Strona 1 z 11 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 109

Wątek: edwadzieściacztery yazg.o.t.

  1. #1
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,446
    BMW
    e24gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14

    Post edwadzieściacztery yazg.o.t.

    Nie mogłem się zebrać w sobie do spisania znanej mi historii tego egzemplarza.
    W końcu postanowiłem jednak umieścić wszystko w jednym miejscu.

    Mowa o e24 w wersji USA z 1985 roku. Auto jest w moich rękach już jakiś czas i postaram się opisać jego losy nie tylko za mojego władania :)
    Na początek rozkodowany VIN.
    Type code EC84
    Type 635 CSI (USA)
    Dev. series E24 ()
    Line 6
    Body type COUPE
    Steering LL
    Door count 2
    Engine M30
    Cubical capacity 3.50
    Power 0
    Transmision HECK
    Gearbox AUT
    Colour ZINNOBERROT (138)
    Upholstery PERLBEIGE LEDER (0206)
    Prod. date 1985-04-01
    Order options
    No. Description
    290 BMW LM-RAEDER 7JX15,225/55R15V
    459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY
    481 SPORT SEATS F DRIVER/FRONT PASSENGER
    551 ON-BOARD COMPUTER II W REMOTE CONTROL
    708 M-SPORT LEATHER STEERING WHEEL II

    Nie ma tego dużo jak widać, ale później postaram się opisać dokładniej co siedzi w tej czerwonej puszce.
    Wyprodukowane w prima aprilis, sprzedane miesiąc później, popłynęło za wielką wodę, konkretnie do słonecznej Californii.
    Tam pierwszy właściciel użytkował je przez 4 lata, później odkupił je jego znajomy, który, wraz z rodziną, użytkował je przez natępne 25lat.
    Po drodze niestety drugiemu właścicielowi się zmarło i auto przejęła jego córka.
    Od tego czasu e24 więcej stała niż jeździła, była w rodzinie raczej z sentymentu.
    W końcu zapadła decyzja o sprzedaży i 6er po 29 latach w słońcu przypłynął w czerwcu/lipcu 2014 do Europy.
    Poniżej dane z CarFax, uzyskane dzięki uprzejmości bez-wypadkowe.net.

    Class: Sport Car - Upper Premium
    Engine: 3.5L I6 FI
    Country of Assembly: Germany
    Vehicle Age: 29 year(s)
    Calculated Owners: N/A

    VIN: WBAEC840XFXXXXXXX
    Year: 1985
    Make: BMW
    Model: 6-Series 635CSi
    Style/Body: Coupe 2D
    Accident Check
    Reported accidents: 0
    Title and Problem Check
    Your vehicle checks out:
    Odometer Check
    Your vehicle checks out:
    Last Reported Odometer Reading: 145,016
    Vehicle Use and Event Check
    Specific vehicle use(s) or events reported
    View Detailed History
    Accident Check
    Not all accidents / issues are reported to Vehicle History.
    Your Vehicle Checks Out: There have been no accidents reported to Vehicle History for this 1985 BMW 6-Series 635CSi

    (WBAEC840XFXXXXXXX). Vehicle History receives its accident data from government sources and independent agencies,

    and based on the information available to us, we have found that no accidents have been reported on this vehicle.
    Title and Problem Check
    Your Vehicle Checks Out: Vehicle History's database for this 1985 BMW 6-Series 635CSi (WBAEC840XF0611407) shows no

    negative titles or other problems. When reported to Vehicle History, these events can indicate serious past damage

    or other significant problems, and disqualifies the vehicle for Vehicle History Buyback Protection. Check the

    Vehicle Use and Event Check for reported accidents that can affect vehicle safety and value.
    0 Problem(s) Reported: 15 Title/Problem areas checked:
    No abandoned title record
    No damaged title or major damage incident record
    No fire damaged title record
    No grey market title record
    No hail damage title record
    No insurance loss title or probable total loss record
    No junk or scrapped title record
    No manufacturer buyback/lemon title record
    No odometer problem title record
    No rebuilt/rebuildable title record
    No salvage title or salvage auction record
    No water damaged title record
    No NHTSA crash test record
    No frame/unibody damage record
    No recycling facility record
    Odometer Check
    Your Vehicle Checks Out: Vehicle History examined the reported odometer readings reported to Vehicle History for

    this 1985 BMW 6-Series 635CSi (WBAEC840XFXXXXXXX) and no indication of an odometer rollback or tampering was found.

    Vehicle History uses business rules to determine if reported odometer readings are significantly less than

    previously reported values. Not all reported odometer readings are used. Title and auction events also report

    odometer tampering or breakage.
    0 Problem(s) Reported: Mileage Date Reported
    103,909 06/30/1997
    109,063 07/01/1999
    113,431 07/26/2001
    115,634 06/27/2003
    119,160 08/30/2005
    121,539 07/03/2007
    129,531 07/02/2009
    135,541 07/29/2011
    145,016 08/13/2013
    Vehicle Use and Event Check
    Information Reported: Vehicle History shows additional vehicle uses or events reported to Vehicle History for this

    1985 BMW 6-Series 635CSi (WBAEC840XFXXXXXXX). This includes reported vehicle uses such as rental or lease, and

    events such as whether the vehicle has been reported to have had a loan/lien or a duplicate title issued. Other

    events show if the vehicle has a reported accident and how many calculated accidents or if it has been reported

    stolen or repossessed. It is recommended to have pre-owned vehicles inspected by a third party prior to purchase.
    0 Event(s) Reported: 6 Vehicle uses checked:
    No fleet, rental and/or lease use record
    No taxi use record
    No police use record
    No government use record
    No livery use record
    No driver education record
    1 Event(s) Reported: 9 Vehicle events checked:
    No accident record reported through accident data sources
    No corrected title record
    No duplicate title record
    Emission/safety inspection record(s)
    No loan/lien record
    No fire damage incident record
    No repossessed record
    No theft record
    No storm area registration/title record
    Detailed Vehicle History
    Below are the historical events for this vehicle listed in chronological order. Any discrepancies will be in bold

    text.
    Report Run Date November 18, 2014 4:37:06 AM EST
    Vehicle: 1985 BMW 6-Series 635CSi (WBAEC840XF0611407)
    Event date Location Odometer reading Data Source Details
    06/30/1997 CA 103,909
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    07/01/1999 CA 109,063
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    07/26/2001 CA 113,431
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    06/27/2003 CA 115,634
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    08/30/2005 CA 119,160
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    07/03/2007 CA 121,539
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    07/02/2009 CA 129,531
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    07/29/2011 CA 135,541
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    08/13/2013 CA 145,016
    State Agency PASSED EMISSION INSPECTION
    This Vehicle's Glossary
    Below are the specific definitions for events that appear in this vehicle's report.
    More information is available in the full Vehicle History glossary.
    Term Section Location Definition
    Emission/Safety Inspection Vehicle Use and Event Check An approved emission testing station has inspected the

    vehicle to measure the amount of pollutants the vehicle emits into the environment.


    Auto jest bezwypadkowe, miało jedynie uszkodzenie przedniego, prawego błotnika. Co widać, ponieważ odcień lakieru jest do odróżnienia nawet po ciemku i po kilku głębszych.
    Możliwe, że niektórzy z Was będą kojarzyć to e24 z ogłoszenia na GIEŁDZIE KLASYKÓW.
    Mnie, do jego zakup skusiła historia, bezwypadkowość, stan ogólny.
    Ten ostatni, chociaż jak na 29lat nie był najgorszy to jednak wymagał interwencji.
    I tak na pierwszy ogień poszło obicie szyberdachu.
    PRZED

    PO

    Równocześnie wymieniłem regulator napięcia oraz akumulator na nowy.

    Ale ponieważ efekt napięciowy nadal mnie nie zadowalał to alternator przeszedł kompleksową renowację. Wpadł też jego napinacz.

    Ożywiłem również silniczek wycieraczek, ponieważ zastany tam smar już dawno stracił swoje właściwości i blokował zębatki silnika.
    OBC dostał też nowe żarówki podświetlające. Dostać się do niego to koszmar. Trzeba demontować tunel i prawie że konsolę środkową.
    Dzięki koneksjom służbowym byłem w stanie po kosztach zakupu sprowadzić z USA elektrozawory ogrzewania. Dokładniej, e24 ma tylko jeden EZ, ale wziąłem dwa. Jeden na zapas. Stary po 29 latach już nie działał.

    Wymianie poddana została również kopułka i palec rozdzielacza.

    Naturalnie ustawiłem też luz zaworowy. Wartości jakie zastałem pod pokrywą dosłownie można było nazwać wolną amerykanką.
    Rzut oka na wnętrzności i stan świec.


    Przy przejazdach po nierównościach coś mi brzęczało. Przyczyna całkiem prozaiczna - wieszaki wydechu.


    W tzw międzyczasie oddałem tapicerkę do renowacji, tzn miała być tylko tapicerka. Skończyło się praniem środka renowacją foteli przód i tył oraz kierownicy i wypchnięciem kilku zagłębień na karoserii.
    Szczegóły TUTAJ.

    Kolejnymi zajęciami były wymiana zawieszenia i elementów układu kierowniczego.
    Wymieniłem wszystkie wahacze z przodu, jak również drążki kierownicze.
    Gumy stabilizatorów przód i tył oraz łączniki stablizatorów tylnich (przednie byly już wymienione).
    Wymieniłem również bycze jaja.

    Zająłem się także układem wspomagania siły hamowania, czyli tzw kulą ciśnienia.
    Po drodze były też typowe czynności serwisowe jak np. zmiana oleju i filtra w skrzyni, czy zmiana pasków.
    Zdjęć nie mam, bo mi się nie chciało.

    Pod lupę wziąłem też układ chłodzenia.
    Zainstalowałem nową pompę wody, nowy termostat (stary był za szybki - otwierał się przy 70C, powinien przy 80C) oraz nowe visco.


    Środkowy termostat chociaż niby szukany po nr części okazał się innej konstrukcji.
    Stąd kolejny, właściwy, po prawej.

    Wpadło też nowe wygłuszenie maski.
    PRZED

    PO

    Po ww zabiegach postanowiłem zrobić kontrolną przejażdżkę i tak się zagapiłem, że zrobiłem ciągiem 1200km, z przerwami na tankowania. ;)
    Średnie spalanie wyszło ca. 10L/100km.

    W tym samym czasie, z próżności, nabywałem też lepsze i gorsze smaczki związane z i przeznaczone do e24.
    Ponownie przydały się służbowe kontaky, dzięki którym za kwoty rzędu 2USD nabyłem literaturę fachową.

    Nabyłem także znany i lubiany kanister w koło 9L.

    Jak również zestaw śrub zabezpieczających BMW na kluczyk.

    Na montaż czeka również radio BLAUPUNKT wraz ze zmieniarką.

    Także przekładnia servotronic z modułem, co prawda z e32 i nie mam fabrycznie wiązki ale jak żartują niewidomi - nie widzę przeszkód - w jej adaptacji.

    Plany na najbliższą przyszłość:
    - regeneracja wtrysków, zestaw naprawczy już czeka

    - wymiana kabli i świec
    - wymiana cewki zapłonowej
    - wymiana amortyzatorów, celuję w bilstein b6 sport (Bil_001953)
    - wymiana sprężyn na H&R 29534-2
    - wyciągnięcie wgniotki nad lewymi lampami i polakierowanie całego noska
    - lakierowanie prawego błotnika
    - spawanie i lakierowanie dokładki zderzaka
    - ożywienie klimatyzacji - fabrycznie byla na R12
    - pierdoły elektryczne - ożywienie wskaźnika inspekcji, ujarzmienie błędu poziomu oleju, itp
    - lepsiejsze rolki coby dopełnić całości
    - wklejenie nowych naklejek pod maską


    Uff....na razie chyba wszystko. Kolejne wpisy w miarę postepów.
    I jeszcze kilka zdjęć.
    Ostatnie chwile w USA





    Drobne prace w PL

    I trzy ujęcia z wolnej ręki.


    Ostatnio edytowane przez yaz ; 21-11-2015 o 17:23

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Kazikm3
    Dołączył
    Jan 2014
    Posty
    756
    BMW
    735iA 320ci cabrio
    Skąd
    UK
    piękny rekin :)

    moje marzenie ;)
    Jeżeli miałbym ogolić się na łyso, nosić na szyi złoty łańcuch i „prać” ludzi kijem bejsbolowym, tylko po to, aby prowadzić na co dzień BMW E 38, robię to od razu.

  3. #3
    Doświadczony Użytkownik Awatar darekbb
    Dołączył
    Apr 2015
    Posty
    1,434
    BMW
    E38 730iA 1995
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Wspaniałe auto gratuluję i podziwiam za wytrwałość :)

  4. #4
    Super Moderator Awatar Anatol
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    6,068
    BMW
    e38 735 iA
    Skąd
    Warszawa
    Klasyka gatunku.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik Awatar Velocityraptor
    Dołączył
    Mar 2015
    Posty
    315
    BMW
    było E38 750i, będzie E38 750i
    Skąd
    OKR
    Piękne auto. Za przód powinni dać nagrodę Nobla.

    Co żona na te wszystkie inwestycje?

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar phdomek
    Dołączył
    Sep 2015
    Posty
    142
    BMW
    e32 730i V8 93''
    Skąd
    L-wo
    Zazdraszczam i cierpliwie będę czekał na następna z kolekcji

  7. #7
    yazg.o.t. Vip Awatar yaz
    Dołączył
    Jan 2011
    Posty
    2,446
    BMW
    e24gt
    Skąd
    inąd
    Blog
    14
    Dzięki za dobre słowo Panowie.
    Cytat Zamieszczone przez Velocityraptor Zobacz posta
    ...Co żona na te wszystkie inwestycje?
    Żona zakazała mi pić. Powiedziała, żebym szanował nerki i wątrobę, bo to źródło finansowania tej czerwonej fanaberii :D
    Wcinam suchy chleb, popijam wodą i jakoś się kręci ;)

  8. #8
    Damian Vip Awatar vramzes
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2,946
    BMW
    BMW E36 320 , EX : e32 730 iA , e38 730i manual, e32 730 Shadow Line
    Skąd
    BRALIN
    Cytat Zamieszczone przez Kazikm3 Zobacz posta
    piękny rekin :)

    moje marzenie ;)
    jak i moje :) piękna sztuka , gratuluję

  9. #9
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2014
    Posty
    1,871
    BMW
    e38 M62B44
    Skąd
    Barlinek
    Wow. Mega opis i mega klasyk. Pozazdroscic. A widze ze bedzie tylko lepiej.
    Gratulacje.
    Pzdr.

  10. #10
    Smerf Czepialski Awatar tuczi77
    Dołączył
    Oct 2008
    Posty
    11,849
    BMW
    E32 740iA
    Skąd
    ONA --> DW
    Blog
    1
    Resorakami się bawisz? Taki duży? :D :D :D

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •