Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: DSP zamiast HiFi E38 Lift - jakie dokładnie różnice

  1. #1
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek

    Post DSP zamiast HiFi E38 Lift - jakie dokładnie różnice

    Witam

    Potrzebuję kogoś kto przekładał lub całkowicie demontował instalację DSP z E38.

    Interesują mnie różnice tj.

    wiązki jakie dokładnie są co z czym się połącza (opis każdej wtyczki wzmacniacza co do czego podpiąć)
    chciałbym poznać zasadnicze różnice między tymi instalacjami HIFI vs DSP
    Które wiązki można wykorzystać itp

    prosze tylko o konkretne odpowiedzi a nie coś w stylu że nie ma to sensu i że się nie opłaca itp

    co do kodowania to ten temat ogarnę bez problemu interesuje mnie tylko elektryka czyli co z czym skąd zasilanie itp

    Byłbym wdzięczny nawet za coś w stylu prostego schematu blokowego czyli wiązki moduły i jak to ma wyglądać po połączeniu.



    Edytuj posty!
    Ostatnio edytowane przez Anatol ; 10-11-2015 o 08:01

  2. #2
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    155
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    olkusz
    Ja robiłem to u siebie. Cała operacja elektryczna odbyła się w bagażniku. Jeżeli zakupisz wzmacniacz DSP z kostkami i kawałkiem instalacji to poprostu laczysz i lutujesz przewody o tych samych kolorach. U mnie w samochodzie tj. E38 750 polift kolory przewodów byly identyczne. Operacja była baaardzo prosta. Kolejny etap to przełożenie samych glosnikow. Jeżeli przełożyć je razem z komorami rezonansowym to będziesz musiał delikatnie podrzezbic kostki które wchodzą w przyłącze w komorze oraz od glosnikow średnio i wysokotonowych. Wtyczka od Hi-Fi ma taka delikatną wypustke natomiast wtyczka od DSP tego nie posiadała. Kostki praktycznie są identyczne poza ta wypustką. Musisz ją ściąć nozykiem do tapet, jak będziesz miał to w rękach to od razu zajarzysz o co chodzi. Operacja baaardzo prosta.

  3. #3
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    Czyli mówisz że jakiś dodatkowych kostek nie będzie? do wzmacniacza DSP wchodzą 3 kostki natomiast do zwykłego dwie. zastanawia mnie do czego jest ta trzecia.

  4. #4
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    155
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    olkusz
    Już nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się że po prostu te dwie podzielone są na trzy kostki. Na pewno nic dodatkowo nie musisz ciągnąć. Tak jak pisałem cała operacja odbywa się w bagażniku. Aha do zmieniarki musisz mieć specjalny przewód "cyfrowy". Po podłączeniu Wzmacniacza DSP sygnał analogowy ze zmieniarki zniknie. Jeżeli nie chcesz kupować tego przewodu to możesz go wykonać własnoręcznie. Materiały masz również w... swoim bagazniku ;) jezeli masz tuner tv analogowy w bagażniku to do niego idą dwie anteny zakończone dokładnie takimi samymi wtykami, wystarczy obciąć te przewody z wtyczkami. wystarczy po około 30 cm i te dwa odcinki polutować i zaizolować. Tuner i tak jest już nie używany ponieważ sygnał analogowy nie jest już transmitowany. Z jednej z wtyczek od DSP wychodzą jeszcze 4 przewody od telefonu. łatwo poznasz bo to jedyne jakie nie zostaną połaczone ze starą instalacją. Jeżeli dobrze pamiętam to przewody do których należy się wpiąć znajdziesz pod lewa rylną lampą. Przewody są o tych samych kolorach, wystarczy się wlutować.

  5. #5
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Oct 2007
    Posty
    877
    BMW
    730D
    Skąd
    RADOM
    przewody dzielisz ze wzmacniacza z dwoma wtyczkami dochodzą do tego jeszcze przewody od pułki z tyłu z głośnikami dsp i dopasowujesz te wszystkie przewody do wzmacniacza dsp z 3 wtyczkami.
    730

  6. #6
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    Czyli mam rozumieć że wiązek dodatkowych poza tą do półki tylnej nie prowadzę?

  7. #7
    Zaawansowany Użytkownik
    Dołączył
    Nov 2012
    Posty
    155
    BMW
    e38 750i
    Skąd
    olkusz
    Dokładnie tak :-)

  8. #8
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    już się sporo w temacie doedukowałem znalazłem schemat wyprowadzeń wzmacniacza na jakiejś stronie RU. Więc temat jasny jak już dołożę dsp do fabrycznego hifi zrobie poradnik krok po kroku żeby nie było więcej niepewnych osób takich jak ja

    Pozdrawiam i dzięki za wszelkie porady i wskazówki

  9. #9
    Vip Vip Awatar ELVIS
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    4,935
    BMW
    BRAK
    Skąd
    BEUTHEN/Bytom
    Zdawaj relację , może też tak zrobię bo mam HI-fI w mojej

  10. #10
    Zaawansowany Użytkownik Awatar winmediacenter
    Dołączył
    Jul 2013
    Posty
    534
    BMW
    E38 740i
    Skąd
    Sulejowek
    pewnie po weekendzie dostane wszystkie skłakowe więc na pewno się podzielę. Koszta niewielkie bo zaledwie 100zl za wzmak z końcówkami i 250 za komplet głośników z półką. Jeszcze poluję na tweetery 4 Ohm na przód bo pozostałe te same są co w ori dsp.

Podobne wątki

  1. [audio/video] [e38] Dolozenie dsp do hifi audio
    Przez Pawello77 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 31-10-2015, 17:11
  2. [audio/video] Zmieniarka USB/SD i system TOP Hifi/DSP, jest to możliwe
    Przez cursor w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 18-11-2014, 11:24
  3. Jakie głośniki w E38 z DSP?
    Przez prucnale w dziale Diagnostyka / AUDIO / VIDEO / NAVI
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-05-2013, 12:27
  4. Wiązka pod DSP a zwykła- różnice
    Przez dOOm_PL w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 09:38

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •