Pokaż wyniki od 1 do 10 z 48

Wątek: Szarpania przy jeździe na tempomacie

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Doświadczony Użytkownik Awatar HTN
    Dołączył
    Oct 2012
    Posty
    1,348
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Skąd
    okolice Frankfurtu / Wrocław / Kotlina Kłodzka

    Post Szarpania przy jeździe na tempomacie

    Dzisiaj jechałem 800km i zauważyłem dosyć poważne problemy z moim tempomatem.

    Jadę autostradą, auto normalnie przyspiesza, normalnie jedzie prosto jak trzymam nogę na gazie, ale jak tylko zaprogramuję prędkość, to tempomat prowadzi auto bardzo nerwowo. Z częstotliwością ok. 1Hz dodaje i ujmuje gazu w taki sposób, że jest to rejestrowane przeze mnie jako brak płyności i tak znacząco zakłócające komfort podróżowania, że całą trasę walnąłem bez tempomatu. Wrażenie jest jakby tempomat nagle chciał przyspieszyć, ale jak tylko podejmie akcję, to rejestruje, że ma badaną prędkość i zaniec-h-uje podjętych działań, po czym ponownie je wznawia. Tak dzieje się w kółko. Do tego jak zejdę z prędkością np. do 90km/h i ponownie przywołuję np. 130km/h, to w trakcie przyspieszania potrafi "czknąć", jakby silnik przerwał. Nic takiego się nie dzieję, jak przyspieszam pedałem gazu, czy jak jadę po prostej z nogą na pedale gazu (bez tempomatu oczywiście).

    Nie wiem czy jest to powiązane z powyższym tematem, ale wcześniej kilka razy zauważyłem, że jak startujac np. z 80km/h i przywołuję tempomatem wysokie prędkości (np. 180km/h), to tempomat potrafi się zapomnieć i rozpędza auto bez opamiętania. Efekt jest podobny jakby turbina mi się rozbiegła i auto nie chciało przestać przyspieszać. Wystarczy, że pociągnę wajchę tempomatu do góry, albo nacisnę hamulec, to wszystko wraca do normy. Zdarza się to bardzo sporadycznie, ale się zdarza.

    W komputerze nie ma błędów poza słynnym 3FC0 - przepływomierz (za duża różnica dla biegu jałowego), który to mam odkąd go kupiłem i błąd 009C56 "fogging sensor" w klimatyzacji.

    Jakieś pomysły co może być nie tak? Gdzie szukać?

    Pierwsze co mi przychodzi na myśl to EGR. Wyczytałem, że wyłącza się on poniżej 750 obr/min i powyżej 2800 obr/min. Spróbuję więc wrzucić tempomat przy tych wartościach obrotów i poobserwuję zachowanie.

    Zrobię też drugi test - odłączę tą cholerę i zaslepiej wężyk. Zobczę jak na to zareaguje.
    Ostatnio edytowane przez HTN ; 02-11-2015 o 21:55

Podobne wątki

  1. [silnik] M62B44 przy szybszej jeździe wyrzuca płyn chłodniczy
    Przez moto_fan w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 01-06-2015, 19:00
  2. Odpowiedzi: 53
    Ostatni post / autor: 22-07-2014, 22:44
  3. [E65/66] po dynamicznej jeździe piszczy pasek
    Przez wiesiu w dziale Witam, jestem nowy ...
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 09-09-2012, 09:13
  4. [Stag] [e65] po jeździe na lpg nie odpala. A na pb jest ok
    Przez lysyadam27 w dziale LPG / CNG
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 22:22
  5. Zła praca silnika M62 po ostrej jeździe
    Przez pasjonat w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 121
    Ostatni post / autor: 12-12-2009, 19:01

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •