E38 m62b44 4.4 Wypadanie zapłonu

Wątek: E38 m62b44 4.4 Wypadanie zapłonu

  1. Krisrw powiedział/a:

    Post E38 m62b44 4.4 Wypadanie zapłonu

    Witam kolegów zacznę od początku co boli moja bunię troszkę się rozpiszę :
    Silnik mam 4.4 286km m62b44 + LPG Prinsa

    Pierwsze napiszę co zauwazyłem:
    1.Objaw to zapłon jej wypada przewaznie na cylindrach 5,6,7,8 ale to nie zawsze nie ma znaczenia czy to gaz czy benzyna czy zimny/ciepły objaw ten sam
    (nierówna praca silnika,szarpanie,brak mocy,telepanie karoserią jak traktor)
    2.Słychać koło kolektora ssącego gdzieś na środku takie jak by tarcie,obcieranie,cykanie, mnie więcej co 0,5 sekundy
    3.Nie mogę odpowietrzyć układu chłodzenia.
    4.Masakryczne spalanie podam jak wykonam drugi pomiar

    Co sprawdziłem i podmieniłem:
    1.Podmieniałem czujnik wałka rozrządu górnego , jeden czujnik bez vanosów.
    2.Podmieniłem czujnik impulsów wału korbowego na skrzyni.
    3.Podmieniłem przepływomierz
    4.Sprawdziłem szczelność kolektora ssącego sposobem https://www.youtube.com/watch?v=s1fTSP8VHvA
    5.Odma sprawdzona sprawna https://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM
    6.Nowe świece Denso ik20
    7.Nowy termostat orginalny (próbowałem odpowietrzać małym koreczkiem lecz wywalało i gotowało wodę na zamkniętym duzym korku.Termostat dałem do reklamacji i uznali ze jest sprawny.
    Nie próbowałem odpowietrzać tymi 2-dwoma śrubami co jest za kolektorami na zdjęciu nr 5011011H moze dlatego był zapowietrzony i go gotowało http://www.meeknet.co.uk/E38/E38_Dra...ng_Coolant.pdf
    8.Cewki próbowałem zmieniac miejscami bez rónicy,pozostaje mi jeszcze sprawdzenic pomiar omomierzem pinów pomiędzy 1 a 3 pinem cewki, pytanie ile sprawna cewka z tego silnika ma mieć omów,wyczytałem ze 0.8 Ί ?
    9.Nowe uszczelki pod pokrywami zaworów,świece czyste i suche bez oleju.

    Wszystkie błędy jakie zczytałem po kupnie samochodu:
    -108 Dauerversorgung (ciągłe zaśilanie)
    -112 Phasensensor OBDII Fehler (sprawdzenie cewek,pozamieniać je miejscami,sprawdzić czujnik wała,sprawdzić świece)
    -10 vor KAT OBDII Fehler ( Sonda przed katalizatorem ) czy ten błąd moze powstać przez wypadanie zapłonu.
    -18 Lambdasonde Bank 2 vor Kat OBDII Fehler
    -139 Endstufe Thermostat ( termostat jest odpięty stąd ten bląd jest na reklamacji.
    -75 Aussetzererkennung KAT - schaedigend Summenfehler OBDII Fehler ( Wykrywanie przerwy w zapłonie stały błąd )
    -64 Aussetzererkennung KAT schaedigend Zylinder 2 (przerwa w zapłonie)
    -62 Aussetzererkennung
    -67 Aussetzererkennung KAT schaedigend Zylinder 5
    -54 Aussetzererkennung Zylinder 5
    -55 Aussetzererkennung Zylinder 6 OBDII-Fehler !!
    -57 Aussetzererkennung Zylinder 8 OBDII-Fehler !!
    -123 Kuehlwassertemperatur (temp. wody chłodzącej)
    -81 unbekannter Fehlerort nieznany
    -131 unbekannter Fehlerort nieznany

    Krótki filmik z Inpy jak wypada zapłon

    Oraz ustawienia z Prinsa
    Po odczytaniu prinsa mam błęd: Fault code 310 : Adjusted pressure on idle out
    of range


    Co mogę jeszcze sprawdzić lub poprawić być moze coś zle wykonałem.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Krisrw ; 13-12-2015 o 23:15
     
  2. Mateusz1109 powiedział/a:
    Wedlug mnie nie masz problemu ze wszystkimi cylindrami tylko z 5. Od niego rozjeżdżają się 6 i 7. U mnie tak było na 8 cylindrze. Sprawdź tam instalacje czy nie jest gdzieś przełamana. Czy kostka do wtrysku benzynowego jest dobrze wpięta. Jakie masz wtryski w LPG? Może też być tak że wtrysk gazowy się zawiesił lub całkiem padł i szaleje przez to wtrysk benzynowy na tym cylindrze. Ogólnie odłącz LPG (bezpiecznik czy coś) skasuj adaptacje i wtedy zobacz czy będzie lepiej na benzynie.
     
  3. Krisrw powiedział/a:
    Witam wtryski od LPG mam Keihin wtryskiwacz (52cc) - niebieski (13 - 20 kW/cyl.),
    Dla mojej mocy silnika 210kw powinne być te:
    Keihin wtryskiwacz (63cc) - pomarańczowy (18 - 27 kW/cyl.)
    Ale zamontowali niebieskie i dodatku mam jeden reduktor a powinne być 2 reduktory.
    Instalacja ma 2 lata myślę ze zakładali ją partacze a nie mechanicy od LPG.
    Czy jest mozliwość sprawdzenia jakoś tych wtrysków czy się nie zawiesił.
    Jutro odłączę LPG zobaczę co z tego wyjdzie.
     
