Widzę że kolega jest z bydgosczy...i co będziesz wymieniał rozrząd ? Jeśli tak to w jakim warsztacie w bydgoszczy?Pytam ponieważ mnie też czeka wymiana i zastanawiam się gdzie go dać do zrobienia..
					
				
			
			 
			
				Auto stoi obecnie u mechanika w Solcu, który podobno ma pojęcie o tym co robi, tym bardziej że znajomej w N42 wymieniał również łożyska na wałku Valve.
Znalezienie mechanika od N62 to wbrew pozorom trudne zadanie (przynajmniej w przypadku awarii która wystąpiła u mnie) - co dostałem namiar, to żaden problem oczywiście ale "A bo Wie Pan... Najlepiej to byłoby silnik wymienić..." Najszybciej - na pewno. Czyli wygląda na to, że zaczynają się kończyć mechanicy, a ich miejsce zastępują "wymieniacze".
Pompa jak najbardziej mi podpada, nie mniej jednak wał był już zrzucony i zarówno on jak i panewki nie wykazywały żadnych śladów uszkodzeń.
Tym bardziej że znaleziony złom, jak już wspomniałem w pierwszym poście - nie przeszedł dalej jak do filtra.
					
				
			
			
			
				Po takim złomie w misce olejowej dziwie się że nie zajrzałeś do panewek.Wg.mnie pompa i panewki do wymiany.
było E21 316,E30 320,E32 730,E32 750,E34 540,E38 740i,E36 M3 3.0,E39 ALPINA 3.2.E65 745i, X3 3,0si
Jeżeli szykujesz się na kompleksowy, "mały" remont, rozważyłbym opcję naprawy na wyciągniętym silniku. Żeby zmienić rozrząd, trzeba rozebrać dolną pokrywę rozrządu. Przylega ona od góry do uszczelek głowic. Jej montaż i demontaż "na aucie" jest dość skomplikowany. Jeżeli nie wiesz np w jakim stanie masz uszczelniacze i rurkę wody, a możesz sobie pozwolić finansowo na ich wymianę, to tym bardziej opcja wyciągania silnika jest uzasadniona.
					
				
			
			 
			
				Łańcuhz, 3 jakieś ślizgi i napinasz - tak mam dalej rozpisane .