Strona 7 z 10 PierwszyPierwszy ... 56789 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 99

Wątek: Pytanie odnosnie 740D Czy mogę zalać olej 10W40 ?? czy podoła w zimę ?

  1. #61
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    Ok jutro rano to zrobie ..

  2. #62
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Może tak być ,że rano bedzie juz ok . Kumplowi w E38 juz tak pare razy się stało.

  3. #63
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    Ja do swojej 740d nie mogę zalać tego oleju MOTUL ? Co o tym myślicie ? Kontrolka w bardzo dużych upałach delikatnie jakby chciała znowu zacząć mrygać .. ?? nie wiem co mam robić ??

  4. #64
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    To Mruga czy nie mruga ???
    Na tym Motulu na bang będzie mrugać ja się nie palić ( porównaj lepkość w 100*c i w ogóle resztę) jak ten olej co masz Ci nie pomógł to wątpie czy jakikolwiek Ci na to pomoże...
    Możesz zmienić mu filtr oleju ( może dużo zebrał)
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 02-06-2016 o 10:45

  5. #65
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Dokładnie ....zmień filtr. Mann albo knecht ...nic innego.

  6. #66
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa

    Post

    Ostatecznie możesz zamienić olej na mineralny, ale z wysokiej półki. Tylko w dieslu przydałoby się taki olej wymieniać co 5 tyś ze względu na sadzę. Różnica między minerałem, a syntetykiem to około 1 bar, więc akurat da Ci to dużo.

    Hydroregulatory też się nie poddadzą to mit, który krąży tu i tam.

    Mierzyłeś to ciśnienie w końcu, czy tylko na czujniku polegasz. Jak wzrasta wraz z obrotami?

    Oczywiście dobrze by było znaleźć, gdzie to ciśnienie ucieka, bo wątpię, żeby to było coś poważnego. Nie dość, że silniki BMW pancerne z tamtych lat to tutaj masz jeszcze diesla, wał korbowy ciężko podnieść w pojedynkę :)
    pozdrawiam Bartek

  7. #67
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    ttrol 1 bar na minerale ???
    Na shellu przy 100* ma lepkość 23 mm2/s , na mineralnym na zimnym może mieć wyższe ciśnienie oleju ale nie na gorącym ? (choć mogę się mylić)
    Ja bym nigdy nie zalał mineralnego zwłaszcza do diesla.
    W przypadku MAGIELBMW740D zamknął bym temat oleju (zmień ten filtr na nowy)...

    Ps. nie wiem czy mam dobre info. ale kontrolki ciśnienia oleju, zapalają się poniżej 0,5 bara...

    MAGIELBMW740D zmierz ciśnienie.
    Ostatnio edytowane przez bawarczyk88i ; 02-06-2016 o 12:32

  8. #68
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Cytat Zamieszczone przez bawarczyk88i Zobacz posta
    ttrol 1 bar na minerale ???
    Na shellu przy 100* ma lepkość 23 mm2/s , na mineralnym na zimnym może mieć wyższe ciśnienie oleju ale nie na gorącym ? (choć mogę się mylić)
    Ja bym nigdy nie zalał mineralnego zwłaszcza do diesla.
    W przypadku MAGIELBMW740D zamknął bym temat oleju (zmień ten filtr na nowy)...

    Ps. nie wiem czy mam dobre info. ale kontrolki ciśnienia oleju, zapalają się poniżej 0,5 bara...

    MAGIELBMW740D zmierz ciśnienie.
    Nie tylko lepkość, zobacz jaka jest różnica gęstości. To jest clue różnicy między minerałem, a syntetykiem, lepkość to tylko kosmetyka na ciepłym. Różnica ciśnienia sprawdzona na moim OM602, syntetyk to 5W50 Valvoline Racing, na takim jeżdżę. Minerał to był również Valvoline VR1 mineral 20W50. Lepkość mają podobną, a gęstość już nie.
    pozdrawiam Bartek

  9. #69
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2013
    Posty
    244
    BMW
    E38 M60B40 Manual
    Skąd
    Mielec
    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    Nie tylko lepkość, zobacz jaka jest różnica gęstości. To jest clue różnicy między minerałem, a syntetykiem, lepkość to tylko kosmetyka na ciepłym. Różnica ciśnienia sprawdzona na moim OM602, syntetyk to 5W50 Valvoline Racing, na takim jeżdżę. Minerał to był również Valvoline VR1 mineral 20W50. Lepkość mają podobną, a gęstość już nie.
    No tak... Samo przez '' sie'' widać że 5W50 a minerał 20W50 lepkość będzie podobna, a gęstość inna (5W a 20W). Ale to już będzie kisiel w zimie...

  10. #70
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Tommo
    Dołączył
    Aug 2013
    Posty
    328
    BMW
    TTRS 438 KM i 617 Nm Lex RX450h
    Skąd
    Nowe Miasto nad Pilicą
    Przecież lepkość oleju odzwierciedla jego gęstość. Druga sprawa, to minerał za wzrostem temp. znacznie bardziej traci lepkość niż analogiczny syntetyk.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 11:58
  2. [elektronika] Czy można odłączyć akumulator na zimę?
    Przez daber w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 10:16
  3. Olej valvoline 10w40 czy 5w40...
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 22:18
  4. Czy zalać m30b35 syntetykiem 5w40 ???
    Przez LOCHA88 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 09:19
  5. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 23-11-2007, 23:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •