Kurde czyli jak zamiennik to trzeba by jakoś zacisnąć końcówki i wsadzić do oryginalnej wtyczki. W sumie to sam nie wiem czy sonda już skończyła żywot czy też nie. Jak to sensownie sprawdzić?
Kurde czyli jak zamiennik to trzeba by jakoś zacisnąć końcówki i wsadzić do oryginalnej wtyczki. W sumie to sam nie wiem czy sonda już skończyła żywot czy też nie. Jak to sensownie sprawdzić?
Przebiegiem ;)
Mogę sondę koledze sprowadzić nową za 300zł przy wpłacie na konto o numerze 0 258 005 313 jest to sonda montowana od nowości i tylko ta działa dobrze, testowałem chińczyka za 60zł było ok ale przez miesiąc później oscylacja stanęła na dobre oraz testowałem zamiennik do zaciskania kabli w kostce bosch za ok 160zł sonda od nowości nie miała oscylacji.
Musisz podjechać do kogoś na interfejs diagnostyczny nawet jak nie ma wywalonego błędu sondy to poproś o sprawdzenie parametrów sondy, powinno oscylować w zakresie od 0 do 1V.
Ostatnio edytowane przez ManiacDrifting ; 16-11-2015 o 17:39
Cholera trudna sprawa widzę. Muszę kiedyś na kompie sprawdzić co pokaże. Generalnie napięci powinno się zmieniać tak? Czy jeśli sonda juź kończy żywot to może to mieć wpływ na obroty, falowanie itd?
Prawda jest taka, że sondę tak czy siak należałoby wymienić, bo jej żywotność to 150-180kkm, więc jeśli masz w aucie wyższy przebieg to nie łudź się, że ktoś ją przed Tobą wymienił. Oczywiście pod warunkiem, że czujesz potrzebę doprowadzenia auta do porządku i pojeżdżenia nim dłużej niż do 1. awarii, której koszt naprawy przekroczy 500 PLN. Jeśli jest inaczej to zmierz tak jak pisze Maniac i jeśli będzie uszkodzona to kup sprawną używkę.
Hej, Dawid , wadliwa sonda może Ci niezle skatować silnik: jeżeli nawet sonda działa, lecz zbyt powoli - wolniej niż 3 sekundy zwłoki reakcji na
brak/obecność tlenu w spalinach - to ufający jej bezgranicznie sterownik dawki paliwa (w DME) podaje za ubogo/za bogato daleko poza dopuszczalne
granice normalnej regulacji oscylacyjnej. Efekt jest taki, że w komorach spalania na przemian tworzony jest nagar / zbyt wysoka temperatura, co prowadzi
do tworzenia osadów twardych i częstokroć "zapiekania" pierścieni; świece są na to dość odporne, ale w końcu i one padną w b. szczególny sposób, na co
użalało się kilku Naszych Kolegów: silnik robi się niezdecydowany lub wręcz dławi się przy nagłym otwarciu przepustnicy.
Tak więc tuczi dobrze doradza: nówka Bosch i zmory precz. Nie zawsze poznasz po pracy silnika, że sonda ma dość, więc odżałuj trochę grosiwa na profi
naprawę. Przewodów sondy ne da się zlutować stopami PbSn ani SnAgCu, czyli niskotopliwymi - zwykłą lutownicą. Zaciskania bez odpowiednich przyrzą-
dów także nie polecam, bo za czas jakiś ktoś straci dużo nerwów zanim zdiagnozuje utleniony, zły styk w tym obwodzie. Coś o tym wiem z własnego wk...
doświadczenia. Zwykłym multimetrem, wkłuwając się pomiędzy szary i czarny przewód pracującej sondy możesz z łatwością określić, że umarła (pomiar na
zakresie 2V= ; brak zmian napięcia), ale trudniej jest określić, że działa i jak jej to idzie (skokowe zmiany napięcia w zakresie 0,2 ... 0,9 V +/- 0,1V ). Sprawna
sonda może tak szybko "czytać tlen", że na wyświetlaczu multimetra trudno coś odczytać. Oscyloskop jednoznacznie definiuje jakość pracy sondy i pozwala
na dość trafne "wróżby" ile to ona jeszcze może pożyje. Przy naszych paliwach 150kkm to b.dobry wynik.
Ostatnio edytowane przez AMC ; 17-11-2015 o 00:49
Pozdrawiam - Andrzej
Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.
Być, Mieć, Wiedzieć.
Na zegarach bije ok 260kkm ( o ile ich ktoś nie wymienił) więc pewnie sonda też zakończyła swój żywot.
Podsumowując: co tu kupić? Oryginał Bosha? ten zaciskany uniwersalny? Bo jedyne co znalazłem po numerach to oryginał za 800...
Ty coś czytasz czy tylko przeglądasz obrazki? Szukaj dedykowanego Boscha o numerze 0 258 005 313 za rozsądne pieniądze a nie takie jak w Inter Cars. W ASO-BMW.pl juz dodali go do listy i możesz go po zalogowaniu kupić z rabatem za 325 PLN http://www.aso-bmw.pl/search/view/?numer=11781720537
Wybacz tuczi77 zamotałem się w tych numerach... dzięki za pomoc :)
Bosch 0 258 005 313 nowy z gwarancją i możliwością reklamacji za 277,- złotych brutto + ok. 22,- zł koszt wysyłki (Krosno, rozumiem?). Faktura VAT.
Pozdrawiam - Andrzej
Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.
Być, Mieć, Wiedzieć.