzewało się nadal. Po dzisiejszej wymianie już na postoju po uruchomieniu przy 0 stopniach silnik zaczął się powoli rozgrzewać. Po przejechaniu 6 km było 70 stopni, kolejne 6 km i 89 :) Auto ma odłączone podciśnienie od EGR, więc zawór jest zawsze zamknięty. Z otwartym pewnie rozgrzałoby się jeszcze szybciej. Nie ma też webasta. Ale efekt po wymianie jest od razu.
W ramach dygresji dodam jeszcze, że ten uszkodzony oryginalny termostat od EGR był zamontowany w niemieckim serwisie 40 tysięcy kilometrów temu. Po demontażu, od spodu, był nawet fragment papierowej naklejki nalepianej przez producenta (oprócz numerów tłoczonych na obudowie). Termostat na pierwszy montaż wytrzymał 260 kkm, ten drugi, mimo, że BMW, tylko 40 kkm (produkcja dla BMW przez Behr). Zobaczymy ile wytrzyma Mahle.