Strona 6 z 6 PierwszyPierwszy ... 456
Pokaż wyniki od 51 do 57 z 57

Wątek: prośba do uzytkowników 3.0 diesel - temp cieczy chlodzącej

  1. #51
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Jan 2016
    Posty
    26
    BMW
    e65 730d
    Skąd
    Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Ja włożyłem nowy i jest identycznie, nie zmieniło to nic- temperatura cieczy chłodzącej to okolice 85 stopni na odcinkach do 10 km. Jak mocno przyśpieszam przez kilka- kilkanaście sekund, na chwile spada (nawet do 82) i później rośnie do 86- 87. Jak wjechałem na drogę szybkiego ruchu i kilka kilometrów jechałem szybko, utrzymywało się 89- 91 stopni. Ale później jadąc spokojnie znowu poniżej 89 zeszło... Mam też wyprogramowany EGR, może to jest przyczyną, zawsze trochę te spaliny oddają ciepła. Mam do porównania jeszcze jedno 730d w którym EGR jest nie dłubany, dostało również nowe termostaty w poprzednią zimę (oba oryginalne) i nagrzewa się szybciej niż moja. Od razu to czuć po przejechanym dystansie i ciepłym powietrzu z nawiewów, które pojawia się szybciej. Muszę zerknąć jak tam wyglądają odczyty temperatury, tylko ciągle brak na to czasu.
    No to Tobie i tak się szybko nagrzewa po tych 10km. Ja żeby uzyskać ponad 80st to musiałem zrobić ok 20km po mieście. A co do Twoich temperatur to wydaje mi się, że masz właściwe bo z tego co czytałem to powinno być 88-92st, a przy cieplejszych dniach nawet 100-105st.

  2. #52
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Cytat Zamieszczone przez lukasz740 Zobacz posta
    Mam też wyprogramowany EGR, może to jest przyczyną, zawsze trochę te spaliny oddają ciepła. Mam do porównania jeszcze jedno 730d w którym EGR jest nie dłubany, dostało również nowe termostaty w poprzednią zimę (oba oryginalne) i nagrzewa się szybciej niż moja.
    Ja też ograniczyłem EGR i nagrzewa się tak samo wg mnie. Różnicy praktycznie nie odnotowałem. Poza tym te gazy z EGR nie mają zbyt wysokiej temperatury i są dodatkowo schłodzone przez bardzo zimną chłodnicę EGR. Tak więc w początkowej fazie wg mnie one niewiele dodają do nabierania temperatury przez silnik. Poza tym co ma temperatura powietrza, załóżmy 100 st.C, którego jest stosunkowo niewiele w relacji do wpompowanego zimnego powietrza z turbo, puszczonego przez intercooler i jeszcze w dodatku do cylindra, który przez proces sprężania uzyskuje 700st.C. Wydaje mi się, że to "dogrzewanie" silnika spalinami z EGR to mit.

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    @HTN ja już nie pamiętam jak te węze idą ale w kilku moich dieslach jakie miałem uszkodzony termostat EGRa nie pozwalał silnikowi uzyskać maksymalnej temperatury.
    Nie wnikam teraz w to bo nawet nie mam możliwości zeby to zobaczyć na żywo ale staram się przekonać Was ,ze ten właśnie termostat może powodować takie skutki.
    Jestem w stanie Ci uwierzyć i warto, żeby każdy zaczął właśnie od tego - tak, jak napisałeś: prosta i tania wymiana, więc nie ma co się zastanawiać i a nóż efekt będzie taki, jak u Ciebie, czyli pozytywny. Kłóci mi się to tylko z logiką schematu przepływu cieczy wg schematów węży.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 16-01-2016 o 13:05

  3. #53
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2009
    Posty
    132
    BMW
    K100RS, E65 730D
    Skąd
    ZKL
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Wydaje mi się, że to "dogrzewanie" silnika spalinami z EGR to mit.
    Zadaniem EGR jest obniżenie temperatury spalin, w celu redukcji zawartości tlenków azotu.

    Pozdr.

  4. #54
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    @HTN ja szczerze mówiąc nie wnikałem w schemat połączeń tych rur. Wymieniłem i działało :)

  5. #55
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril

    Post

    Cytat Zamieszczone przez solarisbus Zobacz posta
    Zadaniem EGR jest obniżenie temperatury spalin, w celu redukcji zawartości tlenków azotu.

    Pozdr.
    Prawie tak, a dokładnie obniżenie temperatury w komorze spalania co wiąże się (głównie dla mnie) z obniżeniem mocy. Konstruktorzy tego urządzenia, które obowiązkowo wyłączam sobie w każdym aucie mieli na celu oczywiście niższą emisję gazów NOX co już kolega nadmienił. Zawór EGR w silnikach M57 (w większości diesli) ma moim zdaniem tylko jedną zaletę. Przyspiesza nagrzewanie się silnika o czym pisał już lukasz740 porównując czas w jakim osiąga temperaturę silnik jego auta z wyłączonym EGR jak i kolegi z włączonym. W każdym aucie gdzie wyłączałem egr zawsze zauważałem, że po zabiegu silnik potrzebował więcej czasu by osiągnąć temp. roboczą, która w przypadku braku dpf wcale nie musi oscylować wokół 90 st. C.
    Ostatnio edytowane przez Zbichu ; 17-01-2016 o 18:51

  6. #56
    Vip Vip
    Dołączył
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Skąd
    Kwiatkowice
    Otóż właśnie, jeździłem ostatnio tym 730d z działającym EGR'em i ciepłe powietrze z nawiewów pojawia się sporo szybciej. HTN, ja nie mam ograniczonego EGR'a w DIS czy ISTA, tylko wyłączony zupełnie w mapach silnika, więc nie otwiera się wcale. Różnica w szybkości nagrzewania się silników dwóch takich samych samochodów (730d M57N2 z webasto) jest odczuwalna.

  7. #57
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Zbichu
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    566
    BMW
    Tymczasowo Audi
    Skąd
    Estoril
    Jest to oczywiste. Tak jak i to, że Twoja 730d będzie mniej paliła przy prędkościach około 90 km/h. Szczególnie jeśli osoba, która wyłączyła Ci EGR "dłubnęła" delikatnie mapę turbo w zakresie niskich obrotów silnika.

Podobne wątki

  1. [E65/66] Witam wszystkich uzytkowników.
    Przez romek_m57 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 01:29
  2. [E65/66] Witam wszystkich uzytkowników forum Bmw !
    Przez Gazela w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 18:10
  3. Temp. cieczy w m67
    Przez Yaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 06:59
  4. [E65/66] witam wszystkich uzytkowników 7
    Przez rafaello1977 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 21:53
  5. [E38] Witam wszystkich uzytkowników 7er
    Przez BlackSpeed w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 16:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •