Pokaż wyniki od 1 do 10 z 155

Wątek: edwadzieściacztery yazg.o.t.

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #11
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,709
    BMW
    e243164gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Ja kupiłem od osoby prywatnej. Auto być może przewinęło się przez bimmer classics, ale tylko w celach detailingowych.

    EDIT 18.11.2018
    W końcu zająłem się mankamentami wizualnymi.
    Nie wszystkimi, ale tymi, które już wystarczająco długo kłuły mnie w oczy.
    I tak dokładka i nosek przeszły ścieżkę zdrowia.








    Równocześnie marnowałem czas na mniej spektakularne modyfikacje.
    Jedną z nich była zmiana wiatraka visco. Zamarzył mi się czerwony. I jest czerwony.






    I na koniec postanowiłem podpisać swoje auto. Brakowało mi tylko elementu, który posłużyłby jako podłoże.
    Stąd pomysł na poniższy gadżet.


    EDIT 13.01.2019
    Z nowym rokiem mały update w kwestiach estetycznych.
    Tym razem przyciski wnętrza, a raczej ich oznaczenia.
    Poszperałem w internetach i znalazłem rozwiązanie na bolączkę wytartych oznaczeń przycisków foteli i manetek.
    Gotowe zestawy dostępne za wielką wodą...naturalnie.
    Tak wyglądały moje przyciski od elektryki i pamięci foteli.


    A tak po krótkiej zabawie z zamówionym zestawem.


    I porównanie przed i po na aucie.


    Dostało się również manetkom.












    Wyszło lepiej niż na zdjęciach, aparat deko przekłamuje.
    Efekt jak najbardziej mnie zadowala.

    EDIT 15.02.2019
    Drobne muśnięcia wizualne dzieją się w tzw wolnej chwili.
    Tym razem pokrywka zbiornika wspomagania otrzymała stosowne naklejki.




    EDIT 18.04.2019
    Ostatnie zdjęcie natchnęło mnie do poniższego zakupu.


    Przy kolejnej zmianie płynu wpadnie nowy zbiornik i będzie jak trzeba.
    Przy okazji, razem ze zbiornikiem, dokupiłem również wspomniany kiedyś wcześniej zawór servotronica.


    Udało się znaleźć w EU za w miarę rozsądną kwotę, więc grzechem było się nie skusić.
    Jego wymiana zakończy temat dodatkowego wspomagania, z którym miałem ostatnio drobny kłopot.
    Jak w większości tego typu przypadków awarii wspomaganie działało jak mu się przypomniało.
    Myślałem, że to wina zaworu, stąd jego zakup, ale okazało się, że to wina sterownika.

    Oryginalny rozciąłem i przelutowałem dwa tranzystory.


    Niestety nic to nie dało.
    Zacząłem więc poszukiwania alternatywy i możliwości adaptacji rozwiązań z innych aut.
    Przekopałem internety i okazuje się, że nawet BMW wymyśliło nowszy typ sterownika i przejściówkę do niego z okrągłych wtyczek.
    Sterownik ma postać przkaźnika np. - 32431162736, a przejściówka to szumnie nazwany repair kit - 32431162736.
    Szukając dalej w internetach okazuje się, że inni produceni aut w tamtych czasach korzystali z podobnych rozwiązań.
    Efektem tego jest poniższy mariaż.
    Kto powiedział, że Audi i BMW nie mogą współpracować :)


    Odczyt napięcia na uruchomionym silniku to jakieś 6V przy prędkościach parkingowych i spada do 2,5-3V przy wyższych i odcięciu działania servotronic'a.


    W planach, jak już napisałem, wymiana zaworu, ale na chwilę obecną stary działa poprawnie, więc zapewne operacja odwlecze się w czasie.
    Ostatnio edytowane przez yaz ; 18-04-2019 o 09:17

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •