Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Poka¿ wyniki od 1 do 10 z 19

W±tek: Silnik zgas³ w czasie jazdy i ju¿ nie us³ysza³em jego g³osu ponownie ;/ POMOCY :(

  1. #1
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Krot7er
    Do³±czy³
    Oct 2015
    Posty
    65
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Lubawa

    Post Silnik zgas³ w czasie jazdy i ju¿ nie us³ysza³em jego g³osu ponownie ;/ POMOCY :(

    Witajcie.
    Pacjent e38 730d 2001r, M57
    Wiêc tak, na wstêpie powiem, ¿e auto raz zgas³o mi przy wyprzedzaniu i czêsto wy¶wietla³ siê komunikat o uk³adzie paliwowym na liczniku.
    A¿ pewnego razu zgas³ i ju¿ nie odpali³ do teraz ;/
    B³êdy z inpy s± nastêpuj±ce :

    http://chomikuj.pl/Karol2309/Dokumenty
    (s± 2 screeny, jeden przed kasacj±, drugi po kasacji, jak widaæ kilka zosta³o)

    Pomo¿e kto¶ ? Nie jestem jeszcze ogarniêty z INP¡ i wgl zaczynam z diagnostyk± ale szybko siê uczê ;P

  2. #2
    Vip Vip Awatar damned1
    Do³±czy³
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Sk±d
    Wroc³aw

    Post

    Na E38 siê nie znam, ale masz bardzo du¿o b³êdów z powodu najprawdopodobniej jakiego¶ zwarcia. Przejrza³bym wi±zki, czy Ci co¶ w wodzie nie stoi, albo np. czy co¶ z komputerem nie tak.

  3. #3
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar Supermen
    Do³±czy³
    Nov 2008
    Posty
    2,108
    BMW
    e38 750iL
    Sk±d
    Chojnice
    Nie mogê otworzyæ tego formatu. Nie ³atwiej by³o zrobiæ Print Screena i wrzuciæ jpg? Jak masz problemy z uk³adem paliwowym, to zacznij od pompy progowej.
    Prowadzenie BMW serii 7 nie sprowadza siê do jazdy do celu
    lecz jest celem samym w sobie.

    https://www.facebook.com/Chojnickie-Muzeum-Motoryzacji-i-Techniki-1624705857838311/



  4. #4
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Sep 2015
    Posty
    203
    BMW
    E65 745i 05r.
    Sk±d
    Kalisz
    Kiedy¶ mia³em tak w e39 520d. Samochód gas³, przerywa³, na liczniku informacje o b³êdach z paliwem. Okaza³o siê, ¿e klemy by³y nie dokrêcone. Sprawd¼ to tak na wszelki wypadek.

  5. #5
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Krot7er
    Do³±czy³
    Oct 2015
    Posty
    65
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Lubawa
    Wi±zka ca³a sprawdzona, wyeliminowane wszystkie przetarcia itp, by³ jeden kabelek przetarty, dotyka³ siê do egr, wyeliminowany zosta³. Mog³ uszkodziæ sterownik ?

    Móg³by kto¶ jeszcze pomóc jak sprawdziæ za pomoc± inpy ci¶nienie wstêpne i na listwie ? Które to dok³adnie warto¶ci i jak je prawid³owo odczytaæ ? Sory za g³upie pytania ale to pierwsze bmw w dieselu, wcze¶niej same benzyniaki, diesele by³y ale nie CR i nie BMW.
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 18-12-2015 o 09:16

  6. #6
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Sk±d
    North East PL
    Tam jest Rail preassre... jak pamiêtam...
    a ci¶nienie na pompie progowej ?
    z tego co pamiêtam to pod obci±¿eniem nie powinno spadaæ poni¿ej 3.8 - 3,9 bara.
    Normalnie powinna dawaæ powy¿ej 4 .
    to siê nazywa chyba pre -injection preasurre o to najlepiej sprawdzaæ podczas jazdy.
    Czy jak przekrêcisz zap³on to s³yszysz jak pompka pracuje i pod mask± czy s³ychaæ ¿e jest ci¶nienie do pompy common rail - jest po stronie kierowcy, wchodzi do niej gruby paliwowy w±¿ i wychodzi taki sam oraz wpadaj± przelewy.

  7. #7
    Vip Vip Awatar damned1
    Do³±czy³
    Apr 2014
    Posty
    4,447
    BMW
    520i, 118i
    Sk±d
    Wroc³aw
    Wklejam b³êdy, które odtworzy³y siê po skasowaniu. Dla tych, co nie mog± otworzyæ plików OXPS/XPS.

    Jak widaæ wiêkszo¶æ jest z powodu jakiego¶ zwarcia. Mo¿liwe, ¿e co¶ z kompem nie tak. Nie wierzê, ¿e nagle ca³y uk³ad zasilania paliwowego klêkn±³ na amen.

