Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Wątek: Skrzynia manualna w 728, 730, 735

  1. #11

    Re: Skrzynia manualna w 728, 730, 735

    Cytat Zamieszczone przez Yngvie
    1) czy dostępność skrzyń manualnych do modeli 728, 720, 735 jest równie mała jak dostępność owej sławnej 6-cio biegówki do 740?
    2) Czy skrzynie manualne i sprzęgło dają sobie radę z obciążeniami motorów 2.8, 3.0 i 3.5? Panuje opnia że w 740 może być z tym krucho...
    3) Ile kosztuuje wymiana sprzęgła w np. 730? Cena części na allegro to ok. 300 zł... ale nie wiem czy to ta część(wyskakuje na wpisanie frazy: "e38 sprzęgło 730"), coś chyba mało trochę jak za komplętne sprzęgło...
    4) Polecacie w ogóle manual w mniejszych motorach?

    Pozdrawiam i z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki!
    Wracajac do pytania:
    1. Dostepnosc skrzyn do wymienionych przez Ciebie modeli jest oczywiscie wieksza
    2. Sprzeglo ma porownywalna trwalosc co w 740, poniewaz 740 ma i inna skrzynie, i inne kola zamachowe i kompletne sprzeglo jest inne - wieksze. Oczywiscie ze kazde mozna zajechac, ale jak 740 sie traktuje odpowiednio, to i one wytrzyma. Jak wiadomo 400Nm kusi..
    3. Te 300 co piszesz to raczej za tarcze sprzegla. Kompleyne jest drozsze, a kolo 2-masowe to juz wydatek przeszlo 2tys PLN. Koszt wymiany powinien byc dokladnie taki sam 730-740. Roboty przy 740 wiecej nie ma
    4. Czy polecam? Polecam jazde probna, poniewaz kazdy bedzie swoje chwalil. To jasne. Wpadnij na jakis spocik warszawski, to raczej da rade sie przejechac takim i owakim wozkiem, a o skrzynie czy to automat, czy manual sie nie martw..

    Pozdrawiam

    Sylwek

  2. #12
    Vip Vip Awatar max mt
    Dołączył
    Aug 2008
    Posty
    2,156
    BMW
    E38 735iA i E39 530d
    Skąd
    Koszalin
    Manualna skrzynia biegów jest słaba w korkach, wiadomo 1, 2 luz i tak do upadłego. W automatycznej skrzyni to bajka puszczasz hamulec i sam się toczy. Kwestia wygody
    ~~ черный бумер ~~
    Moje BMW - E38 735iA M62 i E39 530d M57
    EX - E30 316i, E34 525i, E32 730iA, E34 525TDS'A

  3. #13
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    904
    BMW
    E46 328Ci
    Skąd
    Wrocław
    To prawda - z manualem w E38 w korkach można się umęczyć :)

    Co do sprzęgła dodam, że zajechałem je tylko i wyłącznie na własne życzenie w ciągu 2 minut ;D ;D

  4. #14
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Dec 2008
    Posty
    157
    BMW
    730d E66
    Skąd
    Lidzbark
    Moim zdaniem to każda opcja w 7er jest dobra zależy kto co lubi,miałem 540 manual 6,powiem tak.. mocne auto ale jak sie konkretnie zapier....a to trzeba sie sprężać ze zmianą biegów bo no stop wskazka na czerwonym,automat zrobi wszystko za Ciebie.E38 jest troche cięższa także to znów inaczej wygląda.Ja w tej chcwili mam tylko 193KM i automat u mnie też sie zbiera a z tego że dużo jezdze to i sie sprawdza i jest ekonomiczny.
    Wiele serc jedno bicie - seria 7 ponad zycie!

  5. #15
    Moderator Mod Awatar BOSS
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    4,128
    BMW
    740i
    Skąd
    Dolny Slask
    Kierowca czujacy auto bez problemu zrobi ponad 200tkm na jednym sprzegle takze ciezko porownywac koszty eksploatacyjne automata do manuala- wiadomo ze automat jest przynajmniej 2x drozszy (sama wymiana oleju to juz koszt jak za kpl sprzegla w manualu)
    Ogolnie temat o wyzszosci manuali nad automatami lub na odwrot ;) byl szeroko rozpatrywany na naszym forum- wystarczy uzyc funkcji szuka a znadziesz temat:
    Temat o skrzyniach

    p.s: remik to przeciez calkiem normalne ze w 540i trzeba sie sprezac ze zmiana biegow- auto rozpedza sie duzo szybciej jak przy automacie :] a w miescie na 3ce jedzie od 20-150km/h :]
    Każdy człowiek jest jak książka, ma dobre strony, wystarczy tylko przekartkować te złe !!!

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •