https://www.dropbox.com/s/0cr4csutm7...00000.MTS?dl=0No to wykryliśmy ciekawostkę. W WBAGB81090DC02155 jest tak, jak to opisałem: po włączeniu stacyjki na poz. 2 pompy startują na ok. 3 sekundy (z grubsza),
po czym zatrzymują się, jeżeli w tym czasie nie podjąć próby rozruchu. Nie wiem, czy pracują wraz z rozrusznikiem; chyba tak, bo przy szybkim przekręceniu
kluczyka w poz. rozruch nie zdążyłyby nic napompować do listew. Na pewno otrzymują sygnał restartu / podtrzymania z ECU na pdst. sygnału z czujnika pwk,
tak jak napisałeś. Muszę sprawdzić, kiedy do modułu sterowania pompą (wysoki w czarnej obudowie, dwa obok dwóch białych przekazników "main DME") ten
sygnał dociera. Rozbierałem te moduły do naprawy: wylutowanie przekazników, czyszczenie i regulacja styków, rozpoznanie i sprawdzenie pozostałych
elementów. Te elementy notabene nasuwają przypuszczenie, że układ chroni pompy posługując się natężeniem prądu pobieranego przez nie jako parametrem
śledzonym. W sobotę zrobię zdjątka i filmik, jak pogoda pozwoli.
O możliwości podmiany regulatorów i ew. trudnościach dem/mont czytałem. Bardzo cenny materiał, można niebagatelnie zaoszczędzić. Dzięki ;-)
Odnośnie wtryskiwaczy i ich czystości, to 2-3 razy w roku przeprowadzam taką próbę, nie wiem, czy miarodajną: silnik na biegu jałowym, nagrzany; kolejno
wypinam wtyki z wtryskiwaczy obserwując reakcję silnika, wpinam z powrotem; i tak po jednym kolejno cała szóstka, potem druga. Ponieważ reakcja słuchowo/
/wzrokowo jest trudna do pewnej oceny, podpiąłem kiedyś woltomierz uśredniający (M890G, próbkowanie co 300ms, potem także niewyszukany Meterman 37XR,
na funkcji uśredniania AVG; pokazywały to samo) pod pracujący wtryskiwacz i wyłączyłem inny w tej samej szóstce. Przyrost wskazania zinterpretowałem
jako korektę wprowadzoną przez sterownik dla utrzymania zadanej prędkości biegu jałowego, ale nie wiem, czy to była dobra interpretacja. Forum jeszcze
wtedy nie było, a o DISie nie myślałem, że ktoś w pobliżu ma. Tą samą metodą wykryłem skrzyżowanie sond lambda, na szczęście nieżywych.
Z filtrami masz rację, też za rzadko wymieniam: 3 wymiany na ok. 260 tys. km / 14 lat.
Dzięki za tak fachowe i szczegółowe info o wtryskach. Nic o tym co podałeś nie wiedziałem, fajnie, że to napisałeś :-)
A problemów to u mnie jak mrówków... ;-)
https://www.dropbox.com/s/icptmtc67w...00004.MTS?dl=0