    E R R O R M E M O R Y R E P O R T
    -------------------------------------

    Date: 12/16/15 21:24:54
    ECU: DDE40KW0
    JobStatus: OKAY Variant: DDE40KW0
    -------------------------------------------------------------

    RESULT: 6 errors in error memory !
    -------------------------------------------------------------

    256 air mass meter

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    Coolant temperature -0.75 Grad C
    Einspritzmenge 46.59 mm^3
    RPC rail pressure 0.00 bar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Signal open circuit or short circuit to B-

    Errorcode: 01 00 28 01 74 10 00 3B 5B 00 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    13573 glow device

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    Coolant temperature -0.75 Grad C
    Einspritzmenge 46.59 mm^3
    RPC rail pressure 0.00 bar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Controll circuit or short circuit to positive B-

    Errorcode: 35 05 28 01 74 08 00 3B 5B 00 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    1024 Exhaust-gas recirculation or exhaust-gas recirculation actuator

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    Coolant temperature -0.75 Grad C
    Einspritzmenge 46.59 mm^3
    RPC rail pressure 0.00 bar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Controll circuit or short circuit to positive B-

    Errorcode: 04 00 28 01 74 08 00 3B 5B 00 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    4501 Rail-pressure regulating valve

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    fuel pre-supply pressure 0.94 bar
    Supply voltage 11.80 V
    RPC rail pressure 0.00 bar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Open circuit or short circuit to B-

    Errorcode: 11 95 28 01 74 08 00 3B 66 00 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    6690 flap

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    Coolant temperature -0.75 Grad C
    Einspritzmenge 46.59 mm^3
    RPC rail pressure 0.00 bar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Open circuit or short circuit to B-

    Errorcode: 1A 22 28 01 74 08 00 3B 5B 00 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    -------------------------------------------------------------

    7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator

    Error frequency : 1
    Logistic counter: 40

    Engine speed 0.00 1/min
    Coolant temperature -0.75 Grad C
    Einspritzmenge 46.59 mm^3
    Boost pressure 1008.00 mbar
    Fehler aufgetreten bei 233160.00 km

    Error present
    Controll circuit or short circuit to positive B-

    Errorcode: 1E 30 28 01 74 08 00 3B 5B 3F 5B 14 00 00 00 00
    00 00 00 00 00 00 00 00 00
    ================================================== ===========

  8. #8
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Krot7er
    Do³±czy³
    Oct 2015
    Posty
    65
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Lubawa
    Ci¶nienie wstêpne, czyli po w³±czeniu zap³onu ro¶nie do 3.9 bar, podczas krêcenia rozrusznikiem nie zmienia siê, lecz ci¶nienie na pompie podczas krêcenia max 40bar. Wê¿e sprawdza³em po schemacie, wszystko dobrze pod³±czone. Wskazywa³oby, ¿e CR umar³, nurtuje mnie jedna sprawa, nie mia³a nigdy problemu z odpaleniem, nigdy d³ugo nie krêci³a, pali³a od strza³a, dziwne, ¿e tak od razu CR by pad³. Natomiast te¿ nie dymi³a, czy zimna czy ciep³a, czyli wtryski te¿ by³y by niby ok. Jedyny komunikat to na liczniku "fuel inject system" i tak jak mówi³em, potrafi³a wej¶æ w tryb awaryjny przy dynamiczniejszym przyspieszaniu, raz te¿ zgas³a przy ostrym wyprzedzaniu. Dla ¶wiêtego spokoju, zak³adam dzisiej wszystkie nowe wê¿e, zaworek zwrotny i jeszcze raz po schemacie bêdê montowa³ od podstaw. Jest taka mo¿liwo¶æ, ¿e regulator ci¶nienia pad³ w CR i dlatego nie trzyma ci¶nienia i nie odpala ? Co¶ takiego podpowiadano mi, tylko teraz gdzie on jest i jak siê do tego zabraæ ? Je¶li to jest to oczywi¶cie. Z góry wielkie dziêki za wszelkie pomocne d³onie ;)

    Dodam, ¿e po w³±czeniu zap³onu s³ychaæ pompkê i ci¶nienie które siê wytwarza i wtedy inpa pokazuje max. 3,9bar, a CR 0, przy krêceniu rozrusznikiem ok 5-10sek wzros³o CR do 40bar i nic wiêcej, a progowa ci±gle 3,7-3,9 bar.

    Zamontowane wszystkie nowe wê¿e, opaski i ci¶nienie wstêpne max 4,2bar, czyli idealne, lecz na impie pompa CR pokazuje 50bar i nic wiêcej i dodatkowo, powrotem z pompy CR leci paliwo jak oszala³e, tak jakby pompa CR nie trzyma³a ci¶nienia i dlatego leci w powrót i nie daje na listwê wtryskow±. Jest to mo¿liwe ?
    Ostatnio edytowane przez tuczi77 ; 18-12-2015 o 09:17 Powód: Edytuj swoje posty zamiast pisaæ jednego pod drugim.

  9. #9
    Zaawansowany U¿ytkownik
    Do³±czy³
    Mar 2015
    Posty
    603
    BMW
    S-Max 2,5T PoWeR
    Sk±d
    North East PL
    Tam chyba jest regulator ci¶nienia i czujnik jeszcze.... czêsto czujnik przy pompie siada i cyrki...

  10. #10
    Pocz±tkuj±cy U¿ytkownik Awatar Krot7er
    Do³±czy³
    Oct 2015
    Posty
    65
    BMW
    E38 730d
    Sk±d
    Lubawa
    Te¿ tak mi siê wydaje, tylko teraz ¿eby dostaæ siê do regulatora ci¶nienia trzeba demontowaæ ca³± pompê CR ? Regulator jest w ¶rodku w pompie, czy gdzie¶ na zewn±trz, czy mo¿e w listwie ?

Podobne w±tki

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-10-2013, 09:27
  2. [silnik] Silnik zgas³ po 400m i nie odpala.
    Przez sokó³ w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 38
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 16:45
  3. czego nie nale¿y za¿ywaæ w czasie jazdy?
    Przez ADASIO w dziale NA KA¯DY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 21-03-2010, 18:51
  4. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-05-2009, 22:27

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •