Temat, który przerabiałem:
http://7er.pl/showthread.php/44411-G...g-open-circuit
Musisz trochę poszukać, a znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Jak nie, to pozakładaj nowe wątki, ktorych jeszcze nie ma. Nie wal wszystkich problemów swojego auta w jeden wątek, bo zrobi się mix i nikt nie będzie widział co z czym. ;)
Co do DPF, bo tutaj się zgadzam z niektórymi przemówcami - masz opcję, znasz odpowiedni zakład, to usuń to cholerstwo. Wcześniej jednak upewnij się, że stacja diagnostyczna u Ciebie nie robi problemu z przeglądem, bo normalnie, to powinni zabrać dowód i zwrócić po ponownym zamontowaniu DPF'a.
DPF ma prawo się zapchać nierówno. Wystarczy, że któraś strona bardziej daje olejem, albo ma jeden albo kilka niesprawnych wtryskiwaczy.



Odpowiedz z cytatem
... Wiesz, poczytaj sam na czym polega regeneracja, a później zmień serwis. Co ma świeca żarowa do regeneracji? Nic! Silnik musi być w pełni rozgrzany, a regeneracja następuje przez odpowiednią dawkę paliwa, która jest wtryskiwana po fazie wypalenia mieszanki paliwo-powietrze i tuż przed otwarciem się zaworu wydechowego. Paliwo zostaje częściowo przepompowane do DPF. Sterownik silnika zmienia czas wtysku, zamyka EGR i steruje tak zmienną geometrią łopatek (zmiana ilości powietrza doładowania), żeby podnieść temperaturę spalania w komorze. Wym sposobem zostaje wymuszona podniesniona temperatura spalin, żeby nastąpił zapłon mieszanki paliwa w filtrze cząstek. Stąd też się bierze, że jak regeneracja zostanie przerwana, to wtryśnięte paliwo do komory nie zostaje wypompowane przez zawór wydechowy i ścieka do miski olejowej.