  4. Mateusz1109 powiedział/a:
    Sam w domu raczej ich nie sprawdzisz... Poszukaj polecanego gaziarza w twojej okolicy to ci to sprawdzi odpowiednio. W domowych warunkach najlepiej odłączyć LPG i wtedy robić testy.
     
  5. koziol1102 powiedział/a:
    Keihiny bardzo dobre wtryski. pod warunkiem, że są dobrze zamontowane! Mają być idealnie w pionie, na baczność jak żołnierze ponieważ będą się uszkadzały.
     
  6. Krisrw powiedział/a:
    Dzisiaj walczyłem z bunią po raz kolejny z przyczyną wypadania zapłonu,okazało się że po zmianie świec na nowe nie zatkałem dekla od zasłonięcia świec przy montowaniu webasta odpinałem węża przy reduktorze i przy nieuwadze gdzieś zaleciał płyn chłodniczy na jedną z świec i dlatego wypadał zapłon na Pb jak i LPG.
    Wszystkie cewki sprawdziłem omomierzem mają po 2.1 ohma. Sprawdziłem również napięcie jakie dochodzi do cewek to ok 13v.
    Tak czy inaczej na paliwie Pb na 5-tym cylindrze wartości utrzymują się po wysuszeniu wokół świeć nie więcej na środku wykresu na pozostałych cylindrach jest poniżej ,teraz ładnie pracuje ale jeszcze od czasu do czasu ma delikatną wibrację silnika.

    Po usunięciu usterki na Pb czas na LPG
    Jeżeli chodzi o wtryski LPG faktycznie znalazłem przyczynę wypadania zapłonu na 5-tym cylindrze ,sposobem bardzo prostym odpaliłem silnik na LPG wziąłem kombinerki i ściskałem po kolei przewody idące z wtrysków LPG do kolektora na 1,2,3,4,6,7,8 przy zduszeniu silnik wpadał w nierówną pracę ( wypadał zapłon na danym cylindrze ), natomiast przy wtrysku idącym do cylindra 5-tego był brak reakcji.
    Następnie 5-ty wtrysk LPG podmieniłem na 6-ty cylinder i się okazało że wypadał zapłon na 6-tym cylindrze a na 5-tym było ok przyczyna znaleziona :) .
    Wyciągnąłem 5-ty wtrysk i zawiozłem do znajomego na myjkę ultradźwiękową (tą myjka czyści wtryski samochodowe) czy pomoże zobaczę jutro i dam znać.
    Jeżeli chodzi o położenie wtrysków LPG to one wszystkie są na na poziomo,delikatnie góra wtrysków do góry,wiem że to jest źle lecz na piona nie ma możliwości ich zamontowania ponieważ pokrywa silnika wtedy się nie zamknie: http://www.fotosik.pl/zdjecie/e8a6a3a2b16c739a . Spróbuję je dać na piona ale raczej nic z tego,pewnie dlatego 5-ty wtryskiwacz siadł że są na poziomo .

    1.Objaw zlokalizowany i wyjaśniony

    Interesują mnie wartości które są pokazane na filmiku pierwszym o czasie 1min 13sek:
    -Gesamtluftbedarf HLM kg/h wykres od 0 do 20 a jest ponad 20 w górę
    -Luftbedarf LL-Steller kg/h wykres od 0 do 10 a jest ponad 15 w górę
    Jest to jakieś zapotrzebowanie powietrza czy to przepływomierz uszkodzony ?
    Ostatnio edytowane przez Krisrw ; 15-12-2015 o 00:09
     
  7. Krisrw powiedział/a:
    Myślałem że moje zabiegi pomogły lecz dalej to samo wypadanie zapłonu na cylindrach 5,6,7,8 na Benzynie jak i Lpg na zmianę zaczyna się wypadanie raz od 5-tego raz od 7 ,od 6 czy 8, po odłączeniu bezpieczników od LPG i tak wypada na Benzynie.
    Z rana jak jest zimny to chodzi jak traktor.
    Myślę że LPG można wykluczyć jak na benzynie chodzi nie równo.
    Pomysły mi się skończyły :(
    Ostatnio edytowane przez Krisrw ; 15-12-2015 o 13:26
     
  8. Mateusz1109 powiedział/a:
    Po odłączeniu LPG musisz jeszcze adaptacje benzynowe skasować. Jak ich nie skasujesz to samo odpięcie LPG nic nie wniesie. Wiesz może to być jeszcze sonda lambda uszkodzona ale wtedy praktycznie na wszystkich cylindrach na tej głowicy miałbyś adaptacje poza zakresem tak samo mocno. Sprawdz też bo być może po tych zabiegach skasowałeś błędy ale adaptacji już nie i dlatego nadal problem.
     
  9. pawelkleczew20 powiedział/a:
    Mam podobne objawy (punkty 1,2,4) w E65 2002 rok 735i LPG

    Jestem w trakcie wymiany uszczelek pokryw zaworów i zaworu disa. Dam znać czy coś się zmieniło. U mnie wszystkie te objawy co opisałeś pojawiają się od razu po rozgrzaniu.
     
  10. Krisrw powiedział/a:
    Gdy odłączyłem LPG to wykasowałem wszystkie błędy jak i również adaptację nie pomogło zapłon dalej wypadał.
    Dziś wypadały zapłony 1,2,3,4 jak i 5,6,7,8 jak wypadają to lecą wszystkie 5,6,7,8 na raz.
    Myślę że to chyba 2 sondy będą za to odpowiedzialne,na kompie wywala sondy ale ja cały czas się tego trzymam że jak wypada zapłon to jest zła dawka i sody wtedy głupieją może się mylę ?