Ja też ograniczyłem EGR i nagrzewa się tak samo wg mnie. Różnicy praktycznie nie odnotowałem. Poza tym te gazy z EGR nie mają zbyt wysokiej temperatury i są dodatkowo schłodzone przez bardzo zimną chłodnicę EGR. Tak więc w początkowej fazie wg mnie one niewiele dodają do nabierania temperatury przez silnik. Poza tym co ma temperatura powietrza, załóżmy 100 st.C, którego jest stosunkowo niewiele w relacji do wpompowanego zimnego powietrza z turbo, puszczonego przez intercooler i jeszcze w dodatku do cylindra, który przez proces sprężania uzyskuje 700st.C. Wydaje mi się, że to "dogrzewanie" silnika spalinami z EGR to mit.
Jestem w stanie Ci uwierzyć i warto, żeby każdy zaczął właśnie od tego - tak, jak napisałeś: prosta i tania wymiana, więc nie ma co się zastanawiać i a nóż efekt będzie taki, jak u Ciebie, czyli pozytywny. Kłóci mi się to tylko z logiką schematu przepływu cieczy wg schematów węży.
Ostatnio edytowane przez HTN ; 16-01-2016 o 13:05
@HTN ja szczerze mówiąc nie wnikałem w schemat połączeń tych rur. Wymieniłem i działało :)
Prawie tak, a dokładnie obniżenie temperatury w komorze spalania co wiąże się (głównie dla mnie) z obniżeniem mocy. Konstruktorzy tego urządzenia, które obowiązkowo wyłączam sobie w każdym aucie mieli na celu oczywiście niższą emisję gazów NOX co już kolega nadmienił. Zawór EGR w silnikach M57 (w większości diesli) ma moim zdaniem tylko jedną zaletę. Przyspiesza nagrzewanie się silnika o czym pisał już lukasz740 porównując czas w jakim osiąga temperaturę silnik jego auta z wyłączonym EGR jak i kolegi z włączonym. W każdym aucie gdzie wyłączałem egr zawsze zauważałem, że po zabiegu silnik potrzebował więcej czasu by osiągnąć temp. roboczą, która w przypadku braku dpf wcale nie musi oscylować wokół 90 st. C.
Ostatnio edytowane przez Zbichu ; 17-01-2016 o 18:51
Otóż właśnie, jeździłem ostatnio tym 730d z działającym EGR'em i ciepłe powietrze z nawiewów pojawia się sporo szybciej. HTN, ja nie mam ograniczonego EGR'a w DIS czy ISTA, tylko wyłączony zupełnie w mapach silnika, więc nie otwiera się wcale. Różnica w szybkości nagrzewania się silników dwóch takich samych samochodów (730d M57N2 z webasto) jest odczuwalna.
Jest to oczywiste. Tak jak i to, że Twoja 730d będzie mniej paliła przy prędkościach około 90 km/h. Szczególnie jeśli osoba, która wyłączyła Ci EGR "dłubnęła" delikatnie mapę turbo w zakresie niskich obrotów silnika.