Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: NIE ODPALA? MULI? NIERÓWNO CHODZI? Mano prawdę Ci powie...

Mieszany widok

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #1
    Vip Vip Awatar ttrol
    Dołączył
    Jan 2009
    Posty
    4,086
    BMW
    e32 750 II 88/W124 250D V 93
    Skąd
    Zgorzała/Warszawa
    Z tymi pompami to dziwne, bo to oficjalne stanowisko Boscha, jak czytałem dokumentację motroników. Nie upieram się jednak przy tym, bo nie mierzyłem, możliwe, coś pozmieniali od czasów dokumentacji. W końcu tak się robi.

    Jeśli chodzi o DISa, to w M70 akurat ma bardzo mało funkcji diagnostycznych, czasów na wtryskach nie widać niestety. Są sondy, przepływomierze, temperatury i w zasadzie wszystko. W M60 jest tego dużo więcej. Tutaj bardzo ważną kwestia jest szczelny wydech na odcinku do sond i zaraz za nimi. Lewy tlen powoduje duże problemy w aksamitnej pracy tego silnika, pomijając już niepracujące prawidłowo sondy. Do tego dochodzą wolne kontrolery, które przy tak szybkich zmianach odczytów tlenu, nie nadążają z korekcjami, to wyraźnie widać u mnie jak wydech się zestarzał. W końcu w latach 80tych procesory były wolne. Dlatego pracuję nad tym, żeby wydech wreszcie wymienić na tym odcinku.

    Ale że masz tak dużo problemów to się dziwię, ja moją też opiekuję się dość długo, ale tak czynnie to od jakiś parunastu lat. Fakt dużo robiłem, ale auto nigdy nie stanęło, no może ostatnio po awarii pompy hamulcowej. U mnie jest 300 tyś, stuknęło dopiero ze dwa lata temu. Aczkolwiek wszystkie moduły przelutowałem, wymieniłem kondensatory i ewentualnie półprzewodniki zasilania. Więc dużo faktów wyprzedziłem.

    Jeżeli pisałeś o modułach włączających pompy, to też były dwa rodzaje. Pierwsza, to klucze mosfetowe, takie są u mnie. Ponieważ się mocno grzeją i pewnie padały jak pompy się zacierały, później zaczęli wsadzać zwykłe przekaźniki.

    U mnie jak były pompy na wylocie to brały prądu od diabła, wymieniłem na nowe jak kiedyś opisałem i teraz jest nie więcej niż 3A, a te klucze lekko ciepłe, a wcześniej parzyły.
    Ostatnio edytowane przez ttrol ; 27-10-2015 o 22:35
    pozdrawiam Bartek

  2. #2
    Początkujący Użytkownik Awatar AMC
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Skąd
    d. z W-wy, teraz z lasu

    Post

    Zrobię w sobotę filmik z tymi manometrami i przypnę do wątku. U Ciebie (M60 rozumiem?) startują dopiero sygnale z cpwk? Zmiany w doku to normalka, często gdzieś
    drobnym druczkiem sobie to zastrzegają bez obowiązku aktualizowania i powiadamiają ewent. tylko "swoich" albo i to nie. Dobry przejaw chęci szybkiego
    wdrożenia udoskonaleń.
    Chodziło mi kiedyś po głowie zdokumentowanie oscylogramów z wtrysków, ale przy tak relatywnie niskiej częstotliwości powtarzania cyklu - jak na klasycz-
    ny sprzęt lampowy bez szybkiej pamięci - był problem ze sfilmowaniem, migotało. Spróbuję lepszym sprzętem, odświeżyłeś mi temat. Może by tak przy kilku
    prędkościach rpm ? Jest coś takiego na Forum?
    Z kontrolerami to tak jest. Jak dostanie polecenie "wzbogacaj po 12 mms na cykl" to przez te 12 mikrosekund niczym innym nie może się zająć. Tak było w 8749
    Intell w E23. Były wołowate jak na obecne standardy, ale wtedy... cud techniki niepojęty, panie.
    Lewy tlen? W wydechach? Potrafi zasysać? Teoretycznie, jeśli amplituda pulsacji przeciwciśnienia wydechu nie spada poniżej atmosferycznego, to nie
    powinien. No tak, dochodzą jeszcze zawirowania... I szybki przepływ... Ale nie domyśliłbym się, że może tak być. Masz starszy typ sond LSH, czy w M60 jest już
    nowszy LSF? W temacie co, gdzie i w jakim czasie było montowane fabrycznie w samochodach jestem zupełnie niezorientowany.
    Literatura Boscha podaje dla LSH25 czas odpowiedzi powyżej sekundy @350*C (dolna graniczna temp. pracy) i <50ms @600*C (norm. temp. pracy).
    Mierzyłem kiedyś LSH przy pracy na jałowym, cykl miał gdzieś tak ok. 1 ... 1,5 sekundy. Grzałka pracowała, silnik był jeszcze niedogrzany.
    Te moje "problemy" to tak pół-żartem, sam je sobie zadaję, jak jakaś ciekawość mnie trawi. Właśnie! - trafiłeś z mosfetami. Wyrzezbiłem kiedyś przekaznik
    podpierany w ten sposób w celu uczynienia go bardziej niezawodnym, będę o tym pisał w wątku o przypadłościach wieku podeszłego, tu przekazniki zajmują
    czołowe miejsca.
    Dobrze, że zawczasu przelutowałeś moduły, też miałem nagłe hece z CCM-em, niegrozne. Polecam płyn do lutowania Ersin Multicore, rozpuszcza tlenki
    b.dobrze, tylko trzeba pozostałości zmyć jakimś spirytem, najlepiej izopropylowym - łatwo dostępny i sam nie zostawia śladów. Dobry do lusterek ;-).
    Modułkowi od pomp chyba też zrobię portrecik w negliżu i wrzucę tego pornosika.
    A co do samych pomp, które jak wiemy mocno Nam dokuczają, to myślałem spory czas wstecz, żeby się z nimi rozprawić jakoś, zmarzłem kiedyś okrutnie
    przez jedną taką. Radykalnym i na zawsze rozwiązaniem byłby pdpdb. silnik bezszczotkowy BLDC, to jest wykonalne. Wymaga chyba bliższego omówienia,
    gdyż brak mi kompletu info dot. samego auta/aut, liczę na Wasz autorytet. Pompa napędzana BLDC pobiera (-ła, była już taka) trochę ponad jeden amper
    na bence i nieco więcej na ON. To efekt wysokiej sprawności bezszczotkowca. Różne takie silniki ulepiam sam od podstaw, także w krótkich seriach,
    ze sterownikami. Być może temat na nowy wątek.
    Rzeczywiste problemy z Bunią nie są uciążliwe, za wyjątkiem może progów, które mi Ruda przyswaja. Znalazłem ntt. na Forum, dość dawny wątek.
    Ostatnio edytowane przez AMC ; 29-10-2015 o 00:03
    Pozdrawiam - Andrzej

    Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.

    Być, Mieć, Wiedzieć.

Podobne wątki

  1. Handlarz prawdę Ci powie:)
    Przez slowik871 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 19:52
  2. [silnik] po odpieciu akumulatora m62b44 nierówno chodzi
    Przez ruti w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 22:35
  3. Po odpaleniu chodzi nierówno...
    Przez koNik_N w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 21:55
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 18:19
  5. [mechanika] nie odpala , pompa chodzi
    Przez wojtek740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-09-2009, 18:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •