Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Wątek: Szarpania przy jeździe na tempomacie

  1. #11
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Ty ....wiesz że to nie głupi pomysł. Wajchę kupisz za grosze. :)

    edit @HTN patrz. Nawet w Breslau http://allegro.pl/bmw-e65-manetka-pr...865134538.html
    Ostatnio edytowane przez miro ; 10-01-2016 o 16:51

  2. #12
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Mimo iż mam generacje niżej to mam ten sam problem na tempomacie, auto przyspiesza i zwalnia, tzn prędkość utrzymuje ale czuć to bujanie i są wychyły na wskazówce ekonomizera. Błędów brak sam nie wiem co to jest.

  3. #13
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Czekaj az HTN wymieni wajche bo może rozwiązanie dostaniesz na talerzu :)

  4. #14
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Ja wajchy nie mam, a przyciski od multi-funkcji, która błędów nie ma. No ale poczekam.

  5. #15
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Faktycznie. Kurcze to może faktycznie nie być to no ale poczekajmy.

  6. #16
    Doświadczony Użytkownik
    Dołączył
    May 2011
    Posty
    2,605
    BMW
    ....
    Skąd
    ...
    Może to też być czujnik abs lewy tył, ten co mierzy prędkość samochodu, ja akurat mam wymieniony na jakiś autolog za 100zł, bo na szybko potrzebowałem, i raz na jakiś czas, szczególnie przy małych prędkościach parkingowych i skręcie kół załącza się pompa abs. Jak miałem oryginalny czujnik nie było problemu z tempomatem. A że używam tempo raz na ruski rok to nie potrafię określić czy to nie przez ten czujnik.

    Może on gubi sygnał i dlatego elektronika tempomatu świruje, a na wył tempomacie to my sami ustalamy prędkość.

  7. #17
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    A jest w BMW cos takiego jak " elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy " ??
    Edit Właśnie ,właśnie BARTOS może mieć racje. Kiedys czytałem o tym lewym tylnym czujniku
    Ostatnio edytowane przez miro ; 10-01-2016 o 22:06

  8. #18
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post

    Cytat Zamieszczone przez Bartos Zobacz posta
    Może to też być czujnik abs lewy tył, ten co mierzy prędkość samochodu, ja akurat mam wymieniony na jakiś autolog za 100zł, bo na szybko potrzebowałem, i raz na jakiś czas, szczególnie przy małych prędkościach parkingowych i skręcie kół załącza się pompa abs. Jak miałem oryginalny czujnik nie było problemu z tempomatem. A że używam tempo raz na ruski rok to nie potrafię określić czy to nie przez ten czujnik.

    Może on gubi sygnał i dlatego elektronika tempomatu świruje, a na wył tempomacie to my sami ustalamy prędkość.
    U mnie DSC bierze prędkość wszystkich kół. Sprawdziłem je podczas jazdy DISem. Wszystkie równo mierzą i wszystko jest OK. Nawet odpiąłem dziada, żeby sprawdzić co i jak, ale deska się zaświeciła iście świątecznie i tempomat przestał całkiem działać wraz ze wszystkimi systemami.

    Też myślałem, żeby wymienić czujnik prędkości przy kole, w którym wymieniałem ostatnio łożysko, ale sukinsyn kosztuje 400zł!

    Cytat Zamieszczone przez miro Zobacz posta
    A jest w BMW cos takiego jak " elektrozawór podciśnienia siłownika przepustnicy " ??

    Jest coś takiego pod kolektorem, ale nie do siłownika przepustnicy tylko EGR, bo przepustnica ma w moim aucie już silnik elektryczny. Poprzednie tempomaty były sterowane podciśnieniowo i tam w aktuatorze często zęby pękały.


    Co wiecie o tym lewym czujniku, bo nie znam tematu?
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 16-01-2016 o 13:00

  9. #19
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka
    Doczytałem o co kaman z tym czujnikiem przy lewym tylnym kole. Żeby inni nie musieli szukać - w niektórych modelach BMW, czujnik przy lewym tylnym kole podaje do sterowników jaka jest prędkość pojazdu. Jak chłopaki odłączali te czujniki, to im prędkościomierze nie działały.

    Sprawdziłem temat u siebie i przeprowadziłem mały test. Zamieniłem lewy czujnik z prawym. Numery w e65 są takie same, więc ich zamiana jest nierozróżnialna dla sterowników. Prawy czujnik był lekko obrudzony, więc go przeczyściłem szmatką i zamontowałem po lewej stronie. Test niestety nie przyniósł żadnej poprawy... :/

    Przeanalizowałem jednak to:
    Cytat Zamieszczone przez HTN Zobacz posta
    Jak dodaję gazu nogą, to ciąg jest równomierny, bez przerw. Jak dodaję gazu przez pchanie wajchy do przodu, bądź przez naciśnięcie przycisku powrotu do zaprogramowanej prędkości, to mi przerywa i ewidentnie widać po wskaźniku spalania chwilowego, że dawka paliwa jest moderowana.
    Skoro auto przy przyspieszaniu tempomatem szarpie, to nie jest to sensoryka utrzymywania prędkości. Wtedy przecież one nie mają nic do roboty. Stąd musi być to albo sama wajcha, albo sterownik...
    Co do samej wajchy, to jest układ zero-jedynkowy. Nie ma przyspieszania bardziej/mniej. Stąd mi to ją eliminuje. Test w ISTA nie wykazuje też przerw w jej działaniu - jak nacisnę, to cały czas jest napis "Pressed".
    Teraz mi jednak przyszedł do głowy jeszcze pomysł, czy przypadkiem mi chłopaczek, co ustawiał zbieżność czego nie nabroił przy czujniku nad pedałem hamulca...

    Będę sprawdzał dalej...
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 25-01-2016 o 18:54

  10. #20
    Doświadczony Użytkownik Awatar miro
    Dołączył
    Feb 2008
    Posty
    6,842
    BMW
    BRAK
    Skąd
    MEIN VATERLAND IST OBERSCHLESIEN
    Sprawdzaj ,sprawdzaj. Ja Ci powiem HTN to będzie taki pierd ze jak to w końcu znajdziesz to tak się uśmiejemy ,że hej.
    Powodzenia w szukaniu.

Podobne wątki

  1. [silnik] M62B44 przy szybszej jeździe wyrzuca płyn chłodniczy
    Przez moto_fan w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-06-2015, 19:00
  2. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 22:44
  3. [E65/66] po dynamicznej jeździe piszczy pasek
    Przez wiesiu w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 09:13
  4. [Stag] [e65] po jeździe na lpg nie odpala. A na pb jest ok
    Przez lysyadam27 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 22:22
  5. Zła praca silnika M62 po ostrej jeździe
    Przez pasjonat w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 121
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 19:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •