Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Wątek: NIE ODPALA? MULI? NIERÓWNO CHODZI? Mano prawdę Ci powie...

Widok wątkowy

Poprzedni post Poprzedni post   Następny post Następny post
  1. #5
    Początkujący Użytkownik Awatar AMC
    Dołączył
    May 2015
    Posty
    86
    BMW
    E23 elektr.,E32 M70B50 1989
    Skąd
    d. z W-wy, teraz z lasu
    https://www.dropbox.com/s/0cr4csutm7...00000.MTS?dl=0No to wykryliśmy ciekawostkę. W WBAGB81090DC02155 jest tak, jak to opisałem: po włączeniu stacyjki na poz. 2 pompy startują na ok. 3 sekundy (z grubsza),
    po czym zatrzymują się, jeżeli w tym czasie nie podjąć próby rozruchu. Nie wiem, czy pracują wraz z rozrusznikiem; chyba tak, bo przy szybkim przekręceniu
    kluczyka w poz. rozruch nie zdążyłyby nic napompować do listew. Na pewno otrzymują sygnał restartu / podtrzymania z ECU na pdst. sygnału z czujnika pwk,
    tak jak napisałeś. Muszę sprawdzić, kiedy do modułu sterowania pompą (wysoki w czarnej obudowie, dwa obok dwóch białych przekazników "main DME") ten
    sygnał dociera. Rozbierałem te moduły do naprawy: wylutowanie przekazników, czyszczenie i regulacja styków, rozpoznanie i sprawdzenie pozostałych
    elementów. Te elementy notabene nasuwają przypuszczenie, że układ chroni pompy posługując się natężeniem prądu pobieranego przez nie jako parametrem
    śledzonym. W sobotę zrobię zdjątka i filmik, jak pogoda pozwoli.
    O możliwości podmiany regulatorów i ew. trudnościach dem/mont czytałem. Bardzo cenny materiał, można niebagatelnie zaoszczędzić. Dzięki ;-)
    Odnośnie wtryskiwaczy i ich czystości, to 2-3 razy w roku przeprowadzam taką próbę, nie wiem, czy miarodajną: silnik na biegu jałowym, nagrzany; kolejno
    wypinam wtyki z wtryskiwaczy obserwując reakcję silnika, wpinam z powrotem; i tak po jednym kolejno cała szóstka, potem druga. Ponieważ reakcja słuchowo/
    /wzrokowo jest trudna do pewnej oceny, podpiąłem kiedyś woltomierz uśredniający (M890G, próbkowanie co 300ms, potem także niewyszukany Meterman 37XR,
    na funkcji uśredniania AVG; pokazywały to samo) pod pracujący wtryskiwacz i wyłączyłem inny w tej samej szóstce. Przyrost wskazania zinterpretowałem
    jako korektę wprowadzoną przez sterownik dla utrzymania zadanej prędkości biegu jałowego, ale nie wiem, czy to była dobra interpretacja. Forum jeszcze
    wtedy nie było, a o DISie nie myślałem, że ktoś w pobliżu ma. Tą samą metodą wykryłem skrzyżowanie sond lambda, na szczęście nieżywych.
    Z filtrami masz rację, też za rzadko wymieniam: 3 wymiany na ok. 260 tys. km / 14 lat.
    Dzięki za tak fachowe i szczegółowe info o wtryskach. Nic o tym co podałeś nie wiedziałem, fajnie, że to napisałeś :-)
    A problemów to u mnie jak mrówków... ;-)

    https://www.dropbox.com/s/icptmtc67w...00004.MTS?dl=0
    Ostatnio edytowane przez AMC ; 05-11-2015 o 20:19
    Pozdrawiam - Andrzej

    Człowiek nie tylko WIE, ale także WIE, ŻE WIE. Inne gatunki tego nie wiedzą.

    Być, Mieć, Wiedzieć.

Podobne wątki

  1. Handlarz prawdę Ci powie:)
    Przez slowik871 w dziale NA KAŻDY TEMAT / Humor / Off Topic
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 26-07-2013, 19:52
  2. [silnik] po odpieciu akumulatora m62b44 nierówno chodzi
    Przez ruti w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 22:35
  3. Po odpaleniu chodzi nierówno...
    Przez koNik_N w dziale Seria e32
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-12-2010, 21:55
  4. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2010, 18:19
  5. [mechanika] nie odpala , pompa chodzi
    Przez wojtek740 w dziale Seria e38
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 11-09-2009, 18:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •