Poka¿ wyniki od 1 do 4 z 4

W±tek: Wymiana ³o¿yska tylniego ko³a

  1. #1
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka

    Post Wymiana ³o¿yska tylniego ko³a

    Zamierzam siê niebwawem wzi±æ za ³o¿ysko z ty³. Wstêpnie zrobi³em oglêdziny i powiem szczerze, ¿e s³abo tam z doj¶ciem do ¶rub. Wykrêciæ to dziadostwo to pó³ biedy, bo ¶ci±gaczem to wyprasujê tak, jak tutaj: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/...tures-t129410/

    Zastanawia mnie jednak jak to zakrêciæ jak ju¿ wieloklin bêdzie w otworze ³o¿yska. Na fotach i w opisie tego nie ma, a jak patrzy³em to naprawdê z miejscem jest bardzo s³abo.

    Robi³ to kto¶ kiedy¶? Jak dokrêcali¶cie te 4 ¶ruby ³o¿yska - wyci±gali¶cie pó³o¶, czy bez te¿ pójdzie?

  2. #2
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    No, to sam sobie odpowiem. :) Dzisiaj wymienia³em ³o¿ysko. Przerypana robota do cna. Nie ma opcji odkrêciæ ³o¿yska od ty³ jakimkolwiek nasadowym kluczem - nawet tym z przed³u¿an± w±sk± szyjk±. Je¶li nawet siê uda pozbyæ ¶rub czym¶ wyj±tkowo specjalnym, to jest spory problem, ¿eby wyci±gn±æ... pó³o¶ z wieloklinu!!! W ¿yciu nie mia³em takich problemów jak dzisiaj, a pó³osi wyci±ga³em naprawdê ju¿ sporo. Na tej po prostu po³ama³em dwa ¶ci±gacze. Wieloklin by³ naprawdê ciasny. Dopiero dokupiony wielki ¶ci±gacz jak job twoja maæ da³ radê. Pó¼niej w³o¿enie pó³osi to nastêpny spory problem - u mnie nie obesz³o siê bez wyci±gniêcia jej z mostu i wbijania na wieloklin (gwint jeszcze nie wystawa³, ¿eby mo¿na by³o go ¶rub± podci±gn±æ). Umordowa³em siê dzisiaj i ju¿ nigdy tego nie mam ochoty powtarzaæ. Dla chêtnych spróbowania siê zakre¶lê zakres prac i zarazem najprostszy sposób wyci±gniêcia ³o¿yska:
    1. ¦ci±gasz ko³o (jak mas dekiel alufelgi, który maskuje ¶rubê pó³osi.
    2. Odrêcasz ¶rubê pó³osi - klucz dwunastok±tny 36. Trzeba dobrze siê zaprzeæ i uwa¿aæ, ¿eby dobrze siedzia³, bo nakrêtka jest bardzo niska (brawo za inteligencjê Panów z BMW...).
    3. ¦ci±gasz tarczê z zaciskiem.
    4. Odkrêcasz dwa górne wahacze i amortyzator.
    5. Odkrêcasz czujnik ABS.
    6. Wypinasz szczêki rêcznego z mechanizmem.
    7. Wyci±gasz z ty³ linkê rêcznego (jest na wcisk, wiêc da siê j± wytargaæ).
    8. Zak³adasz jaki¶ solidny ¶ciagacz i krêcisz ¶rub±, a¿ wyskoczy pó³o¶ z wieloklinu piasty. W niektórych przypadkach wypada on z bie¿ni± ³o¿yska, a w niektórych (jak moim) pó³o¶ wskakuje w stronê nadkola.
    9. Odkrêcasz doln± bardzo d³ug± ¶rubê od zwrotnicy.
    10. Jak masz wszystko na wierzchu to odkrêcasz 4 ¶ruby ³o¿yska. Id± bezproblematycznie.
    11. Wyprasowujesz piastê z ³o¿yska, pozbywasz siê ¶ci±gaczem bie¿ni, która zosta³± na pia¶cie (czêsto nie obywa siê bez ciêcia) i zaprosowujesz ³o¿ysko ponownie na pia¶cie.
    12. Przykrêcasz komplet ³o¿ysko+piasta do zwrotnicy.
    13. Wyci±gasz pó³o¶. Olej siê nie wyleje, je¶li auto jest przechylone lekko na podno¶niku.
    14. Nabijasz pó³o¶ na wieloklin piasty a¿ bêdzie mo¿liwo¶æ z³apania gwintu nakrêtk±.
    15. Zak³±dasz ca³± zwrotnicê z powrotem do auta i zwracasz uwagê, ¿eby pó³o¶ wskoczy³a w wieloklin mostu. Olewasz w tym krotku czy trafisz pó¼niej na ¶ruby wahaczy, czy nie, bo sobie nie poradzisz, ¿eby pó¼niej poprawnie wskoczy³.
    16. Skrêcasz wszysko do kupy i jak ju¿ za³o¿ysz zacisk, to w³±czasz rêczny i dorkêcasz ¶rubê pó³osi.

    Ogólnie roboty jest w brud, a ten gostek, kórego link poda³em w poprzedni po¶cie, to pewnie celowo pomin±³ moment monta¿u pó³osi i dorkêcenia ¶rub ³o¿yska. No chyba, ¿e w e60 jest mniejsza ¶rednica przegubu. W e65 nie ma opcji wymienionymi przez niego narzêdziami dostaæ siê do ¶rub. Robota ma³o przyjemna za pierwszym razem. Jakby polecia³o siê wg wy¿ej wymienionego schematu, to jako¶ to idzie, ale jest naprawdê sporo si³owania ze ¶ci±gaczami i wahaczami.

  3. #3
    Zaawansowany U¿ytkownik Awatar rexman
    Do³±czy³
    Jul 2015
    Posty
    659
    BMW
    e31
    Sk±d
    Irlandia

    Post

    Fajny opis!
    Na pewno siê przyda w momencie przyst±pienia do prac. Teraz bez zdjêæ nie wszystko jest jasne.

    Natomiast punkt 11, chyba nale¿a³oby zweryfikowaæ...
    Zostañ dawc± szpiku kostnego... dkms.pl

  4. #4
    Do¶wiadczony U¿ytkownik Awatar HTN
    Do³±czy³
    Oct 2012
    Posty
    1,346
    BMW
    ex-730Ld e66 / obecnie S350CDI L
    Sk±d
    okolice Frankfurtu / Wroc³aw / Kotlina K³odzka
    Sorry za brak zdjêæ. Zacz±³em je robiæ, ale ta pó³o¶ da³a mi tak w zad z demonta¿em i ponownym monta¿em, ¿e zrobi³o siê ciemno, a chcia³em auto posk³adaæ do kupy. Jak bêdê mia³ czas, to uzupe³niê opis na fotkach z netu.

Podobne w±tki

  1. Wymiana ³o¿yska ko³a ty³
    Przez sebobass w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 04-05-2015, 18:27
  2. Wymiana ³o¿yska (piasty) przód- PYTANIE
    Przez norbi 735il w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 08-02-2015, 18:53
  3. [hamulce] Wymiana ³o¿yska z piast± - problem z w³o¿eniem czujnika ABS
    Przez Luksus w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 16-08-2013, 21:26
  4. [silnik] Wymiana ko³a pasowego - E38 750
    Przez deim-s w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 20:29
  5. £o¿ysko tylniego ko³a
    Przez Derreg w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-01-2011, 21:49

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie mo¿esz zak³adaæ nowych tematów
  • Nie mo¿esz pisaæ wiadomo¶ci
  • Nie mo¿esz dodawaæ za³±czników
  • Nie mo¿esz edytowaæ swoich postów
  •