Strona 10 z 10 PierwszyPierwszy ... 8910
Pokaż wyniki od 91 do 99 z 99

Wątek: Pytanie odnosnie 740D Czy mogę zalać olej 10W40 ?? czy podoła w zimę ?

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ja bym do takiego silnika ceramizer wlał. Jak nie pomoże to nie zaszkodzi. http://www.ceramizer.pl/sklep/cerami...o-silnika.html
    Mineralny olej na pewno odpada przy tym silniku ponieważ ma za niską lepkość w temperaturze roboczej. To jest olej do fiata 126p.

  2. #2
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    akurat lepkość olejów mineralnych jest wyższa od syntetycznych w całym zakresie temperatur, chyba że wyrafinowałeś coś nowego...
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 05-06-2016 o 15:43

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN

    Post

    Cytat Zamieszczone przez ttrol Zobacz posta
    akurat lepkość olejów mineralnych jest wyższa od syntetycznych w całym zakresie temperatur, chyba że wyrafinowałeś coś nowego...
    Bardzo ciekawy artykuł o olejach
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=37593

  4. #4
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    znam ten artykuł, który w żaden sposób nie dowodzi, że olej mineralny jest gorszy pod każdym względem. Należy go wymieniać częściej i wszystko będzie ok, zgadza się, że ścina się szybciej i dlatego trzeba govwymieniać maks co 5kkm. Znam wiele osób jeżdżących w motosporcie na mineralu, który wymienia się co rajd. szkoda przepłacać za syntetyk. ja jeżdże na syntetykach, bo po pierwsze nie mam problemu takiego jak autor tematu, a dwa 5kkm robię miesięcznie, więc nie chciałoby mi się tak czesto wymieniać. Oleje mineralne dużo sie zmieniły od czasów 126p.

  5. #5
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Dlatego wcześniej napisałem ,że na miejscu kolegi który ma problem najpierw bym wymienił sam filtr oleju raz jeszcze i dodatkowo zastosował ceramizer. Myślę ,że ten ceramizer naprawdę mógłby pomóc. Wiem ,że czyni cuda bo sam go zastosowałem kiedyś do skrzyni biegów w jakiejś 5er jak mi drugi bieg haczył i problem w 80-90% znikną .
    Kombinowanie z olejami już raczej temu silnikowi nie pomoże.

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    Witam ,, o wlaniu minerala nie ma mowy do tego motoru (bynajmniej ja tego nie zrobie) w zime bedzie miał bardzo ciezko na tym oleju a nie chce zakatować motoru.. Cisnienie bylo sprawdzane kilka m-c temu i bylo dobre lecz nie pamietam jakie,,, Pompa oleju jak pisalem wczesniej jest nowa , filtr oleju zamawiany tylko z serwisu BMW ,, do czasu jak słoneczko nie wyszło z kontrolką było wszystko super na oleju ktory polecil bawarczyk88.. Gdyby cisnienie bylo faktycznie słabe to nie mógłbym jezdzic tym autem tyle czasu i tyle kilometrów bo juz by sie pewnie silnik skończył... Kolega z forum mial ten sam problem ze swoją e38 740d ,, zalał olej 10w40 i problem zniknął do czasu upałów po 30st,, Problem z tym silnikiem jest zagadką lecz cholera wie gdzie dokładnie ,, kumpel jak wspominałem posiada 740d e65 i nigdy podobnego problemu nie miał z tym silnikiem czyli cos moim zdaniem musieli ulepszyć ...

  7. #7
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    93
    BMW
    E38
    Skąd
    Kielce
    nie pamiętam czy o tym pisałeś - a sprawdziłeś podstawę filtra oleju, czy kanaliki są drożne?

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2013
    Posty
    115
    BMW
    740
    Skąd
    Gorzów
    Tego nie sprawdzałem ,, a jak to zrobić ? zdemontować filtr i bede widział czy są drożne ?

  9. #9
    Początkujący Użytkownik
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    93
    BMW
    E38
    Skąd
    Kielce
    Musisz zaopatrzyć się w uszczelkę podstawy filtra oleju i zdemontować podstawę. Zdarza się, że dostaje się tam brud (lub np. sylikon użyty przez poprzedniego własciciela), który uniemożliwia swobodny przepływ oleju - czasami to jest przyczyną zaświecania się kontrolki oleju

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-09-2013, 10:58
  2. [elektronika] Czy można odłączyć akumulator na zimę?
    Przez daber w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 09:16
  3. Olej valvoline 10w40 czy 5w40...
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 21:18
  4. Czy zalać m30b35 syntetykiem 5w40 ???
    Przez LOCHA88 w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-04-2011, 08:19
  5. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 23-11-2007, 22:16

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •