Strona 2 z 10 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 99

Wątek: Pytanie odnosnie 740D Czy mogę zalać olej 10W40 ?? czy podoła w zimę ?

  1. #11
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    A może by tak szukać przyczyny świecenia tej kontrolki. Pamiętam coś, że parę lat temu ktoś miał problem tutaj na forum z ciśnieniem oleju w 740d, nawet komunikat wyświetlał błąd ciśnienia oleju. I po długich perypetiach okazało się że sam filtr oleju nie przepuszczał tak jak powinien.


    A co do oleju to może tak jak właściciele V8? pełny syntetyk 10w60 zamiast półsyntetyka. Np Valvoline VR1
    Zgadzam sie co do oleju 10w60 ale oprócz Valvoline VR1 bo to jedyny półsyntetyk o tej lepkośći reszta to wszystkie syntetyki.
    Ja osobiście jeżdżę na 10w60 shella
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 01-12-2015 o 11:20

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,526
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Czechowice-Dziedzice
    No tak, ale po co lać olej który jest przeznaczony głownie na tor i do pałowania, który ma dodatkowo wieksza gestość na zimno? Moim zdaniem opytmalny wybór to będzie 5w50 - lepsza płynność na zimno , a na upały i tak wyższa lepkość od 40-ki. Polecam Elf który mam wlany - nie bierze ani grama, a nie wiem nawet co było wcześniej wlane.

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    darekbb Olej olejowi nie równy 10w60 ma większą gęstość (lepkość ) na gorącym a nie na zimnym więc ciśnienie oleju będziesz mia wyższe.
    Prosze;

    Shell Helix Ultra Racing 10W-60
    SAE: 10W-60
    API: SJ/CF
    ACEA:A3/B3/B4
    Gęstość 15 st.C: 0,845
    temp. płynięcia: -45
    temp. zapłonu: 218
    Wskaźnik lepkości: 183
    lepkość w 100 st. C: 24,6
    lepkość w 40 st. C: 163
    TBN: ?

    Oleje 10w60 są olejami peni syntetycznymi seri Pro i zalewając je masz pewność że nic sie nie stanie jak i na zimnym jak i na gorącym .
    darekbb zwróć uwagę na tem. płyniecia i porównaj sobie z olejami 5w40 są podobne .
    A to mój temat dotyczący tych oleji ;http://7er.pl/showthread.php/43802-O...mat-oliw-10w60
    Jezdziem za różnych olejach i mierzyłem za nich ciśnienie w moim m60 i najlepiej wypadł 10w60

    Co do autora tematu MAGIELBMW740D masz za niskie ciśnienie oleju na rozgrzanym silniku, zalej olej w wyszej lepkości czyli w50/60 na tych olejach będziesz miał wyższe ciśnienie
    I nie bać sie oleji 10w60.
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 01-12-2015 o 13:25

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Mar 2013
    Posty
    149
    BMW
    E38 740d
    Skąd
    Między Bugiem a Wisłą
    I obowiązkowo oryginalny filtr oleju moim zdaniem.

    edit:
    oringi dwa małe i duży też
    Ostatnio edytowane przez Antek ; 03-12-2015 o 18:16

  5. #15
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    Bawarczyk88i przekonałeś Mnie ,, byłem wczoraj sie dowiadywać za ten olej u znajomego po zniżkach schell 10w60 145zł 4L x 2 = 290zł olej + filtr oryginalny BMW 50zł w sewisie czyli 350zł wyjdzie i myśle że nie ma tragedii ?? ,,, w nst tyg zaleje tego 10w60 i zobaczymy jaki bedzie efekt oby w silniku nic sie nie stało tego sie troche obawiam V8 DIESEL troche kosztowny ;-) jak juz troche polatam na tym oleju napisze jak efekty z góry dzieki za podpowiedzi ,,

  6. #16
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Będzie Pan Zadowolony ;)

  7. #17
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Cytat Zamieszczone przez MAGIELBMW740D Zobacz posta
    Bawarczyk88i przekonałeś Mnie ,, byłem wczoraj sie dowiadywać za ten olej u znajomego po zniżkach schell 10w60 145zł 4L x 2 = 290zł olej + filtr oryginalny BMW 50zł w sewisie czyli 350zł wyjdzie i myśle że nie ma tragedii ?? ,,, w nst tyg zaleje tego 10w60 i zobaczymy jaki bedzie efekt oby w silniku nic sie nie stało tego sie troche obawiam V8 DIESEL troche kosztowny ;-) jak juz troche polatam na tym oleju napisze jak efekty z góry dzieki za podpowiedzi ,,
    Spokojnie :) silnikowi nic sie nie stanie.
    Kontrolka jednak dalej bedzie mrugac (minimalnie mniej)
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

  8. #18
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Cytat Zamieszczone przez BOSS Zobacz posta
    Spokojnie :) silnikowi nic sie nie stanie.
    Kontrolka jednak dalej bedzie mrugac (minimalnie mniej)
    A ja sądze że dużo sie poprawi. Przechodząc z 5w30 na tego shella.

  9. #19
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    bawarczyk88i polatałem troche po sklepach ze specyfikcją którą podałeś i w tej rubryce wymieniłeś olej o symbolu API: SJ/CF ?? szukalismy go na wszystkie sposoby i nie ma takiego ale są z symbolem API: SM/CF lub SC/CF i ten własnie zamówiłem SHELL HELIX ULTRA RACING 10 W 60 SC/CF ,,,, Czy ten symbol sie czymś różni ? nawet na stronie szell helix nie posiadają oleju o symbolu jaki podałeś .. ??

  10. #20
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Temat jest ważny, jakie masz zmierzone ciśnienie oleju teraz?

    Ostatnio temat przerabiałem w VW 1.8T, castrola ktoś zalał 5W40 i na jałowych 0.5 5k obrotów 2bary. Zmiana na Motul 5W50, jałowe 3, wyżej aż do 5 i przelew. Silnik oryginalnie 185 kkm przebiegu.

    Olej, olejowi nie równy, zrzuć jeszcze miskę i wyczyść smok, to też ważne, szczególnie w dieslu. Po wymianie też zmierz ciśnienie, a nie polatam trochę i zobaczę. Czujniki w BMW są generalnie na 0.5 bara, jak będziesz przy obciążeniu i obrotach 2k jeździł na ciśnieniu nieco powyżej 0.5 bara to długo nie pojeździsz.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-01-2016 o 16:29
    pozdrawiam Bartek

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 10:58
  2. [elektronika] Czy można odłączyć akumulator na zimę?
    Przez daber w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 09:16
  3. Olej valvoline 10w40 czy 5w40...
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 21:18
  4. Czy zalać m30b35 syntetykiem 5w40 ???
    Przez LOCHA88 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 08:19
  5. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 23-11-2007, 22:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •