Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Wątek: Wymiana płynu wspomagania. Gdzie jest zaznaczony stan?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    175
    BMW
    e32 735
    Skąd
    Szczytno

    Post Wymiana płynu wspomagania. Gdzie jest zaznaczony stan?

    Witam.
    Pytanie na pewno z kategorii tych głupich, ale nie umiem znaleźć odpowiedzi na nie :) Pacjent to e32, silnik w nim to m30b30. Chcę wymienić płyn do wspomagania. Mam 2 litry ATF Dextron II więc myślę, że taka ilość wystarczy. Nivo nie mam. Jak wypuścić i odpowietrzyć później to wiem. Nie wiem tylko gdzie jest zaznaczony odpowiedni poziom płynu. Jak odkręcę dekielek to widzę taką miskę z siatki (filtr) która jest osadzona na takim metalowym trzpieniu. I jak ją zdejmę to ten trzpień w jednym miejscu jest znacznie szerszy :) Czy to do tego poziomu mam nalać nowego płynu? W sensie, czy po odpowietrzeniu układu ma być go do tej wysokości? :)

  2. #2
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,707
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Z opisu wynika, że możesz mieć auto z gruszką doładowującą hamulce.
    Gruszka jest wpięta w układ wspomagania kierownicy i działa na tym samym płynie.
    Piszę o tym dlatego, że aby poprawnie ustalić poziom płynu wspomagania, gruszka powinna być sprawna.
    Poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym powinien być jakieś 15mm - 20mm od krawędzi zbiorniczka, przy maksymalnie wypompowanej gruszce wspomagania hamulców.
    TUTAJ więcej do poczytania.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    175
    BMW
    e32 735
    Skąd
    Szczytno
    Tak, zgadza się :) W końcu jest to jedna z niewielu zachowanych sztuk z 1987 roku ;) Temat przeczytałem :) Jak dobrze rozumiem to do sprawdzenia odpowiedniego poziomu powinienem odpalić auto, poczekać kilka minut niech sobie popracuje na wolnych, następnie zgasić i pompować pedałem hamulca aż zrobi się twardy. Jak zrobi się twardy to zdjąć pokrywę zbiornika i sprawdzić ile jest płynu. Jeśli jest za mało, to dodać :) Chyba tak? :)

  4. #4
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,707
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Dokładnie jak piszesz.
    Po uruchomieniu silnika, układ wypełni gruszkę w kilka sekund.
    Po wyłączeniu silnika radzę pompować pedałem hamulca przy już odkręconej pokrywce zbiornika wyrównawczego.
    Widzisz wtedy na żywo jak poziom płynu się unosi.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    175
    BMW
    e32 735
    Skąd
    Szczytno
    Płyn wymieniony na nowy :) Uszczelka pod jednym z przewodów także ;) Wydaje mi się, że poprzedni właściciel kupił nowy zbiornik ciśnienia, bo po oczyszczeniu wyglądał bardzo ładnie :) Poza tym nie ma na sobie wytłoczeń BMW, możliwe że jest to Febi :) jednak nie znalazłem :) Operacja udana, ciśnienie trzyma jak należy :) po zgaszeniu i około 11 naciśnieciach pedał robi się twardy ;) Dziękuję za pomoc YAZ :)

Podobne wątki

  1. [pozostale] Wymiana płynu wspomagania w E38 (servotronic)
    Przez KamilW w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 24-01-2014, 07:00
  2. [silnik] ślady płynu chłodniczego na zbiorniczku wspomagania
    Przez dmisieekk w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-10-2013, 16:51
  3. Moduł ews GDZIE JEST I CZY JEGO WYCIĄGNIĘCIE JEST BEZPIECZNE
    Przez wojtmul w dziale Seria e65 / e66 / e67
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-03-2011, 15:18
  4. Poziom płynu od wspomagania
    Przez Individual23 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 07-03-2010, 21:10
  5. Stan płynu chłodniczego
    Przez Wiesław w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-02-2009, 10:36

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •