Strona 4 z 7 PierwszyPierwszy ... 23456 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 63

Wątek: Wspomaganie kierownicy

  1. #31
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    Czy da rade jakoś sprawdzić jaki był w oryginale lany olej np. rocznikowo, ewentualnie przy wymianie jaki najlepiej zalać olej żeby wszystko było ok ?

  2. #32
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Sprawdź jaki masz rodzaj przekładni i wszystko będzie wiadomo. :) Jeżeli masz zwykłą przekładnie ze wspomaganiem to czerwony ATF. Jeżeli jest pod przekładnią (przykręcona do niej) mała kostka z gniazdkiem od servotronika to zalej SWAG 6161.

  3. #33
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    Ok tak na szybko to z tego co widzę w VIN-ie jest to opcja 216(servotronic), ja takiej nie posiadam czyli mam zwykłą przekładnię.

  4. #34
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    No to ATF czerwony :)

  5. #35
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    Ok z tego co wcześniej czytałem są dwa rodzaje ATF II mineralny i ATF III syntetyk, jaki najlepiej zalać ?

  6. #36
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Hmmm... Syntetyk to właśnie jest typ oleju do przekładni servotronik. Do przekładni ze zwykłym wspomaganiem powinien być mineralny. Jaki masz teraz olej w zbiorniczku? Gęsty czy rzadki? Da się to odróżnić.

  7. #37
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    Według mnie to jest dość rzadki a na dodatek od dłuższego czasu zaobserwowałem że przewody wychodzące od zbiorniczka są dość mocno przypocone, czy zalewając teraz na nowo ATF II mineralnym wszystko wróci do normy?

  8. #38
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    To, że się pocą to normalne. Byle by Ci płyn nie uciekał ze zbiornika :)

    Ja bym zalał na Twoim miejscu ATF II. Jeżeli to zwykła przekładnia to powinno być ok.

    Jak kierownicą Ci się kręci? Lekko? Wspomaganie nie wyje?

  9. #39
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    267
    BMW
    E32 735iA 88'
    Skąd
    Warszawa
    OK dzięki, a co do kierownicy to lekko się kręci, wspomaganie nie wyje, tylko te przewody są mokre od tego płynu. Czyli zalewając teraz ATF II powinno już nic nie lecieć chodzi o płyn?

  10. #40
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Jurij
    Dołączył
    Jul 2008
    Posty
    257
    BMW
    Ex. e32 740iL 92, jest e32 735iL 89
    Skąd
    Olsztyn, Geldermalsen NL
    Najlepiej jakbyś wytarł do sucha i zobaczył skąd się moczy. Może się moczyć z łączenia przewodu z króćcem zbiornika. Wtedy spróbuj zacisnąć mocniej opaski. Jak wąż pęknięty to wymiana płynu nic Ci nie da. Najważniejsze żeby nie uciekał płyn. Jak nie ucieka to nie martw się na zapas. Podczas wymiany płynu zdemontuj sobie zbiorniczek i umyj. Umyj też w miarę możliwości przewody. To na tyle.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •