Temat, który przerabiałem:
http://7er.pl/showthread.php/44411-G...g-open-circuit
Musisz trochę poszukać, a znajdziesz wszystkie odpowiedzi. Jak nie, to pozakładaj nowe wątki, ktorych jeszcze nie ma. Nie wal wszystkich problemów swojego auta w jeden wątek, bo zrobi się mix i nikt nie będzie widział co z czym. ;)
Co do DPF, bo tutaj się zgadzam z niektórymi przemówcami - masz opcję, znasz odpowiedni zakład, to usuń to cholerstwo. Wcześniej jednak upewnij się, że stacja diagnostyczna u Ciebie nie robi problemu z przeglądem, bo normalnie, to powinni zabrać dowód i zwrócić po ponownym zamontowaniu DPF'a.
DPF ma prawo się zapchać nierówno. Wystarczy, że któraś strona bardziej daje olejem, albo ma jeden albo kilka niesprawnych wtryskiwaczy.
No właśnie wiem ze jeden z nich moze byc zapchany bardziej z roznych przyczyn... mozliwe tez ze wcześniej juz zdarzyla się komus awaria turbiny i polecial jakis olej... nie mam pojecia w kazdym badz razie potrzebuje pomocy w tym temacie. Chcialbm na początek sprobowac je wypalić procedura w programie ISTA tylko nie bardzo wiem ktore zlacze diagnostyczne najlepiej kupić zeby obslugiwalo dobrze ista i inpa a najlepiej jeszcze zeby byly w polskich wersjach językowych? Jezeli chodzi o ciśnienie doladowania oraz prace wtryskow to mowia mechanicy i serwis ze niby wszystko ok, martwi mnie jeszcze jedna sprawa, mianowicie pokazuje mi błąd wszystkich 8 świec zarowych, podobno uniemożliwi mi to przeprowadzenie czyszczenia DPFa. Wiesz moze jak usunac ta usterkę? Moze to kwestia modułu? Jak go ewentualnie speawdzic?
Bzdura. Świece nie mają nic do tego. Moje auto od jakiegoś mega długiego czasu jeździło na wszystkich padniętych świecach, w tym ja zrobiłem 12tys.km i jakoś regeneracja u mnie zachodziła. Świeca działa tylko przy rozruchu, ewentualnie chwilę po nim. Ważniejsze tutaj jest webasto, bo ono w moim aucie dogrzewa silnik w fazie pierwszych przebytych kilometrów. Mam nawet tak, że czasami stanę pod pracą, temperatura silnika ma ok. 65st.C i jak wyłączę silnik, to słyszę jak wypala resztki paliwa, żeby finalnie się wyłączyć. Na długiej trasie dla regeneracji nie ma to jednak większego znaczenia.
Co do naprawy usterki, to przejrzyj temat z linka w wypowiedzi #11. Tam masz napisane ile Ohm ma dobra świeca ile padnięta i jeśli to nie one, to trzeba wymienić sterownik, skasować błędy i będzie śmigać. Sprawdź w menu ukrytym, czy auto w ogóle osiąga Ci temperaturę, bo u mnie poprzednik regularnie jeździł na niedogrzanym motorze - termostat silnika otwierał się przy 70st.C. Pamiętaj też, że w silnku są dwa termostaty - jeden należy do chłodzenia silnika (otwiera się przy 88st.C), a drugi jest od chłodnicy EGR (otwiera się przy 70st.C). Termostat musi być sprawny, bo to on ewentualnie może robić problemy zregeneracją. Ta teoria dla mnie też jest jednak lekko wątpliwa, bo u mnie na padniętym termostacie regenerowało. Niemniej jednak nie zaszkodzi Ci to sprawdzić dla ogólnego zdrowia Twojego silnika.
Jak sprawdzić moduł niestety nie wiem, ale chętnie się dowiem, jeśli ktoś dysponuje taką wiedzą. :)
Ostatnio edytowane przez HTN ; 24-10-2015 o 08:17
Ale podobno podczas gdy mamy błąd świec, nie uruchomimy startu tej procedury wypalania DPF - tak mówili w serwisie...
Doładowanie się zgadza natomiast ciągle pokazuję błąd RÓŻNICY mas zasysanego powietrza... nie mam nowych przepływomierzy i nie zrobiłem adaptacji bo dopiero szukam złącza i nikt nie może mi pomoc, szkoda mi 1500 zł wywalić na dwa nowe przepływomierze jak nie wiadomo czy na pewno one są przyczyną? Ma ktoś może sposób na sprawdzenie tego w jakiś normalny sposób? Może ktoś z forum byłby tak życzliwy i pożyczył mi na 10 minut swoje (na pewno dobre) przepływomierze? Odwdzięczę się chętnie komuś za taką przysługę.
Edytuj posty!!
Ostatnio edytowane przez Anatol ; 15-02-2016 o 13:45
... Wiesz, poczytaj sam na czym polega regeneracja, a później zmień serwis. Co ma świeca żarowa do regeneracji? Nic! Silnik musi być w pełni rozgrzany, a regeneracja następuje przez odpowiednią dawkę paliwa, która jest wtryskiwana po fazie wypalenia mieszanki paliwo-powietrze i tuż przed otwarciem się zaworu wydechowego. Paliwo zostaje częściowo przepompowane do DPF. Sterownik silnika zmienia czas wtysku, zamyka EGR i steruje tak zmienną geometrią łopatek (zmiana ilości powietrza doładowania), żeby podnieść temperaturę spalania w komorze. Wym sposobem zostaje wymuszona podniesniona temperatura spalin, żeby nastąpił zapłon mieszanki paliwa w filtrze cząstek. Stąd też się bierze, że jak regeneracja zostanie przerwana, to wtryśnięte paliwo do komory nie zostaje wypompowane przez zawór wydechowy i ścieka do miski olejowej.
Zrób inny mały test, żeby wykluczyć np. niesprawdność EGR. Odepnij podciśnieniowy wężyk od EGR i go zaślep. Wybierz się na przejażdżkę i sprawdź efekty. Przygotuj się, że będzie trzeba skasować błąd (wyskoczy kontrolka Check Engine), ale nie wprowadzi on silnika w ustawienia awaryjne, więc auto będzie normalnie przyspieszało. Może to on jest winny.
:)... Wiesz... Jakoś też mi się nie chciało wierzyć ale "PAN" z serwisu z za biurka powiedział że program DIS nie pozwoli na przeprowadzenie testu skoro są błędy wszystkich świec:) mogę przeprosić że to napisałem bo nie robiłem tego jeszcze sam. Czekam na złącze diagnostyczne. INPE zainstlowałem ale nie potrafię jeszcze nic zrobić, tym bardziej bez interfejsu...:/ Bardzo chętnie spróbuję zrobić to o czym piszesz tylko chciałbym żebyś pomógł mi namierzyć miejsce tego EGR-a u mnie i jego podciśnienienia
Opis dotyczy HFM5(ten z wykręcalnym wkładem). Ponoć przy HFM6 nic to nie daje.Co do przepływomierza, to masz wartości zmierzone niższe, niż oczekiwane dlatego, że układ pomiarowy jest brudny. Typowy przypadek. Czyszczenie na wiele się nie zdaje, bo układ jest dosyć solidnie zabudowany. Najlepiej wymienić, albo nieco stuningować sensor - zrobić dziurkę z tył. Na innym forum Roger-Nysa opisywał ten patent:
http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=61186
Celem wykształcenia nie jest napełnienie umysłu człowieka faktami; zadaniem jest nauczyć go, jak ma używać umysłu do.. myślenia. A często zdarza się, że człowiek lepiej umie myśleć, nie będąc krępowany wiedzą przeszłości.
Henry Ford
Nie pomagam przez tel, chcesz coś, jest pw, mail, gg, w ostateczności sms
Ze spadkiem mocy i objawami dotyczącymi mas powietrza właśnie sam miałem do czynienia u siebie. Na 99% uszkodzone są prowadnice klapek w kolektorze (podobno można to zdiagnozować ręcznie bez rozbierania kolektora). W to jest winą syfu, który w kolektorze się*zbiera. ASO przewiduje tylko wymianę kolektora, ale te klapki da się naprawić, choć jest to czasochłonne i trudne. Oprócz tego warto wyczyścić cały kolektor, bo z pewnością średnica kanałów jest zwężona przez nagar. Upierdliwa robota, ale przyznam, że efekt jest niespodziewany - auto odzyskuje bardzo dużą moc.
PS. Błędy przepływomierza i DPF właśnie wynikały z tego, że po jednej stronie kolektora klapki były cały czas zamknięte i silnik dostawał za mało powietrza z jednej strony, więc pojawiała się różnica w ciśnieniu przed DPFami.
witam. Jestem po usunieciu DPF-ów. Problem dalej ten sam, błąd 3FF0 i 3FF1, błędy DPF-u, podejrzewam że to właśnie te klapy. Czy robił to już ktoś z was? Da się je jakoś zdiagnozować rheingoldem? Jak mam się upewnic że to napewno one? jest może ktoś kto zajmuje sie tym?