-
yazg.o.t.
Vip
Ja kupiłem od osoby prywatnej. Auto być może przewinęło się przez bimmer classics, ale tylko w celach detailingowych.
EDIT 18.11.2018
W końcu zająłem się mankamentami wizualnymi.
Nie wszystkimi, ale tymi, które już wystarczająco długo kłuły mnie w oczy.
I tak dokładka i nosek przeszły ścieżkę zdrowia.




Równocześnie marnowałem czas na mniej spektakularne modyfikacje.
Jedną z nich była zmiana wiatraka visco. Zamarzył mi się czerwony. I jest czerwony.



I na koniec postanowiłem podpisać swoje auto. Brakowało mi tylko elementu, który posłużyłby jako podłoże.
Stąd pomysł na poniższy gadżet.

EDIT 13.01.2019
Z nowym rokiem mały update w kwestiach estetycznych.
Tym razem przyciski wnętrza, a raczej ich oznaczenia.
Poszperałem w internetach i znalazłem rozwiązanie na bolączkę wytartych oznaczeń przycisków foteli i manetek.
Gotowe zestawy dostępne za wielką wodą...naturalnie.
Tak wyglądały moje przyciski od elektryki i pamięci foteli.

A tak po krótkiej zabawie z zamówionym zestawem.

I porównanie przed i po na aucie.

Dostało się również manetkom.






Wyszło lepiej niż na zdjęciach, aparat deko przekłamuje.
Efekt jak najbardziej mnie zadowala.
EDIT 15.02.2019
Drobne muśnięcia wizualne dzieją się w tzw wolnej chwili.
Tym razem pokrywka zbiornika wspomagania otrzymała stosowne naklejki.



EDIT 18.04.2019
Ostatnie zdjęcie natchnęło mnie do poniższego zakupu.

Przy kolejnej zmianie płynu wpadnie nowy zbiornik i będzie jak trzeba.
Przy okazji, razem ze zbiornikiem, dokupiłem również wspomniany kiedyś wcześniej zawór servotronica.

Udało się znaleźć w EU za w miarę rozsądną kwotę, więc grzechem było się nie skusić.
Jego wymiana zakończy temat dodatkowego wspomagania, z którym miałem ostatnio drobny kłopot.
Jak w większości tego typu przypadków awarii wspomaganie działało jak mu się przypomniało.
Myślałem, że to wina zaworu, stąd jego zakup, ale okazało się, że to wina sterownika.
Oryginalny rozciąłem i przelutowałem dwa tranzystory.

Niestety nic to nie dało.
Zacząłem więc poszukiwania alternatywy i możliwości adaptacji rozwiązań z innych aut.
Przekopałem internety i okazuje się, że nawet BMW wymyśliło nowszy typ sterownika i przejściówkę do niego z okrągłych wtyczek.
Sterownik ma postać przkaźnika np. - 32431162736, a przejściówka to szumnie nazwany repair kit - 32431162736.
Szukając dalej w internetach okazuje się, że inni produceni aut w tamtych czasach korzystali z podobnych rozwiązań.
Efektem tego jest poniższy mariaż.
Kto powiedział, że Audi i BMW nie mogą współpracować :)

Odczyt napięcia na uruchomionym silniku to jakieś 6V przy prędkościach parkingowych i spada do 2,5-3V przy wyższych i odcięciu działania servotronic'a.

W planach, jak już napisałem, wymiana zaworu, ale na chwilę obecną stary działa poprawnie, więc zapewne operacja odwlecze się w czasie.
Ostatnio edytowane przez yaz ; 18-04-2019 o 09:17
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum