Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 31 do 40 z 57

W±tek: pro¶ba do uzytkowników 3.0 diesel - temp cieczy chlodz±cej

  1. #31
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Sk±d
    North East PL
    Zêby zjad³em na dwóch dieslach 30 w e39. Jeden z termostatem EGR drugi Bez.
    Sprawa wygl±da tak, spaliny z kolektora wydechowego na 100% przechodz± przez ch³odniczkê cieczy i w pocz±tkowej fazie PODGRZEWAJ¡ temperaturê cieczy ch³odz±cej.
    Silnik diesla grzeje siê szybciej przy obci±¿eniu, w trakcie jazdy, na postoju temperatura ro¶nie baaardzo wolno.
    Przy temperaturach rzêdu -5 - +5 st C po przebyciu 5km silnik powinien mieæ temp. ok 80st. trzeba by z 10-15 km przejechaæ i powinien z³apaæ temp.
    Je¶li nie dzia³a webasto oczywi¶cie. Bo jak u siebie piecyk zrobi³em to ³apa³a temp jak benzynka.... ale w koñcowej fazie - od 80 st w górê temp ros³a do¶æ wolno mimo nowych termostatów. taka specyfika moim zdaniem.

  2. #32
    Vip Vip
    Do³±czy³
    Apr 2008
    Posty
    992
    BMW
    brak
    Sk±d
    Kwiatkowice
    Macie racjê! Dzisiaj wymienili¶my w 535d termostat EGR na nowy Mahle za 60 z³. Przypomnê, ¿e jaki¶ miesi±c temu auto dosta³o nowy ori termostat g³ówny i po wymianie nie rozgrzewa³o siê nadal. Po dzisiejszej wymianie ju¿ na postoju po uruchomieniu przy 0 stopniach silnik zacz±³ siê powoli rozgrzewaæ. Po przejechaniu 6 km by³o 70 stopni, kolejne 6 km i 89 :) Auto ma od³±czone podci¶nienie od EGR, wiêc zawór jest zawsze zamkniêty. Z otwartym pewnie rozgrza³oby siê jeszcze szybciej. Nie ma te¿ webasta. Ale efekt po wymianie jest od razu.

    W ramach dygresji dodam jeszcze, ¿e ten uszkodzony oryginalny termostat od EGR by³ zamontowany w niemieckim serwisie 40 tysiêcy kilometrów temu. Po demonta¿u, od spodu, by³ nawet fragment papierowej naklejki nalepianej przez producenta (oprócz numerów t³oczonych na obudowie). Termostat na pierwszy monta¿ wytrzyma³ 260 kkm, ten drugi, mimo, ¿e BMW, tylko 40 kkm (produkcja dla BMW przez Behr). Zobaczymy ile wytrzyma Mahle.
    Ostatnio edytowane przez lukasz740 ; 08-01-2016 o 20:57

  3. #33
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ja to od razu mówi³em. Praktyka czyni mistrza hahaha :)

  4. #34
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Apr 2011
    Posty
    205
    BMW
    brak
    Sk±d
    warszawa

    Post

    wymieni³em termostat EGR na Mahle/Behr. Przejechalem ok 7km po mie¶cie temp 84st. temp na zewn±trz 2st. ogrzewanie na 21st. po zatrzymaniu w±¿ dolny od ch³odnicy do termostatu g³ównego zimny.
    Wszystko ok czy grzebaæ dalej?

    pzdr

  5. #35
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Nic nie grzeb. Czekaj na mróz i zrób z 10-14 km. Bedzie ok
    @Gabel w twoim silniku termostat otwiera sie przy 88*C wiêc na ¿adne 90*C zim± nie licz http://e-katalog.intercars.com.pl/#/...986/905000000/
    Ostatnio edytowane przez miro ; 08-01-2016 o 21:53

  6. #36
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Sk±d
    North East PL
    Je¶li auto trzyma temp to bym sie wê¿em zimnym nie martwi³.
    Przegon auto na trasie gdzie utrzymasz 90 st przez kilkadziesi±t kilometrów. I wa¿ powinien byc co najmniej letni.
    Ale przy obecnych temp. Nie liczy³bym na pe³ne otwarcie termostatu.

  7. #37
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2016
    Posty
    26
    BMW
    e65 730d
    Sk±d
    Warszawa

    Post

    Cze¶æ,

    Standardowo mam problem z temperatur±, a oba termostaty wymienione 2 miesi±ce temu. Generalnie poruszam siê po mie¶cie i po przejechaniu ok 7km temperatura dochodzi mi do 60-65st przy w³±czonym ogrzewaniu na ok 22st.
    Po d³u¿szej je¼dzie po mie¶cie + jaka¶ obwodnica to temperatura sobie skacze miêdzy 75-85st, ale nawet jak dojdzie do 85 to potrafi spa¶æ na ni¿sz±. Wsadzi³em nawet kartonik przed ch³odnicê to uda³o mi siê podnie¶æ temperaturê do 90-93st jak gdzie¶ chwilê auto posta³o na d³u¿ej na czerwonym. Po przygazowaniu na postoju kilka razy, temperatura spada na ok 87-88st. Po starcie podczas jazdy tak samo z 90-93st spada na jakie¶ 85st (z tymi kartonami).

    Dodam, ¿e zwykle w±¿ od g³ównego termostatu do ch³odnicy jest ch³odny. Wtedy jak siê zagrza³ powy¿ej tych 90st z kartonami to by³ ju¿ ciep³y.

    Skoro tak siê dzieje to na logikê ten g³ówny termostat jest sprawny.

    Teraz zastanawia mnie pewna kwestia...

    Po odpaleniu na zimnym i po przejechaniu ok 2km temperatura wskakuje na ok 30-40st i prawa strona ch³odnicy (stoj±c przodem do auta po lewej stronie) i w±¿ od termostatu wchodz±cy do ch³odnicy s± zimne, ale za to lewa strona ch³odnicy (stoj±c przodem do auta po prawej stronie) zaczyna byæ ciep³a wraz z du¿± rur± wychodz±c±.
    Po d³u¿szej je¼dzie i doj¶ciu do temp ok 70-80st ta lewa strona ch³odnicy robi siê bardzo ciep³a a prawa od strony termostatu nadal jest zimna.

    Móg³by mi kto¶ wyt³umaczyæ dlaczego tak jest?
    Pytam, bo wydawa³o mi siê, ¿e jak du¿y obieg jest zamkniêty to ch³odnica nie powinna byæ ciep³a, a tym bardziej ¿e jest ona ciep³a zupe³nie nie w tym miejscu co powinna, bo gdyby termostat g³ówny puszcza³ to jej prawa czê¶æ + rura powinny byæ ciep³e.

  8. #38
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Hmmm A nie dzia³a to czasem na zasadzie dopuszczania zimnej cieczy do silnika ? On jest zamontowany po zimnej stronie
    Wg mnie Kolego masz do wymiany teromstat EGR.Mialem to samo.Wymien termostat i wszystko wroci do normy. Nowy nie znaczy dobry.
    Ostatnio edytowane przez miro ; 09-01-2016 o 14:10

  9. #39
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Jan 2016
    Posty
    26
    BMW
    e65 730d
    Sk±d
    Warszawa
    Wiesz, w³a¶nie nie wiem w któr± stronê leci obieg. Wydawa³o mi siê, ¿e z termostatu woda leci na ch³odnice wychodz±c z ma³ego obiegu na du¿y sch³odzony. Bo w drug± stronê trochê by³oby bezsensowne dlatego, ze woda grzana by³aby tez na ch³odnice czyli du¿y obieg i by³yby straty ciep³a oraz d³u¿sze grzanie auta.
    Nie wiem, mo¿e ¼le kombinujê z t± logik± :)
    Spróbujê zasicn±æ przewód od termostatu EGR. Zobaczymy co jutro wyjdzie i dam znaæ.

  10. #40
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar miro
    Do³±czy³
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Sk±d
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Bardzo dobre posuniêcie bo wykluczy szybko ewentualn± usterkê tego termostatu. Jak to nic nie da, to niestety ale g³ówny termostat do wymiany. Budowa magistrali cieplnej jest prosta i przy sprawnych termostatach autko musi dostac swoj± temp i j± utrzymywaæ. Nie ma innej mo¿liwo¶ci.
    Z tego co pamietam to g³owny termostat w 3.0d jest w³a¶nie po zimnej stronie i on dopuszcza zimn± wode do silnika.

    edit http://images44.fotosik.pl/214/fe34f920998ac1ff.jpg trzeba oczywiscie zacisn±æ przewód nr 11 a nie nr 6 jak na rysunku aby sprawdzic ewentualna usterke termostatu EGR
    Ostatnio edytowane przez miro ; 09-01-2016 o 21:56

Podobne w±tki

  1. [E65/66] Witam wszystkich uzytkowników.
    Przez romek_m57 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-10-2015, 01:29
  2. [E65/66] Witam wszystkich uzytkowników forum Bmw !
    Przez Gazela w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 18:10
  3. Temp. cieczy w m67
    Przez Yaro w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 09-08-2013, 06:59
  4. [E65/66] witam wszystkich uzytkowników 7
    Przez rafaello1977 w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-02-2013, 21:53
  5. [E38] Witam wszystkich uzytkowników 7er
    Przez BlackSpeed w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-12-2012, 16:54

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •